Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Dra eller bli hjemme - 2

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-12-13, 23:26   #41
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dra eller bli hjemme - 2

De andre kan ikke lage mat, tror vi sier det sånn. Svigermor kan nok trå til hvis det kniper, men hun har pensjonert seg fra julemaset. Vi fikser mat mens andre holder lokalitetene. Vi har ansvar for middag og dessert. Desserten er ferdig i dag da, vi kan ta hver vår pudding, om vi må bli hjemme.

Det er mannens familie og det er han som har snakket med dem i dag, så nøyaktig hva som er sagt er jeg ikke helt sikker på.

Gammel 23-12-13, 23:27   #42
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde dratt så lenge ingen hadde motforestillinger. Det er jo slekta deres og julaften! Og smittet kan man jo bli hvor som helst.

Mitt svar er nok preget av at vi ikke så lett blir syke, det skal sies. Og jeg hadde spurt først.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-13, 23:28   #43
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville lagt det fram akkurat som det er. La dem ta avgjørelsen på egenhånd. Hvis dere rekker 24-timers er det jo en klar fordel.

Det er vanlig at det går omgangssyke i jula, og smittefaren er stor fra alle kanter. Har vært med på å smitte hele familien en gang, det var antakelig jeg som startet ballet. Først dro vi til min søster, det brøt ut natta etter at vi hadde ankommet. Jeg, min mann, datter og sønn ble syke etter tur, moren min, søsteren min, svoger og to nieser. Så reiste vi hjem (flytur), og svigers insisterte på at vi skulle komme på besøk, på tross av ymse symptomer hos sønnen vår som da var like under året gammel. Så da smittet vi like godt besteforeldre, svoger og svigerinne der også. Like godt å gjøre det grundig.

I år har vi sluppet unna med at sønnen min var dårlig en dag. Ingen av oss andre har fått svineriet, deilig å ha flaks et år også.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-13, 23:32   #44
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kaprifol, her.

Jeg ville lagt det fram akkurat som det er. La dem ta avgjørelsen på egenhånd. Hvis dere rekker 24-timers er det jo en klar fordel.

Enig.
Tross alt går jo folk tilbake på jobb etter 24 timer (maks) med mindre de jobber med spesielle ting, og jeg har aldri blitt smittet på jobb. Jeg tenker at om det går 24 timer og hun ikke tar i små barn, dropper klemmer og selvsagt ikke hjelper til på kjøkkenet, bør det egentlig gå bra.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-13, 23:33   #45
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Det er noko med kor lett du blir smitta og kor heftig ein sånn runde kan arte seg. Eg og storesøster får det ganske lett og blir veldig, veldig sjuke. I tillegg har eg ein grunnsjukdom som gir komplikasjonar. Ergo er me ekstremt forsiktige når det kjem til risiko for smitte.

Og eg trur det er dette som skiller dei som tar lett på smitterisiko og dei som ikkje gjer det. Får du det sjeldan og/eller får ein veldig lett variant, så er det ikkje så kritisk. Blir du så dårleg som meg (og storesøster), så er det virkelig skrekkelig smertefullt og avskyelig. Eg må ha legevaktshjelp kvar bidige gong. Det er sprøyter og intravenøst og det heile.

Gammel 23-12-13, 23:34   #46
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde tatt i mot dere med åpne armer, men hadde satt pris på en forespørsel likevel. Vi har ikke ofte omgangssyke, og vi har ingen store planer for romjula. Skulle vi gjort noe spennende eller viktig, hadde jeg kanskje vært mer skeptisk.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-13, 23:35   #47
Kaprifol
Kjernesnill

Kaprifol sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Det kan gå veldig greit, jeg har heller ikke blitt smittet på jobb - det jeg vet om. Jeg ble ikke en gang smittet av sønnen min nå sist, til tross for at jeg var hjemme med ham. Det er egentlig merkelig, siden jeg både hadde ham på fanget, koste, trøstet og hjalp ham med bøtta.

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-13, 23:35   #48
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Men herlighet, dere har laget en del av maten hjemme? I hus med omgangssyke? Det er njet i min bok.

Du hadde ikke vært velkommen hit, og vi ville ikke sett dere.

