|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
I endring
|
![]() Hvordan redde ribba?Nå har mannen, etter at jeg har satt ribba i ovnen takket ja til middag hos sine foreldre, hvordan gjør jeg det best mulig med den ribba jeg har i ovnen for middag i morgen. Steker den ferdig eller avbryter steikingen nå etter nesten 2 timer på 140 grader?
![]() |
#5 |
I endring
|
![]() Sv: Hvordan redde ribba?Problemet er jo at jeg ikke aner om den blir best oppvarmet i morgen om jeg steker den ferdig eller om jeg avbryter stekingen nå?
![]() |
#7 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan redde ribba?Stek den ferdig i dag, skjær opp i morgen før du varmer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
I endring
|
![]() Sv: Hvordan redde ribba?Jeg bruker den der langtidsmetoden du la ut i den andre tråden Benzo og tenker kanskje om at jeg lar den stå inne i de 4 første timene i dag også tar de siste timene på 100 grader pluss 200 grader i morgen så blir det kanskje bra?
![]() |
#9 |
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan redde ribba?Du må steke helt ferdig i dag. Svor som ikke blir helt sprø i dag, blir det heller ikke i morgen. La dem kjølne på kjøkkenbenken, del i serveringsbiter og sett den i kjøleskapet. Ikke dekk den til før den er avkjølt! Varmes på 200 grader, 30 min i morgen.
![]() |
#10 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Hvordan redde ribba?Stek den ferdig ja. En kollega av meg sverger til å steke ribba ferdig dagen før den skal brukes. Jeg har ikke prøvd selv, men er sikker på at det går helt fint og at det er bedre enn å avbryte stekingen nå.
![]() |
#12 |
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hvordan redde ribba?Hvis du har tid, så stek den ferdig i dag. Varm opp i morgen og hvis du tar et par minutter under grillen så blir svoren sprø igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Stadig underveis
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvordan redde ribba?Svigermoren min steker alltid ribba dagen før den skal spises.
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan redde ribba?Der jeg jobbet langtidsstekte vi ribba over natta delte den opp i serveringsstykker og satte på kjøl. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hvordan redde ribba?Steke ferdig i dag og spise kald i morgen. Kald ribbe er deilig!
![]() |
|
|