Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Yoga i Oslo - anbefalinger?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-12-13, 16:42   #1
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Yoga i Oslo - anbefalinger?

Er det noen her som kan anbefale yogakurs eller steder i Oslo som har timer på dagtid og som ikke bare er for "hardcore" yogafolks?

Mener ikke å sette folk i bås her. Jeg liker yoga men ønsker å gjøre det et sted der man ikke automatisk må drikke grønn te eller se veldig "supersunn" ut. Generellt synes jeg yogasentere er veldig "smale" hvis dere skjønner hva jeg mener så jeg er på utgikk etter ett yogasenter for "alle".

Gammel 28-12-13, 16:44   #2
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Yoga i Oslo - anbefalinger?

Oslo yoga har veldig mange forskjellige kurs, ser ut som om de har en del på morgenen og på dagtid også. De har alle mulige varianter, så trenger ikke være "hardcore" for å gå der.

Gammel 28-12-13, 16:52   #3
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har også vært hos Oslo Yoga. Dyktige instruktører og nivå for alle. Svært enkle lokaler og fasiliteter.

Det er også flinke yoga instruktører hos Elixia og Sats i Oslo. Et godt lavterskel tilbud. Men treningsformen er basert på asthanga, den fysisk harde, og ikke så mye sjel og tanke.

Gammel 28-12-13, 17:14   #4
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har vært veldig fornøyd med nybegynnerkurset på Puro Yoga i Bygdøy allé. Ja, det er hvetegressjuice til salgs i resepsjonen, , og en god del hardcore yoga-folk som går der, men det er ikke noen sekt-stemning der, og det er mange forskjellige folk som trener yoga der, alt fra vestkant-fruer til rusmisbrukere, og alt fra de som følger leveregler religiøst til de som har yoga som en treningsform ved siden av løpingen eller vektløftingen eller hva de nå driver med. Det er litt dyrt der, det er det eneste.
Et annet godt alternativ ligger i krysset Scweigårdsgate/Platous gate, husker ikke i farten hva de heter, men har vært der en gang. Mye mindre hvetegressjuice enn hos Puro, ellers er selve yogaformen (ashtanga) den samme.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-13, 21:29   #5
MegaMie
Multitaskingmaniac

MegaMie sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Osloyoga har kjempefine timer med bra lærere. Om du vil ha myk yoga anbefaler jeg Energiyoga med Anneli,hun er super!

Gammel 28-12-13, 23:34   #6
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan jeg kuppe og spørre: hva betyr det, sånn på hardcoreskalaen, når det står på et senter:

Sitat:

Du finner også et av landets beste kompetansemiljøer innenfor Yin yoga tilhørende den taoistiske yogatradisjonen hos oss.

Gammel 29-12-13, 00:10   #7
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Kan jeg kuppe og spørre: hva betyr det, sånn på hardcoreskalaen, når det står på et senter:

Yin yoga er en rolig yogaform som jobber med bindevevet. En ligger typisk i stillingene 3-5 minutter. Brukes mye for avspenning/avstressing. Akkurat hva den taoistiske tilnærmingen innebærer vet jeg ikke, men det er i hvert fall en ganske meditativ yogaform. Jeg synes det er kjempefint, det kommer litt an på hva en er ute etter. Mer om yin yoga her.

Gammel 29-12-13, 01:07   #8
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner mange som går på Oslo Yoga som er superfornøyd. De har ulike kurs for alle nivåer.

Selv trener jeg på Sats og tar derfor yogatimene der, men hadde også et par gode lærere på Elixia.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 22:51   #9
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Når jeg tenker meg om har jeg jo vært på yogafestivalen som er i regi av Oslo Yoga og de er jo ikke langt unna heller. Tror de passer meg fint.

Takk for svar.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:39.