Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Din drømmeferie

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-12-13, 20:27   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Din drømmeferie

Vi har vært litt sparsommelige og i tillegg spart en god del, så vi har et ganske stort budsjett for årets sommerferie. Men vi klarer ikke helt å bestemme oss for hvor vi vil. Så jeg håper at noen gidder å beskrive sin drømmeferie. Både en du har vært på eller en du kunne tenke deg å ta.

Litt om oss:
- hele verden er mulig (foreløpig har Sicilia, Kina, Vietnam, USA, Mexico og Nicaragua vært vurdert ... og ikke forkastet)
- barna vil til sommeren være 9 og snart 7 år.
- minstemann er forskrekkelig kresen mens jeg og mannen er svært opptatt av god mat
- maks 3 ukers reise som må finne sted i juli/begynnelsen av august
- vi snakker egentlig bare engelsk godt nok (i tillegg til norsk)
- er avhengige av litt sol og varme

Men ikke la dette begrense deg. Bare beskriv hva du vil eller har gjort.

Gammel 26-12-13, 20:30   #2
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Din drømmeferie

Safari i sør-Afrika, men da er det jo vinter der.

Www.shamwari.com om det skulle bli aktuelt en annen gang.

Gammel 26-12-13, 20:31   #3
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For å ta lista di, ville jeg ikke dratt til Kina i juli/august. Varmt! Men en skikkelig Kina-rundtur med ungene står høyt på min liste sånn rent generelt. Vietnam også. Og så vil vi alltid gjerne tilbake til Japan. Til New York vil vi også. Men igjen, ingen av de tingene ville vi gjort i juli/august. :vanskelig:

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-13, 20:31   #4
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde reist til Vietnam. Den eneste grunnen til at vi ikke drar dit er at mannen har vært der.

Eller Australia.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-13, 20:34   #5
Krem
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Vi planlegger tur til Florida når vi er klare for ferie igjen, vi satt faktisk nettopp og pratet om hva vi ville gjøre. Vi skal reise litt rundt, og se litt forskjellig. Øverst på to do-lista er:[list]

1. Miami
  2. Florida Keys
  3. Bade med delfiner
  4. Snorkle
  5. Shopping
  6. Solnedgang over Mexico-gulfen
  7. Fisketur med båt

Sumpbåt-tur i Everglades, cruise, Magic Kingdom og Universal-parken gjorde vi sist, så det trengtes ikke nå.

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-13, 20:35   #6
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva med Hawaii? En venninne av meg var der tre uker i sommer og de hadde det fantastisk. En uke på hver av de tre største (tror jeg) øyene.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-13, 20:36   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også vært i Vietnam. Men det var så bra at jeg er villig til å reise tilbake. Så bra var det faktisk.

Vi skal til New York i høstferien 2016. Da har vi 10-års bryllupsdag, og vi giftet oss i NY. Snuppa mener at en tur over to år frem i tid ikke burde utelukke noen tur dit nå. Men hennes shoppingglede tror jeg vil sprenge budsjettet fullstendig.

Gammel 26-12-13, 20:39   #8
Orkide
Utenlands

Orkide sin avatar

Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Mexico er nydelig! Begynte i Mexico i juli og det var varmt og godt.

Vietnam er også nydelig, men der har jeg bare vært om vinteren ( januar/februar) så jeg vet ikke hvordan det er der i juli.

Guatemala og Cuba er også nydelige land å feriere i.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-13, 20:39   #9
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Hva med Hawaii? En venninne av meg var der tre uker i sommer og de hadde det fantastisk. En uke på hver av de tre største (tror jeg) øyene.

Jeg innbiller meg at man da like gjerne kan dra til en øy i Karibien og spare inn mye reisevei. Eller tar jeg feil?

Vi var i Karibien i fjor, og følte egentlig at vi var på ferie i USA. Men vi var på en svært liten øy.

Gammel 26-12-13, 20:44   #10
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg innbiller meg at man da like gjerne kan dra til en øy i Karibien og spare inn mye reisevei. Eller tar jeg feil?

Vi var i Karibien i fjor, og følte egentlig at vi var på ferie i USA. Men vi var på en svært liten øy.

Venninnen min sa at det bare var i Honolulu de følte de var i USA. Og man kan få fantastiske naturopplevelser der. Karibiske øyer er vel ofte små luksusøyer?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-13, 20:47   #11
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg drømmer om Mexico.

