|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Når dine kommentarer om andre ikke tåler dagens lysEr det faktisk mulig??? :sjokkert:
|
|
|
#22 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Når dine kommentarer om andre ikke tåler dagens lys
Erna er i så fall unntaket. Ideologien på høyresiden ligger nærere "kvinner tilbake til kjøkkenbenken"-tankene, og derfra er det kortere vei til vurdere kvinner som objekter og ikke ut fra hva de faktisk vet og kan. Min påstand er ikke bare basert på politikken til Høyre og FRP, (spesielt disse to) men også på ting jeg ser og hører fra menn RL, og jeg vet jo hva mange rundt meg stemmer. Jeg hadde blitt rimelig overrasket hvis dette utspillet hadde kommet fra en rådgiver til en SV eller AP-politiker, og er villig til å spise hatten min hvis en slik sak noen gang dukker opp på venstresiden. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Dette er jeg enig i. Det handler om ideologi i ganske stor grad, og en SV-er ville ikke overlevd særlig lenge i organisasjonen med en slik grunnholdning, altså. I AP kan det hende at de har noen overlevninger fra fortiden, men særlig PK å diskutere på et slikt tror jeg neppe det er. Jeg presiserer at jeg her snakker/synser om poltikere som jobber med politikk, altså. Ikke generelt på befolkningsnivå.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Bedreviter
|
Heldigvis er det mye som tyder på at slikt ikke er helt stuerent i Høyre heller, all den tid det ble reagert såpass kontant og tydelig. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Travelt opptatt
|
Man kan jo bare se det kaoset som er oppstått i Rødt fordi en politiker i Trondheim hadde et forhold til ei yngre jente. http://www.dagbladet.no/2013/12/11/n...rodt/30780091/ I partiene lengre til høyre er det flere eksempler på at slike forhold er blitt godtatt og glattet over.
|
|
|
#26 |
|
Halloen!
Sv: Når dine kommentarer om andre ikke tåler dagens lysSlike ting er ikke stuerent noen steder, men du har ting som er OK å si høyt og ting som er OK å si på privaten. Dette er et eksempel på noe som jeg vil anta at er langt mer akseptert å drive med privat (som i mailer til "medsammensvorne") på høyresiden enn på venstresiden, der man ganske sikkert ville blitt litt overrasket hvis man fikk en slik mail fra en politisk rådgiver, selv om den ikke var ment for alles øyne. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Sv: Når dine kommentarer om andre ikke tåler dagens lysFor en idiotisk ting av ham å tro at andre er interessert i hans smak når det gjelder damer og for en måte å uttrykke det på! Må være kjempepinlig for ham at det kommer ut hvor lavmål han er, men absolutt til pass for ham når han ter seg på dette viset. Flott at Fergus våget å melde fra. Håper hun klarer å se forbi kommentaren og tenke at det ikke kan være noe tyngde i det når det kommer fra en slik person selv om det nok såret mye. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Når dine kommentarer om andre ikke tåler dagens lysDette er utrolig pinlig for mannen, og det ville ikke forbause meg om det finnes mest formålstjenelig at han går - selv om jeg tviler sterkt på at det er gyldig oppsigelsegrunn.
|
|
|
#29 |
|
Halloen!
Det må du gjerne synes. Jeg for min del synes det er fantastisk tåpelig (eller "strutsete", for å bruke et snillere ord) å nekte for det. Selv om man stemmer Høyre. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Når dine kommentarer om andre ikke tåler dagens lysJeg stemmer ikke Høyre. Alle saker fra Høyre med uetisk oppførsel har vært tatt opp umiddelbart og ryddig, synes jeg. Dette er som å si at Ap har et problem med maktmisbruk og overgrep på grunn av Øygard.
|
|
|
#31 |
|
Shake it out!
|
Ja, Høyre er sinnsykt mansjåvenistisk og Erna er bare en gallionsfigur.
|
|
|
#32 |
|
Halloen!
Sv: Når dine kommentarer om andre ikke tåler dagens lysCandy, jeg tror kanskje at vi stemmer det samme. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Når dine kommentarer om andre ikke tåler dagens lysDN hadde en god kommentar på dette der de brukte uttrykket "hø-hø-menn", og det syns jeg var presist og dekkende.
|
|
|
#34 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Når dine kommentarer om andre ikke tåler dagens lysMen altså, selvfølgelig er det mer stuerent å være mannsjåvinistisk i Høyre enn i SV.
|
|
|
#35 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Når dine kommentarer om andre ikke tåler dagens lysDu har et relativt idealistisk og naivt bilde av SV, Rine.
|
|
|
#36 |
|
Halloen!
Sv: Når dine kommentarer om andre ikke tåler dagens lysJeg er helt sikker på at det meste kan dukke opp i de fleste i gitte og pressede situasjoner, Polyanna, men det er da ikke det det er snakk om her? For øvrig helt enig med Esme. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Audacious
|
Men det hadde jeg.
|
|
|
#38 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Jan 2014
![]() |
Sv: Når dine kommentarer om andre ikke tåler dagens lysTrodde dette var en tråd om ytringsfrihet og hvordan vårt samfunn er veldig dårlig på å respektere ærlige meninger som strider med 'våre' samfunnsnormer, men den gang ei. Fortsatt en viktig tråd om dumme folk og viktigheten av å ikke være slem. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Halloen!
Sv: Når dine kommentarer om andre ikke tåler dagens lysNå falt jeg av. |
|