Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Lavkarboprodukter

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-12-13, 11:09   #1
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lavkarboprodukter

Opprinnelig lagt inn av konsulenten, her.

Bacon kommer seg ikke inn i blodårene, Harriet. Det er helt typisk å se på lavkarbo som egg og bacon, men det kan like gjerne være olivenolje, fet fisk og nøtter.

Absolutt, konsulenten. Men jeg tror ikke hjerteinfarkt blant ganske unge folk kommer av at de har spist for mange nøtter og for mye fet fisk.

Gammel 30-12-13, 11:28   #2
konsulenten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Absolutt, konsulenten. Men jeg tror ikke hjerteinfarkt blant ganske unge folk kommer av at de har spist for mange nøtter og for mye fet fisk.

Neppe. . Når det gjelder økning av hjerte/karsykdommer så har tilsvarende sak blitt lagt frem på samme måte i Sverige, der lavkarbo selvsagt fikk skylden. Når man så går inn og sjekker tallene og statistikkene (tilgjengelig for alle og enhver hoe socialstyrelsen på nett) så viser det seg at økning av hjerte/karsykdommer kun har forekommet i gruppen unge, lavutdannede kvinner. Når fettinntaket har økt i befolkningen generelt så blir det dumt å dra denne sammenhengen. Hvordan tallene er i Norge vet jeg ikke men man kan ikke stole på at hele sannheten kommer frem i sånne artikkeler som du linket til.

Svar med sitat
Gammel 30-12-13, 11:49   #3
Hatt
Fullverdig medlem

Hatt sin avatar

Medlem siden: Dec 2013
Hatt er litt kul
Standard

Jeg har ikke helt troen på et slikt konsept, og det hadde heller ikke vært aktuelt for meg å handle produktene. Men så er jeg neppe i målgruppen.

Hvem er målgruppen forresten? Meg bekjent så bruker slike produkter å være relativt dyrt, og skal du leve av dette så mye du kunne selge i stort omfang. Det skjønner du sikkert selv. Men hvis målgruppen reduserer seg til de som går på lavkarbo og har råd til å handle der, så blir markedet snevert vil jeg tro. Dette er bare mine egne spekulasjoner riktignok.

Det finnes noe som heter "Lavkarbobutikken" på Skedsmo. Kanskje du kan ta en prat med daglig leder der og forhøre deg litt om markedet?

Hatt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:36.