Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Trodde alle kunne strikke jeg ...

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-05-07, 21:19   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trodde alle kunne strikke jeg ...

Husker du virkelig ALT du lærte på skolen? Kan jeg få låne hjernen din i en ukes tid?

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-07, 21:22   #2
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg kan strikke og er vant med at de fleste jeg omgås kan det. De siste årene har jeg lært mange tenåringer å strikke og det er en utrolig givende jobb. Både tiåringen og åtteåringen min strikker.

I tillegg kan jeg sy, brodere, tegne, male, hekle, snekre etc. Man er da lærer i Kunst og Håndverk.

Hilsen 1973

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-07, 14:53   #3
petra
Superaktiv

petra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
petra er litt kulpetra er litt kul
Standard

Jeg vet hvordan man strikker rett frem, men det er det!! Hadde aldri i verden klart å strikke verken genser eller sokker! Forresten er jeg født i 1966! Og vi lærte det på skolen, men jeg er så gammel at det har jeg glemt!!

Men jeg er ikke kjerring for det da!

Gammel 13-05-07, 20:12   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De fleste jeg kjenner kan strikke (iallefall hunkjønn), men jeg kan ikke. Det vil si; jeg kan strikke rettstrikk. Ikke vrang eller noe annet avansert. Jeg KUNNE vrangstrikk en gang, man lærte det da på skolen. Legge opp lærte jeg først i fjor, i en alder av 31 år. Felle av kan jeg, det er ganske enkelt og jeg har aldri glemt det liksom.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-07, 20:14   #5
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har forresten en svigermor som strikker alt jeg vil ha og mer til. Mora mi er også flink, men har sluttet pga armene. Dessuten lønner det seg jo ikke å strikke, det gjorde det sikkert på 70-tallet.

Gammel 13-05-07, 20:33   #6
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Dessuten lønner det seg jo ikke å strikke, det gjorde det sikkert på 70-tallet.

Kommer alt ann på hvor du kjøper garn hen og til hvilken pris.

Jeg kjøper på garnutsalg og sparer mye penger på garnet, strikket nettopp en genser til junior den kom på 20 kr og det klarer ikke jeg å få kjøpt en strikket genser for.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-07, 20:35   #7
mosol
Nytt år, nye muligheter

mosol sin avatar

Blogginnlegg: 54
mosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smartmosol imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tja, jeg kan strikke rett og vrangt, men får helt dilla hvis jeg mister en maske eller tre. Sliter big time.

mosol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-07, 20:48   #8
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

man strikker ikke fordi det skal lønne seg men fordi det er gøy og fordi man kan få ting andre ikke har eller med sin helt egne vri.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-07, 21:29   #9
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

man strikker ikke fordi det skal lønne seg men fordi det er gøy og fordi man kan få ting andre ikke har eller med sin helt egne vri.

Det er klart, men man strikket og sydde jo generelt mer i "gamle dager" fordi det lønte seg den gang.

Gammel 13-05-07, 21:30   #10
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Lønte? Lønnet? :forvirret:

Gammel 13-05-07, 21:14   #11
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Det stemmer sikker, men eg eter langt mindre gotteri når fingrane henger fast i strikkepinnane.

Burde derfor byrje på nytt Mor Signes teppe snart.

Gammel 11-05-07, 21:23   #12
Elis
*Happy*

Elis sin avatar

Hvor: Drammen
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg kunne vel strikke en gang i tiden, men jeg kan aldri tenke meg å begynne med det igjen.

Gammel 11-05-07, 21:25   #13
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Jeg kan strikke, og jeg strikket MYE i en periode. Nå sliter jeg med å få ferdig en hvit ullbukse til snuppa som jeg begynte på da hun var 1 år ...

Farmor lærte meg å strikke da jeg var 6, og på ungdomsskolen hadde jeg en lærerinne i håndarbeid som inspirerte til stadig nye prosjekter.

Jeg kan altså strikke, og vil definere meg som en viderekommende ammatør.

72-modell.

Gammel 11-05-07, 22:52   #14
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Husker du virkelig ALT du lærte på skolen? Kan jeg få låne hjernen din i en ukes tid?

Den tanken slo meg også. Jeg kan legge opp, og strikke frem og tilbake eller rundt og rundt uten noe fiksfakserier, og hadde det stått om livet så skulle jeg nok ha klart å strikke noen lapper som jeg kunne tråklet sammen.

Gammel 11-05-07, 22:57   #15
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Jeg lærer det på nytt hver gang. Det går sent, men blir ikke så allerværst til meg å være.
Holder foresten på med en genser til gutten, men må vel kanskje strikke litt igjen snart dersom den skal bli ferdig etter planen. Går ikke akkurat raskt fremover, jeg er en periode strikker.

Gammel 12-05-07, 23:21   #16
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg kan ikke strikke, selv om jeg lærte det på skolen. Jeg kan heller ikke fransk, og.... Nei, der tror jeg vi slutter, gitt!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:13.