Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva får barnet/barna til jul i år?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-12-13, 12:30   #21
Frk_Fryd
i tåka

Frk_Fryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva får barnet/barna til jul i år?

Eldste får Lego politistasjon og politi utkledningsklær.
Minsten får et Playmo sett type cowboy/ indianer og cowboy utkledningsklær.

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 12:30   #22
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De får hver sin Fatboy, alle tre. Dvs vi hadde kjøpt dem uansett, til å ha i kjellerstua, men siden antallet var 3, tilbudet (1/2 pris) var rett før jul, og vi tilfeldigvis har 3 barn, så kunne vi like godt gi dem til ungene i julegave. Med beskjed om at de hører til i kjellerstua selvsagt.

I tillegg får de hver sin Teksta-hund, som mannen kjøpte tidligere, før vi kom på det med Fatboyene.

De får også gi gaver til hverandre, der jeg i det minste er inne og anbefaler, selv om de også har litt å si der. Jentene gir nye leggskinner til broren, til fotballen. Yngstejenta får øredobber av broren og søstra (hun fikk hull i ørene i høst, og har kun det paret som hun fikk satt inn da), mens jeg er usikker på hva eldstejenta kommer til å få fra broren og søstra. Det er mulig det blir en sånn pelskledd varmeflaske til å ha i senga. Hun bruker ofte å be om varmeflaske, og får da en vanlig brusflaske stappet ned i en sokk.

Fra mamma får de noe klær, fra en onkel og tante får de Stiga Ishockeyspill, fra svigerforeldrene mine vet jeg faktisk ikke, også vet jeg de får bøker og klær fra andre tanter og onkler. Så har jeg fått penger fra pappa for å kjøpe noe fra han og fruen, men er litt usikker på hva jeg skal kjøpe enda.

Gammel 18-12-13, 12:42   #23
Anikka
Snøavhengig

Anikka sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Rattkjelke til storebror og Tripp Trapp stol til vesla.

Dersom du vel å ikkje gleda deg over snøen, vil du ha mindre glede i livet, men same mengde snø.
Anikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 12:46   #24
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

8-åringen:
Skylanders Swap Force til Wii
Sjøfarerutvidelse til Settlers (brettspillet)
Lommebok

3-åringen:
Stang man fester barnesykkelen til voksensykkel med
Elektrisk tannbørste med Mikke Mus
Jake og sjørøverene Duplo

Gammel 18-12-13, 12:49   #25
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

8-åringen: Lego friends skolen, Dustedagboka 5 og en liten høyttaler (de der til 200 kr).
5-åringen: Lego city, bok og sparkesykkel.

Lego'en er kjøpt på tilbud i høst til 40%.

Fra ene besteforeldresett vet jeg at eldste får skipakke. Yngste skal få nye gore tex vintersko av dem samt noe annet jeg ikke vet om (som de har ordnet).

Sist redigert av millact : 18-12-13 kl 13:36.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 12:53   #26
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Jeg vet om mange av pakkene, ettersom vi må kjøpe for bestemor og oldemødre og et par onkler selv, men fra oss får de ...
Dått: Fifa14 spill, Lego City
Fjått: Furby, Lego Friends

Begge får, sammen med kusine og fetter, en gave med DVD og kort hvor det står at de skal på 2 ukers cruise til Karibien i påsken.

Vi har brukt opp resten av fantasien på de nevnte gavene over, men de inneholder bl.a stumpeski (tragisk, vi har jo ikke sett snurten av snø foreløpig), Pop Chef, thermos + matboks fra Blafre, eksperimentsett osv osv. Må kjøpe et par gode headsett, også har vi vurdert å kjøpe PS3 eller noe som en diger fellesgave til hele heimen.

Gammel 18-12-13, 13:00   #27
Cumulus

Cumulus sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jenta får Ronja Røverdatter hette, snører og lydbok.

Gutten får Star Wars figurer.

Verdi ca 500 hver.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 13:00   #28
Skjevo
Erfaren

Skjevo sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Skjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populær
Standard

Gutten 9 år: Lego city gatehjørne og snøsparkesykkel fra oss, Lego minecraft og T-skjorte fra lillesøster.
Jenta 6 år: Lego Friends-skolen og snøsparkesykkel fra oss, Furby fra storebror.

Vi har landet på ca 1100 kr pr barn.

Gammel 18-12-13, 13:04   #29
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Storebror får drager og riddere til Playmo drageslottet han fikk til bursdagen sin, Skylanders til Wii + ekstrafigurer og Lego Hero Factory.

