Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

London med tiåring

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-14, 09:53   #1
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

London med tiåring

Jeg og snuppa reiser til London om 2uker. Vi får endelig litt sårt etterlengtet mor og datter tid. Det blir ikke så lenge, så jeg prøver å legge opp litt innholdsrike dager, men også litt rom til å avvike fra planene, hvis jeg ser det blir litt mye. Har kun vært i london uten barn før... Nå har jeg lovet snuppa Londontur når hun ble 10 år... endelig..

Trrenger litt tips fra dere til ting dere mener er bra for barn i london i januar.

Foreløpig er planen slik:

Vi lander i london fredag kl 17. Da skal vi ta gatwick express til hotellet og skjekke inn, og hvis det ikke er tåkete og øspøs skal vi skyndte oss ut og se på big ben og prøve å få oss en kveldstur med London eye før middag. Hun er helt opphengt i Big Ben og London eye. Hun har snakket omtrent sammenhengende om disse to i 3 år nå. Så dette MÅ vi bare få gjort.

Men altså hvor skal vi spise? Noen tips til et sunt og litt avslappet sted ikke langt unna sentrum. (Vi skal bo ved Tottenham court Road).

Lørdagen har vi planer om shopping. Hamleys, Disney store står på snuppas liste mens jeg trenger veske, sminke og klær. Vi tenker også på om det er noe kjekt med en tur på Themsen med en båt? Erfaringer med dette?

Ellers så har vi booket bord på Sketch kl 14 på lørdagen til afternoon tea. Skikkelig luksus.
Ellers så er planene litt løse. (kom gjerne med forslag)

Søndag ønsker vi å gå på sience museum. Ønsker gjerne andre forslag også.

Mandag drar vi fra hotellet kl 09 ca så den dagen går til reising.

Fyr løs.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-14, 10:06   #2
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: London med 10 åring.

Jeg er ganske stor fan av Primark. Masse klær, tilbehør, sko, vesker ogannet stæsj til lave priser. Kvaliteten kan være litt varierende, men jeansene ungene har fra primark har holdt seg minst like bra som de fra HM osv. Masse kule t-skjorter, gensre osv. Og man har jo råd til å kjøpe litt flere når de er billige! Og så har de verdens kuleste onepiecer, både til barn og voksen! Jeg har kudrakt og hundedrakt, ungene har monster og ulv! De kostet typ 12 pund for voksen og 9 for barn. Den store i London ligger helt i enden av oxford street, like ved Marble Arch.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-14, 10:15   #3
Juste
Populærkulturjunkie

Juste sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Natural History Museum er obligatorisk for oss hver gang vi er i London.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-14, 10:16   #4
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

En tur på Warner Bros studios og Harry potter hvis hun liker sånt. Jeg og eldstemann elsket det. Hva heter den regnskogresturanten nå? Der skal det være fint. Madame Toussonds (?) en del kø, lønner seg å kjøpe billetter på forhånd.

Gammel 11-01-14, 10:17   #5
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes dere skal gå og se Les Mis.
Vi hadde med vår tiåring (han er 11 nå) på den i høst og det er det beste han har vært med på noen gang, i følge ham selv.
Nå er han riktignok hekta på den musikalen fra før (og jeg også...) og veldig god i engelsk. Og vi er nok litt ensporet i vår familie.

God tur! London er fantastisk!

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-14, 10:19   #6
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Hun elsker Harry potter. Vi holder på med den nest siste filmen nå. Hvor ligger dette da?

regnskogrestauranten?? hva? hvor?

Madame Tussauds var jeg litt usikker på. jeg har vært der for 2 år siden... Vet at hun ikke vil like skrekkkammeret, og hun vet ikke hvem alle kjendisene er likevel, så kanskje vi skal spare det til neste gang...?
Hvis vi skal på sience museum og muligens Museum of natural history(ligger det rett ved siden av sience? blir det for mye med de to museumene på en dag?)

Gammel 11-01-14, 10:20   #7
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

Standard

Musikal har jeg tenkt på, og hun ville likt det. Hun elsker ballett/opera/musikaler! ...men jeg har ikke helt turt å kjøpe billetter på nett, da jeg er redd for å få dårlige plasser(erfart). Noen tips?

Gammel 11-01-14, 10:25   #8
Mira
Bør lage seg en tittel selv

Mira sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Mira er populærMira er populærMira er populærMira er populærMira er populær
Standard

Rainforest cafe. Vi var på en både i lasvegas og Orlando.
Jentene digger det og maten var god. En gang i timen (halvtimen?) skrives. Lysene av og alle dyrene våkner til liv.
Om mulig ville jeg bestilt bord. Det var lang ventetid der vi var!

Mira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-14, 10:35   #9
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

Standard

ser nå at harry potter-greiene ligger såpass utenfor london at vi må reise og sånn. Tror vi sparer det til neste gang vi er der og har litt flere dager.

