|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Din drømmeferieVi har vært litt sparsommelige og i tillegg spart en god del, så vi har et ganske stort budsjett for årets sommerferie. Men vi klarer ikke helt å bestemme oss for hvor vi vil. Så jeg håper at noen gidder å beskrive sin drømmeferie. Både en du har vært på eller en du kunne tenke deg å ta.
![]() |
![]() |
#2 |
Off the map.
|
![]() Sv: Din drømmeferieSafari i sør-Afrika, men da er det jo vinter der.
![]() |
#3 |
kamerat
|
![]() Sv: Din drømmeferieFor å ta lista di, ville jeg ikke dratt til Kina i juli/august. Varmt! Men en skikkelig Kina-rundtur med ungene står høyt på min liste sånn rent generelt. Vietnam også. Og så vil vi alltid gjerne tilbake til Japan. Til New York vil vi også. Men igjen, ingen av de tingene ville vi gjort i juli/august. :vanskelig:
![]() |
#4 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Din drømmeferieJeg hadde reist til Vietnam. Den eneste grunnen til at vi ikke drar dit er at mannen har vært der.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Din drømmeferieVi planlegger tur til Florida når vi er klare for ferie igjen, vi satt faktisk nettopp og pratet om hva vi ville gjøre. Vi skal reise litt rundt, og se litt forskjellig. Øverst på to do-lista er:[list]
Sumpbåt-tur i Everglades, cruise, Magic Kingdom og Universal-parken gjorde vi sist, så det trengtes ikke nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Din drømmeferieJeg har også vært i Vietnam. Men det var så bra at jeg er villig til å reise tilbake. Så bra var det faktisk.
![]() |
![]() |
#8 |
Utenlands
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Din drømmeferieMexico er nydelig! Begynte i Mexico i juli og det var varmt og godt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Din drømmeferie
Jeg innbiller meg at man da like gjerne kan dra til en øy i Karibien og spare inn mye reisevei. Eller tar jeg feil?
![]() |
![]() |
#10 |
En som trener
|
Venninnen min sa at det bare var i Honolulu de følte de var i USA. Og man kan få fantastiske naturopplevelser der. Karibiske øyer er vel ofte små luksusøyer? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
|
![]() Sv: Din drømmeferieDenne familieturen til Thailand med Explore har stått på ønskelisten min i flere år nå Sist redigert av m^2 : 26-12-13 kl 20:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Din drømmeferieFlorida er fantastisk, men det er jo både varmt og fuktig der i juli og august.
![]() |
#14 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Din drømmeferieFly via Island - ha stop-over der. Fly videre til Denver og tilbring noen dager der, lei bil, kjør til Albuquerque og lei hus med basseng. Der er det tørt og varmt, så det blir ikke kvelende. Reis til Santa Fe, gå tur i Tent Rocks, besøk liten fornøyelsespark, shop utrolig billig. Biltur til Grand Canyon med innlagt overnatting er fullt mulig.
![]() |
![]() |
#15 |
Klar
|
![]() Sv: Din drømmeferieHar dere vurdert Australia og evnt New Zealand? På tre uker rekker dere å se og oppleve mye. Det er ikke for varmt der på sommeren, men veldig eksotisk med kenguruer, koalabjørner, slanger, tropiske fisker, korallrev, aborginere, regnskog, kritthvite strender, ørken og avslappa og hyggelige folk som er veldig jordnære. Det meste funker omtrent som i Norge, men er likevel forskjellig nok til at det i tillegg til å være trygt, også er noe helt annerledes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Klar
|
Jeg har bare hatt cruisestopp i den Dominikanske republikk, men det var omtrent så langt fra luksusøy man kan komme. Jomfruøyene av begge slag var ikke så fattige, men luksussteder vil jeg ikke kalle dem. Du tenker kanskje på Bahamas? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Trøtt
|
![]() Re: Din drømmeferieOm du skal vestover var en av våre beste sommerferier til Argentina og Uruguay. Vinter det om sommeren men ikke så veldig kaldt. Det beste var dog en tur tul Ushuaia, heeeelt på sydspissen av Argentina, for å stå på ski i Juli.
![]() |
#18 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() Sv: Din drømmeferieHm, Japan er det store drømmereisemålet for oss nå. Men mulig det ikke er ideelt på den tida. Jeg ville heller ikke reist til Australia i juli/august. Du må rimelig langt nord for å få noe særlig utbytte av strendene da. Hva med Malaysia? Kombinere Kuala Lumpur (
![]() |
#19 |
Glamorøs
|
For du tror ikke man vasser i turister i Mexico, Kina og Vietnam?
![]() |
#20 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() Sv: Din drømmeferieAh, ja, New Orleans er et annet reisemål som står høøøøyt på ønskelista!
![]() |
|
|