|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Likestilt jul?
|
|
|
|
|
|
#42 |
|
<*(((<
|
Sv: Likestilt jul?Jeg bor alene med ungene (annenhver uke), så jeg gjør alt (ok, julaftendesserten er utdelegert til eksen, hun skal feire med oss). Men kjønnstypisk nok skriver jeg så godt som ikke julekort, og julebaksten begrenser seg til pepperkaker og julemenn. Har alltid gjort mye av julegaveordnings og organiseringen av sosialt samvær.
|
|
|
#43 |
|
Rockesøster
|
Sv: Likestilt jul?Jeg gjør baking og matlaging (både fordi jeg faktisk liker og kan det, og mannen verken kan eller liker slikt), resten tar vi litt sånn som det faller seg og hvem som har ledig tid. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Likestilt jul?Jeg gjør nok mest, men vi gjør ikke særlig mye, altså. Vi har en pepperkakebakebonanza, som jeg orger. Vi har et pinnekjøttlag, der jeg lager maten og kjøper inn, men han er så klart fullt med på det praktiske.
|
|
|
#45 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Likestilt jul?Jeg har regien, men han har eneansvar for vasking og julemiddagen. Baking og rydding deler vi på. Gaver også. Også delegerer jeg hva det måtte være og sitter ofte igjen med det som er gøy. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Likestilt jul?Sitat nolomannen: "Eg er glad du tar så mykje av ansvaret for jula. Eg går utifrå at det er for at eg skal få ekstra god tid til å planlegga den perfekte gåva til deg. "
|
|
|
|
#48 |
|
heimføing
|
Vet dere hva? Det blir faktisk jul uten julekort, julekaker, nisser, strømper, sølvpuss, fotokalender, og det meste av alt det som dere ramser opp. Helt sant.
Jeg er som torsk. Skriver ikke julekort, baker pepperkaker (av kjøpedeig) og risboller. Blir jul hos meg også. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Likestilt jul?Mannen er julemennesket av oss, han liker å bake småkaker, pakke inn småpakker til kalender, bestille julekort++ |
|
|
|
|
|
#51 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Ikke bare det, for noen av oss blir det en LANGT hyggeligere jul også!
|
|
|
#52 |
|
Leser
|
Sv: Likestilt jul?Kjenner meg ikke igjen. Vi er ikke 100% likestilte, men vi er hverken mer eller mindre likestilte i julen enn ellers.
|
|
|
#54 |
|
heimføing
|
Sv: Likestilt jul?De årene jeg delte hus med en mann eller to (ikke samtidig da |
|
|
|
|
|
#56 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Likestilt jul?Jeg kjenner meg, dessverre, litt igjen. Vi er likestilte ellers, begge lager like mye mat, begge handler, begge har full jobb, begge stiller omtrent like mye opp på foreldremøter og fotballkamper, men i jula er det brått jeg som gjør mest. Jeg kjøper nesten alle presangene, bortsett fra min egen og elektroniske duppedingser som bestilles på nett, jeg lager julekortene (det liker jeg å gjøre) og jeg baker med ungene. Bakingen kunne mannen gjerne fått overtatt, men han kan rett og slett ikke bake. (Lage middag? Ja. Bake? Nei. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Bedreviter
|
Sv: Likestilt jul?Tja, han lager all maten, kjøper gaver til meg og sin familie og tar all vaskingen og ryddingen. Jeg gjør alle "juletingene", som baking, de fleste julegaver, julekalendere og pynting. Totalt sett bruker jeg nok litt mer tid, men jeg har også de morsomste oppgavene. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Likestilt jul?Siden det stort sett er mine tradisjoner vi har i vår familie, så er det jeg som har eller tar hovedansvaret ja. Men mannen dras med i mye underveis. Så selv om jeg organiserer, så tar han stor del av jobben. Han har sin egen julekortliste for øvrig og han skriver mange kort og i år har han ordnet en god del av julegavene også. Litt ut fra eget hode og en del fra ønskelister. Det er deilig å skyve en del over på ham kjenner jeg. Det skal jeg gjøre mer av til neste år.
|
|
|
#59 |
|
Er frisk!
|
Sv: Likestilt jul?Vi er definitivt ikke likestilte i juleforberedelser. Jeg gjør 95%, men lista er lav så det går greit likevel.
Sist redigert av oslo78 : 17-12-13 kl 21:01. |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Likestilt jul?Vi er temmelig likestilte når det gjelder juleforberedelser. Vi legger ikke lista høyt og ingen av oss er pynte eller shoppingmennesker. |
|
|
|
![]() |
|
|