Sv: Og hva får dine foreldre til jul?
Opprinnelig lagt inn av Mirmell, her.
Vi bruker mye på julegave til foreldrene våre. Først og fremst fordi vi har lyst og råd, men også fordi vi får gaver av stor verdi fra dem (mye mer enn det en tur til Istabul koster). Og ettersom broren min og jeg spleiser, kan man jo ikke måle verdien med det andre gir.
Vi hadde aldri brukt flere tusen på julegave til dem om vi ikke hadde råd. Vi har råd til å dra til Istanbul selv, selv om vi kjøper det i julegave. Det er ikke slik at vi føler at vi ofrer noe til oss selv ved å kjøpe en såpass kostbar gave til dem.
Ja, det er jo helt greit, det. Flott gave, forresten!
Vi har aldri fått et øre mer enn 1000 kr fra våre foreldre (de er pinlig opptatt av rettferdighet, så summen er alltid lik), selv om de er stinn av gryn. Gosj, det hørtes litt utakknemlig ut, og det erjeg virkelig ikke, for de er rause med mye annet, for eksempel praktisk hjelp. Så det er helt ok, virkelig. Men jeg er ikke vant til dyre gaver selv om de alltid har hatt god råd, ikke da jeg var liten heller. Jeg opplever også at mine foreldre ikke ønsker noen dyr gave fra oss. De gangene vi har tatt på oss spanderbuksene, føler jeg at de har blitt litt ille til mote. 
|