Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva skal vi spise 1. juledag?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-13, 23:56   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Hva skal vi spise 1. juledag?

Hva spiser dere til middag den dagen? Tror det bare blir barna og meg den dagen (passer meg helt perfekt, ikke misforstå). Barna skal få leke med gavene de fikk, våkne i egne senger, vi skal ta livet med ro og mor skal drikke god kaffe. Yngste er kresen. Frister lite å kokkelere masse (vi spiser ikke så mye noen av oss), men har likevel lyst å lage noe ekstra god middag. Tips?

Gammel 17-12-13, 00:20   #2
Mirmell

Mirmell sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Hva skal vi spise 1.juledag?

Har pinnekjøtt julaften, så 1. juledag har vi ribbe. 2. juledag er vi alltid hos et familiemedlem og spiser koldtbord.

Gammel 17-12-13, 00:21   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nøttestek.
Eller lasagne. Jeg kunne godt hatt lasagne 1. juledag.

Gammel 17-12-13, 00:21   #4
Krem

Medlem siden: Oct 2006
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Kalkunfilet. Eller kylling.

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-13, 00:23   #5
Señora

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Hummer eller koldtbord står på menyen hos oss 1. juldag.

Skulle jeg og barna vært alene hjemme hadde jeg latt barna få bestemme. Man må ikke ha julemat om man ikke vil.

Señora er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-12-13, 00:24   #6
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Tradisjonen tro har vi oksestek på 1.dag. I år hos mamsen regner jeg med.
På Mega har de oppskåret oksestek som man bare putter i ovnen mens poteter, grønnsaker og saus lages. Vi har hatt den flere ganger og den er veldig god. Og enkelt er det i alle fall.

Gammel 17-12-13, 00:27   #7
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Señora, her.

Hummer eller koldtbord står på menyen hos oss 1. juldag.

Skulle jeg og barna vært alene hjemme hadde jeg latt barna få bestemme. Man må ikke ha julemat om man ikke vil.

Da vil nok yngste gå for taco.

Gammel 17-12-13, 00:27   #8
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er vokst opp med ribbe på julaften, og første juledag har vi alltid bare spist rester, det vil si kald ribbe i potetlefse. Eller, vi kan vel kalle det koltdbord da, for vi setter vel frem andre ting også, for skams skyld, men det er bare dette som blir spist.

Etter at jeg og mannen begynte å feire jul for oss selv har jeg konvertert til pinnekjøtt. Men fortsatt er det rester som gjelder 1.juledag. Pinnekjøttet og potetene varmet opp på stekepanna, med masse annet godt til. Jeg for min del spiser da selvsagt pinnekjøttet i lefse. Må jo tross alt holde på noe ...

Er også oppvokst med at foreldrene mine alltid åt lutefisk 2.juledag. Da med ribbefett over potetene, og evt sprø svor til (som i stedet for bacon, hvis det fortsatt er noe igjen etter to dager med ribbe). Jeg har aldri vært spesielt glad i lutefisk, så den tradisjonen har jeg ikke videreført. Vi har ofte ribbe 2.juledag, for at jeg i det minste skal få ha det en gang i løpet av jula.

Gammel 17-12-13, 00:27   #9
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Tradisjonen tro har vi oksestek på 1.dag. I år hos mamsen regner jeg med.
På Mega har de oppskåret oksestek som man bare putter i ovnen mens poteter, grønnsaker og saus lages. Vi har hatt den flere ganger og den er veldig god. Og enkelt er det i alle fall.

Han spiser ikke rent kjøtt. Snål gutt. Ribbe utgår også.

Gammel 17-12-13, 00:28   #10
millact

Standard

Kanskje en form for koldtbord kunne vært noe.

Gammel 17-12-13, 00:29   #11
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi har ribbe(pinnekjøtt altså, den andre er svineribbe ) julaften og 1.juledag har vi alltid kokt torsk med poteter, gulerøtter og rester av ribba: Kutter den i biter og steiker på panna, har den oppå omtrent som man ellers ville ha brukt bacon til fisken.

Gammel 17-12-13, 00:30   #12
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Kanskje en form for koldtbord kunne vært noe.

Det høres jo veldig koselig ut, godt er det også!

Gammel 17-12-13, 00:31   #13
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Acino, her.

Vi har ribbe(pinnekjøtt altså, den andre er svineribbe ) julaften og 1.juledag har vi alltid kokt torsk med poteter, gulerøtter og rester av ribba: Kutter den i biter og steiker på panna, har den oppå omtrent som man ellers ville ha brukt bacon til fisken.

Vi skal ha juletorsk julaften! Gleder meg allerede!

Gammel 17-12-13, 00:36   #14
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tenker det blir kveite på første juledag, men har ikke tenkt på tilbehør og slikt enda. Tipper den blir stekt i ovnen, i stekepose.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-13, 00:45   #15
C.D

C.D sin avatar

Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Vi bruker å lage julelapskaus av restene, veldig godt

Hadde det vært bare meg og barna hadde vi sikkert havnet på tandoori tenker jeg

Gammel 17-12-13, 00:56   #16
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Da blir det kalkun her. Pinnekjøtt på juleaften.

Kanskje dere kan ha grøt med spekemat og pølser til?

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-13, 11:18   #17
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi skal ha hjemmedag 1. juledag og siden jeg ikke hadde lyst på noe julematish da så skal vi ha hjemmelagede karbonader, salat og båtpoteter. Mannen min har bursdag og dette er noe av det beste han vet, så da passer det på alle måter.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-13, 11:21   #18
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bacalao.

Gammel 17-12-13, 12:14   #19
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Vi har hatt koldtbord eller rester etter julaften, i år håper jeg det blir laks.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-13, 12:18   #20
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Vi skal ha svineribbe ( siden jeg er så grei å la svigerfamilien få sin julemat også...).
Hadde det bare vært meg og barna, hadde jeg sikkert latt barna bestemme.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:53.