Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva skal dere ha til middag i dag? Ny!

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-14, 17:52   #141
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal dere ha til middag i dag? Ny!

Hjemmelaget pizza her også. Mannen har laget italiensk deig av tipo-mel (lenge siden sist) så nå skal vi lage skikkelige italienske porsjonspizzaer med skikkelig god tomatsaus, grønnsaker osv, gleder meg ihjel!

Gammel 04-01-14, 17:57   #142
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Dampepølse, kålrabistapp, mandelpoteter og "noe å dyppe i", som ungene sier; enten litt smelta smør eller tyttebærsyltetøy(noe de tre andre her kan få ha for seg selv).

Gammel 04-01-14, 17:58   #143
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Raclette. Enorm entusiasme hos den yngre generasjonen, og mor har sett sitt snitt til å kjøpe masse sopp til seg selv.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 04-01-14, 18:22   #144
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helstekt Stangekylling. Men jeg er livredd for å gå i samme fella jeg har gjort i det siste, både med kylling og kalkun. Nyttårskalkunen ble nesten 95 grader inni, og forrige STangekylling var rå. Nå står nå det pokkers termometeret i, men jeg stoler ikke på det en plass.

Har stuffet magen dens med sitron, hvitløk og rosmarin, for det var det jeg hadde. Og jeg la noen amadinepoteter, gulrøtter og løk i formen. Jeg har rester av tranebær- og eplesausen fra nyttår, og jeg har rødløkskarmelade. Og ruccola og fetaost, tror jeg. Får spise det vi har i dag.

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 04-01-14, 20:36   #145
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Ovnsbakt laks med byggrynssalat (gryn, mango, avocado, rødløk, koriander, tomater, limesaft og olivenolje) og youghurt med koriander.

Minstegutta fikk nudler til.

Gammel 04-01-14, 20:54   #146
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Helstekt Stangekylling. Men jeg er livredd for å gå i samme fella jeg har gjort i det siste, både med kylling og kalkun. Nyttårskalkunen ble nesten 95 grader inni, og forrige STangekylling var rå. Nå står nå det pokkers termometeret i, men jeg stoler ikke på det en plass.

Har stuffet magen dens med sitron, hvitløk og rosmarin, for det var det jeg hadde. Og jeg la noen amadinepoteter, gulrøtter og løk i formen. Jeg har rester av tranebær- og eplesausen fra nyttår, og jeg har rødløkskarmelade. Og ruccola og fetaost, tror jeg. Får spise det vi har i dag.

Og den ble rå. Fader heller. Møkkakylling.

Dessuten var lårene slik som beskrevet i Halloween-kyllingtråden til M-tegnet-jeg-mangler-her-2.

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 04-01-14, 20:56   #147
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Måtte få unna en svinefilet jeg hadde liggende, så det ble noe wok-greier. Helt midt på treet, men greit nok.
Skal ut og handle til bruschetta til kvelds.

Sist redigert av Syrinx : 04-01-14 kl 21:13.
Syrinx er ikke aktiv  
Gammel 04-01-14, 21:11   #148
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

I dag hadde vi tortillasuppe toppet med rømme og revet cheddar, og med hvitløksbrød til.

Gammel 05-01-14, 10:03   #149
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Minsten ville prøve å lage spagetti bolognese, så blir det. Jeg spiser grønnsaker til istedet for pasta

Nip er ikke aktiv  
Gammel 05-01-14, 11:44   #150
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hjemmelagd fyldig og søt tomatsuppe(bacon, løk, gulerøtter, kraft osv, gleder meg!) med litt attåt: Fullkronsmakaroni, hvitløksbaguetter...

Gammel 05-01-14, 11:53   #151
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjemmelagd pizza.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv  
Gammel 05-01-14, 11:57   #152
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I dag skal vi ha røkt fårelår. Jeg skal steke det i ovnen, pakket i aluminiumsfolie og ha rotmos til.

Blå er ikke aktiv  
Gammel 05-01-14, 12:00   #153
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Vet ikke helt. Må se hva som finnes i fryser og ta ut og tine nå.

Gammel 05-01-14, 12:55   #154
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Hm. Enten blomkålsuppe eller noe med okse høyrygg.

Gammel 05-01-14, 13:09   #155
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

I dag blir det denne:
http://www.instructables.com/id/slow...elly/?ALLSTEPS

Er matlei, så da prøver jeg ut noen nye oppskrifter i den nye slow cockeren min.

Gammel 05-01-14, 13:35   #156
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Grove tortillalefser med et eller annet fyll av karbonadedeig, kanskje noe bønnegreier. Får se. Og feta, ruccola og de grønnsakene vi har liggende. Kjøpte noen vindunderlig søte små tomater i går.

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 05-01-14, 16:26   #157
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Kjøttsuppe! Har kokt røkt griseknoke i timesvis i dag, og alle gleder seg.

Gammel 05-01-14, 16:27   #158
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Torsk, potet, gulrøtter og bacon.

Gammel 05-01-14, 17:00   #159
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Kjøttsuppe! Har kokt røkt griseknoke i timesvis i dag, og alle gleder seg.

Har røkte svineknoker i frysen. Jeg synes alltid det er litt tiltak å lage noe med dem. Har du oppskrift?

Hyacinth er ikke aktiv  
Gammel 05-01-14, 17:22   #160
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Kyllingvinger og pommes frites.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:23.