|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Erna Solbergs tale
I motsetning til forrige regjering, mener du?
|
|
|
#23 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Erna Solbergs taleAlle andre har tydeligvis glemt den svindelsaken, så noen må minne om det!
|
|
|
#24 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Erna Solbergs taleDet som er givende ved slike taler er å høre hva de snakker om og hva de ikke snakker om. Det vil vel være umulig å være statsleder, holde en slik tale og ikke gjøre noe som helst for psykiske syke/arbeidslivet?
|
|
|
|
#25 |
|
Rockesøster
|
Sv: Erna Solbergs taleJeg synes talen var uendelig navlebeskuende og var jo i hovedsak konsentrert om 2 temaer (utdanning og psykiatri) her til lands. Jeg savnet at hun sa noe om verden forøvrig med alle kriger og konflikter, fattigdomsproblemer, likestilling og klima/miljø. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
<*(((<
|
Sukk. Poly, alt det der er tilbakevist for lenge siden!
|
|
|
#29 |
|
Ringskrømt
|
Ja. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja. Sist redigert av rine : 03-01-14 kl 13:37. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Leser
|
Jeg hører ikke på nyttårstalene til politikerene. Burde jeg det?
|
|
|
#32 |
|
Glamorøs
|
Du tar jobben alvorlig, merker jeg.
|
|
|
#33 |
|
Borte
|
Ikke jeg heller. Jeg trodde ikke så mange på min alder gjorde det. At det var mer for de gamle oldemødrene uten internett og tilgang til nyheter utenom NRK og TV2. Jeg føler absolutt ikke at nyttårstalene er et burde.
|
|
|
#34 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Erna Solbergs taleDenne påstanden om at halve befolkningen sliter psykisk er svært urovekkende. Hvor er dette hentet fra? Ikke finner jeg bevis for det og om det skulle finnes belegg for denne påstanden må det føles som et hån mot de som virkelig sliter med psykisk dårlig helse. Så ufattelig tragisk om dette begrepet også skal utvaskes til å inkludere alle former for ymse plager folk sliter med.
|
|
|
#35 |
|
<*(((<
|
Marie Simonsen var på jakt etter dette på Twitter i går, det er muligens hentet herfra: http://www.fhi.no/eway/default.aspx?...:6562:61:::0:0
|
|
|
#36 |
|
<*(((<
|
Sv: Erna Solbergs taleOg her er en nyere sak fra Folkehelseinstituttet, som omtaler de samme tallene: http://www.fhi.no/eway/default.aspx?...0:6271:4:::0:0
|
|
|
#37 |
|
anglofil
Sv: Erna Solbergs taleTakk for lenker Torsk. Jeg synes påstanden blir svært misvisende og feil når den inkluderer alle mennesker som får lett angst eller forbigående depresjon på et eller annet tidspunkt i livet. Dette er noe helt annet en folk som virkelig sliter og får livene sine ødelagt av psykisk sykdom.
|
|
|
#38 |
|
<*(((<
|
Hvilken påstand tenker du på? Jeg så ikke talen, men jeg leste den nettopp på nett, og Solberg bruker vendingen «rammes av psykiske helseproblemer»:
|
|
|
#39 |
|
anglofil
Sv: Erna Solbergs taleJeg tenker på påstanden om at halve befolkingen rammes av psykiske helseproblemer. Da mener jeg det er viktig å nyansere med at antakeligvis er det store flertallet av disse vanlige "kriser" vi alle opplever på forskjellige tidspunkt i livet. Som det stod i den ene artikkelen du lenket til så inkluderer jo dette anslaget alle de som får angst eller en forbigående depresjon og da kan man jo lett forstå at tallet blir såpass høyt.
|
|
|
#40 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Erna Solbergs taleJeg synes du forklarer det godt, til og med på iPhone, Lisa. Jeg er enig med deg. Det er skummelt å bruke så store samlebetegnelser uten å nyansere.
|
![]() |
|
|