|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Absolute Beginner
|
![]() Har du hørt om panna cotta?Jeg trodde det var noe alle visste hva var, men vi fikk besøk i går (et par i 50-åra) som ble meget skeptiske til denne eksotiske desserten, men de tok forsiktig hver sin lille smaksprøve. Datteren deres på noenogtjue rynket på nesa og tok en bolle i stedet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Har du hørt om Panna Cotta?Tja. Jeg laget panna cotta til bursdagen min for noen år siden (3?) og da var det flere av gjestene som ikke hadde hørt om det. Noen prøver sjeldent nye ting. Pr idag tror jeg alle jeg har besøk av vet hva det er.
![]() |
#4 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du hørt om Panna Cotta?Jeg har hørt navnet, men tror ikke jeg umiddelbart vet hva det er uten å Google. Men tror heller ikke jeg noen sinne har rynket på nesen av noe som har med dessert å gjøre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
intro
|
![]() Sv: Har du hørt om Panna Cotta?Veldig merkelig, ja. Og det er jo en mild og god dessert som jeg nesten har problemer med å tro at det går an å ikke like.
![]() |
![]() |
#6 |
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() Sv: Har du hørt om Panna Cotta?Hadde du kalt det fløtepudding hadde de kanskje skjønt det?
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Har du hørt om Panna Cotta?
Jeg synes ikke det er noe godt. Jeg spiser det uten å rynke på nesa om jeg får det servert altså, men jeg hadde aldri valgt det selv.
![]() |
![]() |
#8 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Har du hørt om Panna Cotta?Går det an å ikke like panna cotta? Det er jo ikke noe skummelt ved det? Jeg antar at om du hadde sagt vaniljepudding, så hadde det fungert fint. Jeg tror kanskje ikke at mine foreldre kjenner til navnet, men de hadde garantert spist det om de hadde fått det servert.
![]() |
![]() |
#9 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Skjønner meg heller ikke på sånt, men har funnet ut at hos noen så overlever visstnok skepsisen fra barndommen opp i voksen alder. Har noen i familien som 'ikke liker' ditt og datt - og da uten å ha smakt det. Det ser ekkelt ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Har du hørt om Panna Cotta?Utrolig merkelig. Panna cotta er jo en veldig vanlig og nøytral dessert. Ikke noen favoritt for min del, jeg syns det kan være litt kjedelig og at ikke konsistensen er helt ideell. Så jeg bestiller det ikke selv på restaurant, men spiser det absolutt med god appetitt om jeg får det servert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Har du hørt om Panna Cotta?Jeg sa at det var vaniljepudding, eller rett og slett kokt fløte med sukker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Har du hørt om Panna Cotta?Panna cotta er jo både mild og barnevennlig og alt med seg. Kanskje ikke alle kjenner navnet sånn med én gang, men å rynke på nesa av den er i hvert fall merkelig av voksne mennesker, selv om navnet er litt fremmed.
![]() |
#13 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Har du hørt om Panna Cotta?Altså, det er ikke SÅ mange årene siden jeg leste at under 10 % av Norges befolkning visste hva pesto var, der man fikk rett på "sånn grønn guffe". Så jeg er ikke forbauset.
![]() |
#14 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Har du hørt om Panna Cotta?Jeg vet godt hva panna cotta er, men syns det er en kvalmende og ekkel dessert. Når jeg i tillegg ikke tåler melk noe særlig så unngår jeg det så godt jeg kan. Men hadde selvsagt ikke rynket på nesen og spiset et par små høflighetskjeer om jeg var nødt.
![]() |
#15 |
er her
|
![]() Sv: Har du hørt om Panna Cotta?Ja, det har jeg, dog ikke min favoritt, men hadde spist og kost meg med den på besøk hos andre.
Så enig! (Om man ikke klarer å spise det, så greit nok, men hallo, man må jo i det minste smake)
![]() |
#16 |
intro
|
Ja, mildt, da, i det minste - harmløst.
![]() |
![]() |
#18 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Har du hørt om Panna Cotta?Ja, selvsagt vet jeg hva panna cotta er. Har lagd det mange ganger og liker det godt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Epikur
|
![]() Sv: Har du hørt om Panna Cotta?Mens min eldste datters venninne på Tåsen ville ha det som dessert i sin 4-årsdag i 2006.
![]() |
|
|