Bill mrk har ett barn som blir svært dårlig av spysyke.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-13, 23:44   #49
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville blitt litt sur hvis noen gjorde slik med oss, altså kom på besøk til jul med (potensiell) smitte. Vi får omgangssyken ca hvert annet år, og har sjelden opplevd at vi har sluppet unna. Med planer for stort sett hele romjulen og nyttår, ville det vært veldig kjipt hvis vi skulle blitt syke.
Jula for et par år siden dro vi på besøk til svigerforeldrene mine, alle vi 6 hadde hatt en særdeles kraftig omgangssyke, men det var 3-4 dager siden sistemann var blitt frisk og vi regnet med at vi ikke var smittefarlige. Vel, vi var i juleselskaper med andre slektninger, dro på diverse besøk og koste oss veldig. Over halvparten av de menneskene vi møtte da, ble syke de påfølgende dagene. Akkurat de samme symptomene som oss.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-13, 23:47   #50
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde ikke dratt selv, jeg ville heller ikke tatt i mot dere.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-13, 23:48   #51
Plipp
Getting in tune

Plipp sin avatar

Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde spurt, og dere hadde vært velkomne hos meg.

Gammel 23-12-13, 23:59   #52
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Plipp, her.

Jeg hadde spurt, og dere hadde vært velkomne hos meg.

Enig.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-13, 00:03   #53
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Hva en ville gjort vil vel nødvendigvis bli preget av hvor store barn en selv har og hvor lett en blir smittet. Vi har to små barn, og babyen har vært dårlig i magen og småspist og slapp en uke av omgangssyke nå. Jeg har også vært veldig dårlig i fem dager. Det hadde vært skikkelig ille for oss å bli syke igjen nå. Hvis en har større og mer robuste barn blir det jo noe annet. Men altså, hvis de dere skal til synes det er greit er jo det viktigst, bare de tør å være ærlige hvis de helst ser at dere ikke kommer.

Gammel 24-12-13, 00:04   #54
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi blir *bank i bordet* aldri syke, og hadde sikkert tatt dere i mot med åpne armer, men hadde satt stor pris på å bli spurt.

Vi får ikke så lett omgangssyke.

Gammel 24-12-13, 00:19   #55
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Her hadde vi sagt nei takk til besøk, er livredd for omgangssyke. Vi hadde heller ikke reist bort om vi hadde hatt greiene i hus nylig.

Gammel 24-12-13, 00:45   #56
skyfri
.

skyfri sin avatar

skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Vi hadde tatt i mot dere hvis hun sluttet å kaste opp nå. Hadde nok satt pris på å bli spurt, men hadde sagt ja.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-13, 01:03   #57
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Men herlighet, dere har laget en del av maten hjemme?
.

Lager dere ikke mat når barna har omgangssyke?

Jeg har laget karamellpudding, og hun har ikke vært i samme rommet. Jeg har foretatt grundig håndvask hver gang jeg har vært med henne, og jeg har ikke hatt annet enn redskaper oppi puddingsmeten. Resten av maten skal tilberedes av mannen min i morgen, men den er allerede avlevert.

Gammel 24-12-13, 01:16   #58
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er nazi på omgangssyke og smitte, men julaften og barn trumfer til og med naziagenter. Så jeg er enig med Teo:

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg hadde tatt i mot dere med åpne armer, men hadde satt pris på en forespørsel likevel.

Men jeg ville ikke at du skulle tatt med deg mat hjemmefra og jeg hadde bedt ungene holde litt avstand (som i ikke sitte oppi/dele samme godteskål) til den som hadde vært syk.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-13, 01:29   #59
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Lager dere ikke mat når barna har omgangssyke?

Jeg har laget karamellpudding, og hun har ikke vært i samme rommet. Jeg har foretatt grundig håndvask hver gang jeg har vært med henne, og jeg har ikke hatt annet enn redskaper oppi puddingsmeten. Resten av maten skal tilberedes av mannen min i morgen, men den er allerede avlevert.

Det er vel mer et spørsmål om dere som har laget maten er smittet, og det kan dere strengt tatt ikke vite ennå.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-13, 01:31   #60
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dra eller bli hjemme - 2.

Opprinnelig lagt inn av Syrinx, her.

I vår familie er det aksept for å møtes slike dager, selv med omgangssjuka. Skjer sjelden at noen smittes faktisk.

Jeg hadde tatt dere i mot med åpne armer!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:19.