Gammel 26-12-13, 20:47   #12
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne familieturen til Thailand med Explore har stått på ønskelisten min i flere år nå Den går også i juli/august, smågruppetur 14-20 pers, eller man kan betale litt mer og få et tilsvarende privat opplegg.
De har mange andre spennende familieturer i vietnam/thailand-området også. Og over hele verden for den sakens skyld (søk på familieturer)

Jeg har vært med dem på voksenturer og kjenner flere andre som også har vært det, vi har alle vært veldig fornøyd.

Reise + opplegg kan gjøres separat så man kan legge opp til noen dager for seg selv i ene "enden" også.

Sist redigert av m^2 : 26-12-13 kl 20:55.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-13, 20:48   #13
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Florida er fantastisk, men det er jo både varmt og fuktig der i juli og august.

Gammel 26-12-13, 20:55   #14
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fly via Island - ha stop-over der. Fly videre til Denver og tilbring noen dager der, lei bil, kjør til Albuquerque og lei hus med basseng. Der er det tørt og varmt, så det blir ikke kvelende. Reis til Santa Fe, gå tur i Tent Rocks, besøk liten fornøyelsespark, shop utrolig billig. Biltur til Grand Canyon med innlagt overnatting er fullt mulig.

Gammel 26-12-13, 20:55   #15
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Har dere vurdert Australia og evnt New Zealand? På tre uker rekker dere å se og oppleve mye. Det er ikke for varmt der på sommeren, men veldig eksotisk med kenguruer, koalabjørner, slanger, tropiske fisker, korallrev, aborginere, regnskog, kritthvite strender, ørken og avslappa og hyggelige folk som er veldig jordnære. Det meste funker omtrent som i Norge, men er likevel forskjellig nok til at det i tillegg til å være trygt, også er noe helt annerledes.

Nord i Australia er det sommervarmt også på vinteren og fantastiske strender. Og vil dere ha skikkelig sommervarme, så kan dere jo stoppe noen dager i forbindelse med flybytte i Bangkok, Singapore eller Kuala Lumpur?

Jeg tror ikke jeg hadde giddet USA i sommerferien med horder av turister. Hvor varmt er det i Mexico og Nicaragua? Kina, Vietnam og Kambodsja står også på min ønskeliste, men kanskje ikke på sommeren?

Neida, det rykker ikke i reisefoten nå i det heeeele tatt

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-13, 20:57   #16
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Venninnen min sa at det bare var i Honolulu de følte de var i USA. Og man kan få fantastiske naturopplevelser der. Karibiske øyer er vel ofte små luksusøyer?

Jeg har bare hatt cruisestopp i den Dominikanske republikk, men det var omtrent så langt fra luksusøy man kan komme. Jomfruøyene av begge slag var ikke så fattige, men luksussteder vil jeg ikke kalle dem. Du tenker kanskje på Bahamas?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-13, 21:00   #17
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Re: Din drømmeferie

Om du skal vestover var en av våre beste sommerferier til Argentina og Uruguay. Vinter det om sommeren men ikke så veldig kaldt. Det beste var dog en tur tul Ushuaia, heeeelt på sydspissen av Argentina, for å stå på ski i Juli.

Av stedene du nevner hadde jeg, med så store barn, valgt Vietnam. Med så små barn som vi har står USA på lista.

Gammel 26-12-13, 21:09   #18
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Hm, Japan er det store drømmereisemålet for oss nå. Men mulig det ikke er ideelt på den tida. Jeg ville heller ikke reist til Australia i juli/august. Du må rimelig langt nord for å få noe særlig utbytte av strendene da. Hva med Malaysia? Kombinere Kuala Lumpur () med en øy, f.eks. Langkawi.

Gammel 26-12-13, 21:13   #19
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 637
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lilletrille, her.

Jeg tror ikke jeg hadde giddet USA i sommerferien med horder av turister. Hvor varmt er det i Mexico og Nicaragua? Kina, Vietnam og Kambodsja står også på min ønskeliste, men kanskje ikke på sommeren?

For du tror ikke man vasser i turister i Mexico, Kina og Vietnam?

Jeg hadde glatt dratt til USA. Vi gjør det som regel også, og greier fint å unngå de verste europeiske turisthordene, selv i Orlando.

Jeg tror jeg hadde tatt en roadtrip ned østkysten av USA. Jeg hadde begynt i New York, tatt turen ned via Philadelphia og Washington DC for litt amerikansk historie og amishopplevelser, badet på Virgina Beach, svingt inn i landet og opp i fjellene til Asheville for både fjellturer, kunst- og musikkopplevelser og Biltmore Estate, ned til Charleston og Savanna, videre til St. Augustine, svingt innom Orlando og enten krysset over til gulfkysten eller fortsatt ned til Miami.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-13, 21:17   #20
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Ah, ja, New Orleans er et annet reisemål som står høøøøyt på ønskelista!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:17.