Gammel 11-01-14, 10:48   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Science museum er bra. Godt valg. Natural History museum ligger rett ved siden av. Begge er gratis, så stikk innom og se hvor dere trives best.

Jeg anbefaler også British Museum. Henvend dere i barneskranken inne til venstre i foajeen og få alderstilpasset oppgavehefte.

Gammel 11-01-14, 11:26   #11
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Hvis dere er åpne for flere ulike musikaler så kan du vente med å kjøpe billetter til samme dagen, da får man ofte solide avslag - og tar risikoen for utsolgt på den dere vil mest på.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-14, 11:27   #12
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

http://www.londonducktours.co.uk

Dette var genialt, sightseeing og tur på themsen i ett. Gøy for liten og stor! Vi tok litt rutebuss i sentrum i stedet for bane innimellom, gøy for ungene og man ser litt mer.

Vi var en tur på marked i Camden og det likte gutta mine, mye rart å shoppe der da.

Gammel 11-01-14, 11:38   #13
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Hos oss var båtturen overflødig. En kjærkommen pause for beina, men ingen opplevelse akkurat. Jeg syns det var litt nedtur selv også egentlig. Men jeg likte sightseeingbussen (original tours) som jeg og de to yngste tok - fantastisk guide, vi var muligens heldige.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-14, 11:50   #14
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Den store Primarkbutikken ligger rett over gaten for undergrunnstasjonen på Tottenham Court Road, i enden av Oxford Street. Du går forbi der når du skal til Hamleys og Disney Store.

Gammel 11-01-14, 16:36   #15
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mira, her.

Rainforest cafe. Vi var på en både i lasvegas og Orlando.
Jentene digger det og maten var god. En gang i timen (halvtimen?) skrives. Lysene av og alle dyrene våkner til liv.
Om mulig ville jeg bestilt bord. Det var lang ventetid der vi var!

Dere bør bestille bord, ja. Høyt støynivå !

Går også an å spise på Hard Rock Cafe, men lang kø for bord.

Gammel 11-01-14, 16:38   #16
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: London med tiåring

Anbefaler Next og Gap for shopping av klær.

Vi var i mai ( jeg og eldste som da var 8) og hennes favoritt var London Dungeon. Anbefaler og en tur til Covent Garden. Hyggelige butikker men mye færre folk enn travle Oxford Street.

Gammel 11-01-14, 16:53   #17
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

London Aquarium er kjekt syns jeg, og det ligger rett ved London Eye. Covent Garden for shopping. Det er en Disneybutikk der.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-14, 18:23   #18
pippo
Sangfugl

pippo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Rainforest cafe var ok, men ikke særlig mer heller, synes min da 9-åring og jeg. Vi likte Original Tours bussene (deilig å få satt seg litt innimellom, og så får man sett mye på relativt kort tid). Madam Tussauds var stas for henne. Hun kjente igjen mange, og likte å ta bilder med "kjendiser". Hamleys var også populært. Der kunne vi vært lenge! Primarks ønsker hun seg også tilbake til. Hun elsker buksene derfra. Musical var storstas! Vi så Matilda, og den anbefales"

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-14, 18:10   #19
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

Standard

hvis vi velger å gå på begge de museumene, hvor lang tid bør vi sette av tror dere?

Gammel 21-01-14, 08:56   #20
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

Standard

Nå er det bare dager igjen til vi er der.

Tenker å være litt lur og tenke ut litt ting jeg vil kjøpe meg når jeg først er der... Noen som har litt tips... jeg kan så lite om mote og "smarte" greier.. ender ofte opp med å komme hjem med helt merkelige ting. (sist gang kom jeg blant annet hjem med en helt merkelig neglesaks som jeg syns var SÅ kul der nede...

Siden jeg reiser med snuppa, og det skal være vår kosetur, setter vi kun av max EN dag til shopping.. Hun er ikke så glad i det, og greit å vite hva jeg ser etter på forhånd så jeg kan planlegge ruten litt i hodet.

Det jeg vet jeg skal ha er:

*sminke/kosmetikk (selfridges)
* Veske (noe ala brun kul skinnveske(hvor??) )
* Sko (kanksje vårsko? er det for tidlig? )
* klær til meg, men det er her jeg stresser.. jeg vet aldri hva jeg syns er fint, og hva som kan være smart å kjøpe? Kom med tips..
* Litt basisklær til ungene ala primark osv..

* hvis jeg finner har jeg lyst å finne noe interiørdilldall til huset...? trenger tips til konkrete butikker.

Hun skal på Hamleys og Disney store.

I tillegg har vi lyst å ta en tur på markedet i Notting hill på lørdag.. Lurt å gå tidlig på dagen kanskje? Tips til hva vi kan se etter der? Vi er glad i loppemarkeder.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:00.