Lillebror får Mikke Mus klubbhus + ekstra figurer og Mr Potato head (fra Toy Story).

Lillesøster får en snakkende, syngende, dansende Fisher Price-hund og en liten lekegitar som spiller musikk.

Gammel 18-12-13, 13:29   #30
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ordnet gaver fra både oss, besteforeldrene og mannens søster. Her er fordelingen vi kom frem til til slutt, tror jeg. (Han er forresten 11.)

Fra begge besteforeldrene, spleising: En stor fjernstyrt Legobil
Fra mine foreldre: Hjemmestrikkede hansker
Fra svigers: Donaldbok
Fra oss: Brettspill (Munchkin) og en bok av Walter Moers i en serie han leser, dessuten en myk pakke med pysj, badekåpe og ovnsvotter
Fra svigerinne og svoger: DS-spill (og boken Vindeltorn i forsinket bursdagsgave)

Gammel 18-12-13, 14:08   #31
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

7 åringen får Reima parkas av oss. Danseskøyter og skisko av mine foreldre. Og leker av familien. Hun fylte 7 for ikke lenge siden, og ønsker seg nesten ingenting.
5 1/2 åringen får ullteppe, plafond og gardiner til rommet sitt av oss. Ellers ullsett og leker fra familien.

Barna har seks ganger to onkler og tanter, 4 ganger to besteforeldre. Det blir mye gaver, selv om vi er så heldige å få styre det litt.

Gammel 18-12-13, 14:11   #32
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Storebror straks 7 år får Lego Dino m/ helikopter og Dinosaursengetøy.
Mellomsøster 3,5 år får en sånn mellomstor ponny som kan gå og spise osv. + et brettspill Travelby
Minstemann 1,5 år får Lego Duplo Min første togbane

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 14:22   #33
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sokker og underbukser.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 14:23   #34
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av jane, her.

Sokker og underbukser.

Har de vært slemme i år?

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 14:30   #35
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Eldste:
Fra oss: Slalomutstyr.
Fra lillebror: Hjelm og goggles.
Fra mine foreldre: Langrennspakke
Fra svigerfar: Penger på fond + lego (tipper jeg).
Fra svigermor: Klær
Fra nissen i julestrømpa: Bayblade (?).

Ninjababyen:
Snakkende/kosende ape fra oss. Det er jo helt unødvendig, men han lo så han nesten sprakk da han så den på lekebutikken i forrige uke, så da kunne vi ikke la det være
Ellers får han klær, tipper jeg. Han trenger jo ingenting, sånn strengt tatt, så noen nye fine plagg er bra. Han kler duse/kalde farger og det har jeg lite av etter Sønnemannen som kler klare, sterke, varme farger, så da har jeg ønsket ham litt av det.

Gammel 18-12-13, 14:32   #36
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Har de vært slemme i år?

Nei, da hadde de ikke fått noe som helst.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 14:41   #37
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

11-åringen: Kindle, lilla cover til den, Just Dance 2014 og en ting til tror jeg, men det har jeg glemt.

7-åringen: Discokule, Noe bamsegreier, og litt mer bamsegreier. Og tøfler.

Jeg sier ikke hva de får i strømpa. Enkelte har tatt litt av. Igjen. Men jeg har kjøpt større strømpe.

11-åringen får en armbåndlagemaskin fra Panduro fra mini, og mini får bamsegreier (surprise) fra eldste.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 14:41   #38
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Her er det galaxy tab 7" til begge.

Samme her.
Skulle egentlig ha Acer sitt nettbrett med 7,9'', men det var utsolgt og de klarte ikke skaffe det før jul.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-13, 14:48   #39
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

LEGO.
Muligens et TV-spill.
Og så ønsker han seg lue strikket av meg!

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

og så en liten Minecraftbamse fra, eh, bikkja.

Hjemme hos oss var det også alltid gaver fra pus og hund. Og en del lite kjente nisser.

Gammel 18-12-13, 14:50   #40
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Lillesøster på 4:
Frøken kanin kosedyr
Barbie bil
Barbie dukke
3 puslespill

Mellombror på 6:
Skylanders 3
Lego marvel super heroes spill
Sånn snøsparkesykkelting

Storesøster:
Doctor who tardis leke
Harry potter filmer
Snap circuits
Happy lights
Tilskudd til å kjøpe laptop

I tillegg får alle en liten gave i julestrømpa. Lillesøster får en dukke fra frost filmen, mellombror får rive rolf til disney infinity og storesøster får sonic screwdriver.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:32.