|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
|
En "deilige ingredienser"-julegave til en kokk - hjelp?Jeg skal finne gave til en i familien som er kokk, og som ikke egentlig har noen andre interesser enn mat, og tenker å lage en sånn liten pakke med snasne oljer eller spennende et eller annet som han kan gjøre matmagi med. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: En "deilige ingredienser"-julegave til en kokk - hjelp?Trøffeltema? Trøffelolje, trøffelpasta og tørkede trøfler? Det har de på Oliviers.
|
|
|
#5 |
|
Trøtt
|
Sv: En "deilige ingredienser"-julegave til en kokk - hjelp?Jeg elsker å lage mat men kan ikke fordra trøfler, så den kan vel slå begge veier?
|
|
|
#8 |
|
|
Sv: En "deilige ingredienser"-julegave til en kokk - hjelp?Sånn supersupersupergode, lissom? Jeg er litt skeptisk til å kjøpe noe derfra etter å ha fått gave av mannens ekskone (!!!!!!!) derfra forrige jul. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Trøtt
|
Sv: En "deilige ingredienser"-julegave til en kokk - hjelp?
|
|
|
#10 |
|
Glamorøs
|
Sv: En "deilige ingredienser"-julegave til en kokk - hjelp?På via Italia i mathallen har de en olivenolje som er sånn supersupergod. Den utklasser Oliviers any day (selv om jeg er veldig glad i Oliviers). Lorenzo 3 heter den, og den er helt himmelsk.
|
|
|
#11 |
|
|
Sv: En "deilige ingredienser"-julegave til en kokk - hjelp?
Cool. Da blir dette anledningen til å dra med Mannen til Mathallen. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Glamorøs
|
Sv: En "deilige ingredienser"-julegave til en kokk - hjelp?Oliviers er supergod, men ikke eksklusiv. Men den på Løkka drives av verdens hyggeligste franskmann, som brøler "hvorrrdann gårrr dø me' deg?" ut av døra og vinker når jeg går forbi. Så jeg kjøper smakssatt olje og balsamicoer der, og den supersupersupergode oljen og italiensk hverdagskost fra Via Italia.
|
|
|
#19 |
|
|
Sv: En "deilige ingredienser"-julegave til en kokk - hjelp?Vi snakker om en svært perfeksjonistisk kokk som, første gangen jeg møtte ham, satt i en time og gledet seg over de ingefærsitronmarinerte (eller hva det nå var) epledingsebomsene han hadde i en liten vakuumpakket pose som han gleeeedet seg til å finne på noe spennende med hjemme. |
|
|
|
![]() |
|
|