Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hva tromler dere?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-05-07, 16:34   #81
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva tromler dere?

Jeg tromler veldig sjelden. Har kjempegod plass til tørking.
Men den brukes en sjelden gang til sengetøy. (om jeg har mye klesvask)

Gammel 10-05-07, 17:07   #82
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg tromler det meste.. tåler ikke klærne mine trommelen vil jeg ikke ha de.

Har tørketrommel med både ull, silke og antikrøll program men har bare brukt Ull programmet noen ganger. men kommer nok til å bruke det mer etter hvert.

Jeg hater klær som er tørket på stativ. spesielt håndklær.

Vår tørketrommel er energiklasse C men det får bare være sånn, i de 2 månedene vi var uten trommel i fjor sommer holdt jeg på å dø. selv om vi kunne tørke ute osv.

Tørketrommelen er til for å brukes *miljøsvin*

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 21:16   #83
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

, i de 2 månedene vi var uten trommel i fjor sommer holdt jeg på å dø. selv om vi kunne tørke ute osv.

Tuller du med meg?

Opprinnelig lagt inn av Isolde

*miljøsvin*

Der sa du det selv.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 21:20   #84
Slettet bruker
Passiv

Standard

Her tromles alt, bortsett fra noe ull, silke og veldig dyre skjørt.

I løøøv my tørketrommel!

Svar med sitat
Gammel 10-05-07, 21:32   #85
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Nei jeg tuller ikke arken.

Jeg synes det var helt forferdelig å ha tørkestativ med klær stående over alt, eller å henge trusene mine på tørk for hele nabolaget.

Jeg liker heller ikke å tørke meg med stive hånduker.

Jeg klarte meg fint uten tørketrommel, men det var det første jeg kjøpte når jeg fikk penger på konto.

Jeg er ikke noe glad i å vaske klær og når det tar 5 ganger lenger tid enn jeg er vant til så blir det til at det ikke blir gjort. fordi jeg er lat.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-07, 11:30   #86
Beckett
Fornøyd

Beckett sin avatar

Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg synes det var helt forferdelig å ha tørkestativ med klær stående over alt, eller å henge trusene mine på tørk for hele nabolaget.

Skjønner den, særlig det med trusene.

Sitat:

fordi jeg er lat.

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-07, 11:59   #87
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ingenting. Har ikke tørketrommel, så alt henges opp.

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-07, 12:06   #88
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Tromlar håndklær, sengetøy og sokkar (så ufattelig kjedelig å henge opp sokkar!). Tromlar også det som er av 100% bomull til barna.

Tromlar sjeldan våre eigne klær.

Er svært fornøyd med tørketrommelen

Eg er rimelig sær, for eg likar ikkje lukta det blir av klær som har tørka utandørs. Likte heller ikkje å tørke klær i tørkeskap. Dei vart så ufattelig stive.

Gammel 13-05-07, 12:08   #89
cora
både her og der

cora sin avatar

Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Eg er rimelig sær, for eg likar ikkje lukta det blir av klær som har tørka utandørs.

Det deiligste som fins må være sengetøy som har hengt ute til tørk.

cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-07, 12:12   #90
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av cora, her.

Det deiligste som fins må være sengetøy som har hengt ute til tørk.

Nope, synes det luktar våt hund

Gammel 13-05-07, 14:56   #91
mummitrollet
Nybegynner

Medlem siden: May 2007
mummitrollet har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg bruker nesten aldri tørketrommel.Tenker på strømregninga jeg da,tørketrommelen drar jo litt strøm da

mummitrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-07, 16:31   #92
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Har ikke tørketrommel, har aldri hatt tørketrommel. Skulle ønske jeg kunne si at jeg er bevisst miljøvennlig, men siden jeg aldri har hatt det har jeg heller aldri følt behovet.

Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 04:21   #93
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tromler det meste.. tåler ikke klærne mine trommelen vil jeg ikke ha de.

Har tørketrommel med både ull, silke og antikrøll program men har bare brukt Ull programmet noen ganger. men kommer nok til å bruke det mer etter hvert.

Jeg hater klær som er tørket på stativ. spesielt håndklær.

Vår tørketrommel er energiklasse C men det får bare være sånn, i de 2 månedene vi var uten trommel i fjor sommer holdt jeg på å dø. selv om vi kunne tørke ute osv.

Tørketrommelen er til for å brukes *miljøsvin*

Hva er det du synes er så forferdelig grusomt med å tørke klærne f.eks. ute?

Gammel 14-05-07, 04:23   #94
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Nope, synes det luktar våt hund

Da er det noe galt med vannet der du bor eller du bruker feil vaskemiddel....

Gammel 14-05-07, 08:26   #95
5barnsmor
ENDELIG 6 BARNSMOR!!!!

5barnsmor sin avatar

5barnsmor er litt kul5barnsmor er litt kul
Standard

Her tromles det meste, men ikke klaer jeg vil ta ekstra godt vare paa.

Gammel 14-05-07, 08:54   #96
Muskat

Muskat sin avatar

Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Her tromles det aller meste.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 09:33   #97
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tromler alt av barnas tøy, bortsett fra skauklærne. (de må impregneres og den sitter ikke hvis de er tromlet)
Har aldri oppdaget at det har krympet og slitasjen står ungene for selv.

Jeg har et stativ i hagen og der henger jeg ut det som er ferdig hvis det er fint tørkevær ute. Jeg får meg ikke til å bruke trommelen når det ikke trengs, men må innrømme at håndklær fra trommel er det eneste jeg orker å bruke.

Gammel 14-05-07, 10:30   #98
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her er det ikke noe alternativ å tørke ute. Ikke når jeg ser hvordan det hvite hagebordet mitt ser ut .

Likevel har jeg klart meg uten tørketrommel helt til nå, og hadde vel klart det lenger også. Men det er deilig å få unna barnehagetøyet og tonnet med kluter og gulpebdyer som jeg antar kommer når Knøtteliten er på plass. Ellers hadde det ikke gått med mer enn 1 maskin pr. dag.

Vår tørketrommel er forøvrig B.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-07, 10:43   #99
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Da er det noe galt med vannet der du bor eller du bruker feil vaskemiddel....

Nja, brukar normalt vaskepulver (blenda sensitive) og har same vatn som alle andre. Eg veit ikkje kvifor eg ikkje likar lukta. Men det finnes sikkert andre lukter som nokon likar og andre ikkje likar. Alle vel ikkje like lukta av ute-tørka klær?

Gammel 14-05-07, 13:58   #100
Elin

Elin sin avatar

Standard

Nja, brukar normalt vaskepulver (blenda sensitive) og har same vatn som alle andre. Eg veit ikkje kvifor eg ikkje likar lukta. Men det finnes sikkert andre lukter som nokon likar og andre ikkje likar. Alle vel ikkje like lukta av ute-tørka klær?

Neida, selvfølgelig ikke.... men det var det med hundelukt da... det var en ny lukt for meg i den sammenheng.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:05.