|
|
#22 |
|
Fortynnet
|
Sv: Riper på bil - pris
Det var ment som en kommentar til det benmurphy skrev altså. Som jeg er svært uenig i. Det ville vært en selvfølge for meg å betale for en sånn skade, og jeg hadde blitt sur for resten av livet på em nabo som ikke gjorde det. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, hun må jo det. I dette tilfellet var jeg på andre siden av garasjen og ordnet med noen vedkubber, slikt kan vi da ikke gjøre lenger. Vi kan heller ikke være i garasjen og hente en kost mens hun tegner paradis 2 meter unna på veien, gå inn og gi en beskjed til den andre voksne (mister da oversikten til naboen) og sånn. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Fortynnet
|
Sv: Riper på bil - prisJa, det er irriterende og begrensende, men det varer jo ikke evig. Etterhvert vil hun jo skjønne at riping av biler ikke er greit, hun er jo stor nok til å forstå det. Jeg ville ihvertfall ikke tatt sjansen på å ikke passe godt på en stund framover. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Unik
Ikke vi heller. *sukk* Bare synd at alt av sol og nyttige ting man kan gjøre samtidig som barna er ute ikke kan kombineres med oversikt over naboens bil. Om sommeren flytter jeg en stol ut i veien for å ha oversikt, men det er ikke like digg om vinteren i skyggen, akkurat. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Riper på bil - prisDet loven, korrekt, sier, er at eier selv har ansvaret for tingene sine, og ikke kan forvente at andre skal betale for skader utført av små barn dersom foreldrene ikke har vært uaktsomme. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Fortynnet
|
Sv: Riper på bil - prisLa oss velge et annet eksempel enn bil da. Hvis for eksempel naboen sitter ute på verandaen sin med de to splitter nye iPadene sine, og min elleveåring (stor nok til å være ute uten tilsyn) akkurat denne dagen velger å uttrykke sin misnøye med ett eller annet ved å kaste en stor stein over gjerdet, som tilfeldigvis knuser begge iPadene? Det må da altså være naboens eget tap? Sist redigert av Filifjonka : 02-12-13 kl 14:13. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Unik
Sv: Riper på bil - prisJa, selv på egen tomt. Ben Murphy har rett i reglene altså, selv om jeg ikke har helt klart for meg hva som skal til av foreldres aktsomhet osv. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Unik
Sv: Riper på bil - prisI vår situasjon er det altså slik at mine barn leker på veien utenfor vår garasje. Bak vår garasje står naboens bil, helt inntil veien uten gjerde eller hekk aller annen hindring - på det som da er deres tomt. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Unik
Man har ofte forsikring, og det er risikofylt å eie ting. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Fortynnet
|
Sv: Riper på bil - prisJa, men her syns jeg risikoen er plassert helt feil. Det er risikofylt å ha barn og passe på dem og lære dem å følge regler, og jeg syns det skulle vært foreldrene som skulle ha forsikringsansvaret her. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Unik
Nei, hvis foreldrene ikke motsetter seg å betale, så vil jo de fleste ønske at foreldre betaler alt. At ruter knuses på en skole ved uhell er virkelig noe de fleste skoler burde ha innbakt i sin aiandomsforsikring, så ikke sikkert jeg hadde gått med på å erstatte det, gitt. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Riper på bil - prisHelt ærlig. Hvis naboens unge hadde ripet opp bilen min, og nektet å gjøre opp for seg - da hadde jeg vært fristet til å ripe opp bilen hans og late som om det var en av ungene som hadde gjort det. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Riper på bil - prisJa svartens så forbanna jeg hadde blitt!
|
|
|
#37 |
|
Unik
Sv: Riper på bil - prisVi har ikke fått pris enda, så vet ikke hva det kommer på. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Unik
Sv: Riper på bil - prisFasit: Nabo har forhørt seg om pris mange steder, og har selv god peiling og gode kontakter. Sist redigert av Pelle : 19-12-13 kl 21:36. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Riper på bil - prisOj! Real nabo, høres det ut som. Veldig grei pris!
|
|
|
#40 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig. |
|
|