|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Hva slags type ved bør vi bruke i peisen?
Alle kjøper ikke ved, Teo. Noen tar traktoren og kjører ut i skogen sin og hogger de trærne de vil. (Eller har familiemedlemmer som gjør sånt for dem. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Bedreviter
|
Da håper jeg de hugger kristtorn. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Peppy!
|
Sv: Hva slags type ved bør vi bruke i peisen?Jeg tror det ligger en biznizidé i dette, jeg. Kan vi ikke lansere produktet "Juleved"? |
|
|
|
|
|
#26 |
|
heimføing
|
Sv: Hva slags type ved bør vi bruke i peisen?Har sett overskrifta på denne tråden lenge og tenkt "hæ? Finnes det flere typer ved?". Nå leser jeg mens jeg fyrer med - tadaaa! - gammel material. Tror det har vært en fjøs. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Bedreviter
|
Bjelker og kledning er vel ofte gran eller furu, og begge de finnes da i tabellen. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jun 2013
![]() |
Sv: Hva slags type ved bør vi bruke i peisen?Her jeg bor selges bigbags etc med bjørk, furu og gran. Har alltid tidligere kjøpt bjørk, men etter megaoppussing i heimen knep jeg litt på pengene og kjøpte furu. Min konklusjon er at det fungerer akkurat like greit så lenge den er god og tørr. Vil ikke uttale meg om kvistorn, for jeg får ikke lov til å hugge svigersene sin for testing. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
www.bomulls.no
|
Yes. Det er det vi gjør. Det koster litt mer, men det er jo virkelig fin ved da.
|
![]() |
|
|