|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å arve i "feil" fargeJeg tvinger ikke på guttungen jentete arveklær som han ikke vil bruke, men så lenge han godtar det selv så lar jeg han gå med det han vil etter storesøstra. Nå har han ei tvillingsøster også da, så det er uansett noen som kan arve etter henne om han ikke vil ha det. Men hun er såpass mye mindre enn han, at hun også arver klær etter han, så i teorien kan alle tre ungene bruke klærne etter hverandre.
|
|
|
#22 |
|
Klar
|
Sv: Å arve i "feil" fargeVi har samme problemstilling i heimen. Lillebror arver foreløpig det meste. (Men heldigvis for ham passet ikke den sjokkrosa vinterdressen fra snuppas første vinter |
|
|
|
|
|
#23 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Sv: Å arve i "feil" fargeVi har samme arverekkefølge. Jeg tenker omtrent som deg i forhold til arving, dyre ting må kunne arves. Her har det blitt protester mot ting som er for jentete, men han har ikke protestert så mye. Jeg er derfor rimelig sikker på at han sier fra hvis det er noe han ikke vil gå med.
|
|
|
#24 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Å arve i "feil" farge
Vel er jeg økonomisk anlagt, men det er over min grense også, faktisk.
|
|
|
|
#25 |
|
Sviiisj!!
|
Hassel liker også lilla! Han ble veldig lei seg da den lilla penskjorta var blitt for liten. Så kanskje han vil arve Kløvers lilla jakke som ellers er prikk lik den svarte han selv har nå.
|
|
|
#26 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: Å arve i "feil" fargeNei han slipper å gå med ting han ikke ønsker selv. Han ville vegre seg mot ganske mye vet jeg (og minstemor slipper nå å gå i ting som er GUTTETE) om hun finner ut det. Det arves det som kan, noe selges, og noe gis bort til andre med barn som er yngre enn våre. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Fordelen med de rosa skiene er at det er slalåmski. Altså står han bare sammen med oss (skolen vår har ikke slalåmkurs i aks-tiden), og da er det færre kommentarer å forholde seg til. I rosa ski, lilla jakke og blå hjelm er det godt mulig at noen tok ham for å være en jente i løypa, men hva så?
|
|
|
|
#28 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å arve i "feil" fargeEldstemann gikk i mye rosa og rødt da han var liten, arvet fra søskenbarnet sitt. Jeg var student, så satte veldig pris på alt vi kunne arve. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Kort oppsummert kan jeg si at det er slik jeg opererer også. Farge er uvesentlig, innsvingede "jente-jakker" synes jeg ser litt pussig ut på guttungen. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Å arve i "feil" fargeVi har en ni år gammel gutt som gjerne låner søsterens sommerkjoler når vi er på ferie. Jeg smiler bare av det, men den ellers meget tolerante faren hans synes ikke han kan gå sånn. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Å arve i "feil" fargeMinstemann på 3,5 nekter helt og totalt gå med "jentefarger" Det blir fullstendig krise og meltdown om vi forsøker å få på han noe rosa eller lilla. Ergo kan han ikke arve stort etter jålesøster.
|
|
|
#33 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Å arve i "feil" fargeEldste er gutt, yngste er jente, så han slipper å arve kjoler, men hun arver blå ulltrøyer. Hun arver så sykt mye klær av sin halvannet år eldre tante at det egentlig ikke er nødvendig å arve så mye fra storebror, de klærene sender vi til hennes et år eldre fetter, men de kommer i retur, og vi bruker det som passer seg sånn.
|
|
|
#34 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Å arve i "feil" fargeHar jo bare jenter jeg, og de har ingen å arve av heller, men jeg kan godt finne på å kjøpe klær i "guttefarger". Har fått spørsmål en del ganger om det er to gutter eller en gutt og en jente jeg har.
|
|
|
#35 |
|
intro
|
Sv: Å arve i "feil" fargeJeg har kjøpt mye nøytralt til eldste, men etter hvert har hun fått noen ytterjakker i mer rent "feminine" farger og mønstre. Så langt har arvespørsmålet løst seg greit ved at klærne har vært hullete og utslitt idet de ble for små. Noe rosa ulltøy har minstegutten gått med, men ikke gensere etc.
|
|
|
|
#36 |
|
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å arve i "feil" fargeJeg skulle gjerne latt frøkna arve noe av eldstemann, av det som ikke er nøytrale farger. Men til tross for at hun bare er 2,5 år, er hun klinkende klar på at alt som er grønt og blått er uaktuelt. Da hun skulle legge seg nå, prøvde jeg å ta på henne et par grønne sokker. "Xxxx sin!!!" var beskjeden.
|
|
|
#37 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Å arve i "feil" fargeMinsten og størsten arver gjerne i feil farge, mens mellomsten hadde tatt sin død. Nå har jeg bare gutter, så problemet er ikke så stort. Minstemann vil gjerne ha rosa og lilla, så nestemann får vel bare ta til takke med tøy i feil farge.
|
|
|
#38 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
Det høres ut som om han er en fornuftig gutt som du ville merket det på om det ikke var ok. Rosa tursekk på skoletur høres ikke ut som hans greie egentlig.
|
|
|
#39 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: Å arve i "feil" fargeVi har jo motsatt arverekkefølge, og det er litt enklere. Jeg hadde ikke kledt guttene mine i rosa eller lilla så fremt de ikke ønsket det selv, men jeg har ingen problemer med f.eks. blå dresser på jenter.
|
|
|
#40 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Sv: Å arve i "feil" fargeLille E har vært mye mindre(selv om de er født på samme årstid) og mye har ikke passet.
|
![]() |
|
|