|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#161 |
|
can-jur
|
Sv: Handlekurven din, har du noen prinsipper?
De blir pelsdyrfôr . Mye av de tungsolgte delene på dyret går i pølse og farseprodukter vil jeg tro? Skal jammen sende en mail å høre.
|
|
|
|
#162 |
|
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
Sv: Handlekurven din, har du noen prinsipper?Jeg jobbet med kjøttdyr i noen år, og kjenner dermed flere som gjør det. Jeg vil ikke påstå de hadde det vondt. De gikk utendørs hele året, med mulighet for å ligge tørt under tak. Leire er og blir et problem i Norge, men bøndene gjør sitt beste. Beite på sommerstid. Dyra ville nok hatt det tørrere og renere i et fjøs på betonggulv, men få av de jeg vet om gjør dette. Vi solgte begge kjønn til slakteri. Mistet de mor i fødsel ble de flasket opp. Det samme med de få lamma vi hadde hvert år. Det finnes begge sider av virksomheten og det som leses her er grusomt. Men jeg trøster meg med at det finnes dyktige bønder som lever og ånder for dyra sine i Norge. Jeg kjenner hønseribønder også som lever og ånder for det de gjør. |
|
|
|
|
|
#163 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Handlekurven din, har du noen prinsipper?Jeg har faktisk vurdert egne høner, sånn dann og vann. Men er redd det kunne blitt stusslig med dyrevelferden da og. :familien Kaos:
|
|
|
#164 |
|
Textrovert
|
Sv: Handlekurven din, har du noen prinsipper?Men, altså, den kyllingen. Hvilken produsent ble dere enige om er den beste? :forvirret:
|
|
|
#165 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Handlekurven din, har du noen prinsipper?http://m.osloby.no/sulten/Kykkeli-kokos-7397453.html
|
|
|
#166 |
|
Borte
|
Sv: Handlekurven din, har du noen prinsipper?Jeg har prøvd en ny variant i det siste. Kortreist og såvidt jeg kan google ikke noen versting på noen måte.
|
![]() |
|
|