|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#103 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Barnehage slutter med Luciafeiring pga integreringDet er da massevis i nordmenn som reiser til strengt muslimske land og slett ikke innordner seg! Drikker alkohol der de ikke skal, leier hender på offentlig sted, voldtektsanmelder nachspielvoldtekter i et land der sex før ekteskapet er straffbart...
|
|
|
#104 |
|
maler
|
Sv: Barnehage slutter med Luciafeiring pga integreringSånne idioter gjør det vanskelig å diskutere integrering. Både de idiotene og de på norsk side som synes muslimer er skumle. Det er dumt, for det er en viktig debatt hva som er rimelig nivå av tilpasning og tilrettelegging på grunn av kultur, religion og andre preferanser.
|
|
|
#105 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barnehage slutter med Luciafeiring pga integrering
|
|
|
#106 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Barnehage slutter med Luciafeiring pga integreringGenerelt så er jeg veldig mot idioti.
|
|
|
#107 |
|
Shake it out!
|
Sant nok.
|
|
|
#108 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Barnehage slutter med Luciafeiring pga integreringNoen lenger oppi her sa at "nå har man gått bort fra integrering og snakker om inkludering i stedet" (elns). Det mener jeg er et feilspor, og jeg vet ikke helt hvem de er som liksom skal ha gått bort fra integrering heller. For det første er ikke de to gjensidig utelukkende. Tvert imot (kommer tilbake til det).
|
|
|
#109 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Barnehage slutter med Luciafeiring pga integreringJa, og så tenkte jeg å underbygge med dette (som vi har diskutert før, men jeg har en sterk følelse av at veldig mange da diskuterte saken uten å ha leste hele lenken, og jeg anbefaler den veldig: http://www.newstatesman.com/global-i.../11/new-exodus).
|
|
|
#110 |
|
Shake it out!
|
Sv: Barnehage slutter med Luciafeiring pga integreringJeg er veldig enig med deg Poly. Men jeg tenker at man må begynne med å stille krav. Både til de som kommer og til oss som bor her allerede. Jeg føler veldig mange stakkarsliggjør de som kommer.
|
|
|
#111 |
|
awesom
|
|
|
|
#112 |
|
Shake it out!
|
|
|
|
#113 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Barnehage slutter med Luciafeiring pga integreringJeg forstår jo hva du mener når du sier "stille krav", Milfrid, men jeg klarer aldri helt å forstå hva det skal innebære? Altså, noen ganger innebærer det kanskje at for eksempel en rektor eller lærer sier at "nei, vet du hva, sånn er det her. Jeg skal gjerne forklare mer om hva det innebærer og forklarer bakgrunnen, men nei, vi dropper ikke nisseluene! Og nei, det er ikke fraværsgrunn! Skjerp deg!" Men bortsett fra den åpenbare tilfredsstillelsen det vil gi, så hjelper det vel ikke? Altså, vi kan jo alle sammen stille oss opp og vifte med pekefingeren og si at "foreldre MÅ lære barna å snakke norsk!", men hva i alle dager tjener det til?
|
|
|
#115 |
|
Shake it out!
|
Jeg tenker i grunnen på mer overordnet nivå. Ikke på at rektor skal kreve at noen deltar i julefeiringen. Mer i forhold til krav til hva som skal møte folk som kommer til Norge, og krev til hva vi forventer av folk som kommer. At de ikke plasseres på et mottak i Gokk i en halv evighet. At de får noe fornuftig å ta seg til. At vi som bor her møter dem og blir kjent med dem. At de får undervisning på sitt språk, men gradvis lærer mer og mer norsk.
|
|
|
#116 |
|
Shake it out!
|
Sv: Barnehage slutter med Luciafeiring pga integreringJeg er vel genuint uenig i måten vi tar i mot folk på, og mener det er ukseptabelt at man har et system der folk må vente i årevis på å få vite om de får bli eller ei. Skammelig er det!
|
|
|
#117 |
|
Semiaktiv
Sv: Barnehage slutter med Luciafeiring pga integreringJeg er enig i mye av det du sier Milfrid, men har en liten kommentar til det med at det ofte ikke er de mest trengende som kommer hit, nettopp fordi jeg hører det argumentet ganske ofte (altså ikke bare fra deg spesielt). Folk undrer seg over at det kommer asylsøkere hit som har råd til både det ene og det andre, og tydeligvis ikke er spesielt fattige i det hele tatt.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 16-12-13 kl 10:02. |
|
|
|
|
|
#118 |
|
Shake it out!
|
Det er definitivt et poeng også. Men det er jo tragisk at man har slike som Amal Aden, som som lesbisk ville kunne fått dødsstraff i Somaila, og så blir hun sjikanert og truet av landsmenn her i Norge.
|
|
|
#119 |
|
Semiaktiv
Ja, jeg blir provosert av mange tullinger jeg, som mener og sier mye som jeg er sterkt uenig i, uansett hvor de kommer fra. Og fundamentalister i særdeleshet, uansett hvilken gruppe de måtte høre til. Men det sier ikke så mye om innvandringspolitikken generelt da.
|
|
|
#120 |
|
|
Sv: Barnehage slutter med Luciafeiring pga integreringJeg har aldri vært med på noen Luciafeiring, og hadde så klart ikke vært med på noen Luciafeiring selv om det hadde blitt kalt lysfest heller. |
|
|
|
![]() |
|
|