Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

God kjøpe- eller posekake

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-12-13, 11:16   #21
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: God kjøpe- eller posekake

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Utfra uttrykket når de spør om oppskriften tror jeg ikke det

Samme har jeg opplevd. Hadde gjester på "tapas" - masse hjemmelagde greier. Det eneste de spurte om oppskriften på var langpannekaka fra Toro.

Gammel 07-12-13, 11:18   #22
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Det finnes en krydderkakemix som er ganske god. Brownies også, så lenge de ikke overstekes

Gammel 07-12-13, 12:42   #23
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for gode innspel. Det kan godt hende mange av posemixane er like gode som heimebaka, men sidan eg er såpass glad i å bake sjølv har eg aldri prøvd dei ut. Så då er det godt med erfaringar med kva som fungerer.

Vi lander visst på å kjøpe inn nokre boksar med litt ekstra god is og litt frukt og bær og sjokolade, og så dropper vi heile kaka. Så bruker Manne kreftene på å rydde, og gjere det koseleg her.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-13, 12:55   #24
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 316
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Høres veldig lurt ut, nokon!

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-13, 15:05   #25
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Denne kaken er UTROLIG god, og egner seg særdeles godt med is og bær ved siden av. Finnes i frysedisken.

Gammel 07-12-13, 15:18   #26
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Jeg ville tatt ferdigkaker i frysedisken. Suksessterte og varme brownies med is og bær.

Eller kanskje de var høflige?
Jeg nekter å tro at folk ikke smaker forskjell, men det er nok ikke alle som bryr seg. Det er som regel samværet, ikke kakene, som er greia.

Jeg smaker tydelig forskjell, men merker at hvis jeg har kommet meg i skade for å servere Betty Crocker smaker ikke gjestene mine forskjell, mens jeg merker en tydelig syntetisk smak.

Ellers er jeg enig i at Toro Brownies er en god løsning. Jeg får dem faktisk ikke til, men blir veldig glad når jeg får dem servert.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-12-13, 16:12   #27
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Både Toro langpanne, Toro Brownies og Toro lyse muffins er heilt kurante. Eg brukar derimot ikkje ferdigglasur, for der har eg enda til gode å finne noko som smakar som det bør gjere. Toro lyse muffins kan varierast med Nonstop eller eplebitar med kanel og perlesukker.

Gammel 17-12-13, 09:15   #28
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Drar opp denne siden det er jul SNART.

Jeg har prøvd 2 av Møllerens Julekakemikser som Rema selger.

Denne ble favoritten. Jeg husker ikke husker hvilken oppskrift jeg har brukt i fjor. Da sparte jeg tid på å søke og lete. Det er så mange oppskrifter. Utseendet ble "riktig" og det følger med en rød "mattusj" til å pynte med. Slipper lete etter det i andre butikker. Alt i ett. Jeg har ikke smakt på de ennå, men ungene spiser som gale. Tror jeg må ha en pakke til. Eneste er at deigen meget løs og man må regne med å bruke mye mel til utbakingen. Men sånn er de en lager fra bunnen også...ja?

Nøtterosene var fint og lettvint. Jeg har ikke lagd de på 10 år, minst. Sparer tid og oppvask på å ikke male hasselnøtter selv. Og så slipper jeg å ha eggeplommer til overs. Veldig søt røre. Jeg hadde i litt mandelmel og mer vann, siden jeg hadde mandelmel i huset. Pyntet hver med en hel hasselnøtt. Pene kaker å ha på kakefatet. Smaken er bra, siden jeg ikke har hatt hjemmelagete på årevis har jeg ikke noe å sammenligne med.

Jeg har ikke prøvd kransekakestenger og kokosmakroner. Her er en test av kokosmakronene: http://www.dinside.no/925450/ferdig-...-fra-mollerens

Sist redigert av Mrs. S : 17-12-13 kl 09:24.
Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:41.