Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Sjarmerende fyr, han der Sinnasnekkern

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-01-14, 14:36   #1
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sjarmerende fyr, han der Sinnasnekkern

http://www.dt.no/nyheter/likestillin...angt-1.8247252

Et lite utvalg av gullkornene:

Sitat:

Har likestillingen i Norge gått for langt?

– Ja, jeg mener det. Jeg tror kjønnsrollemønsteret er en av årsakene til den høye skilsmisseraten vi har i Norge.

Sitat:

– Det er forskjell mellom kjønnene. Mannen er sterkere, og moren er bedre egnet til å ta seg av barna, i alle fall når de er små. Sorry Mac, sånn er det bare! Verken far eller barnet har noen glede av pappaperm når barnet bare er noen måneder, mener Robsahm.

Han har aldri hatt pappaperm. Det skyldes både at det ikke ville vært økonomisk lønnsomt for familien, og at han mener både far og barn har større glede av å være mye sammen når barnet har blitt litt større. At menn i toppstillinger tar pappapermisjon har han ikke særlig sans for.

Sitat:

– Damer er bedre på interiør og farger enn menn. Menn skal ikke bry seg med det. Vi har en avtale om at Marion ordner alt sånt, og at jeg ikke behøver å kommentere det. Hvorfor skal jeg det? Menn er i utgangspunktet ikke interessert i farger, gardiner og sånne ting, mener Otto Robsahm.

Og jeg som har hatt litt sansen for ham.

(for å ikke snakke om tegnsettingen til DT! Den er enda verre enn TVNorge sin!)

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-14, 14:38   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sjarmerende fyr, han der Sinnasnekkern

Ja ja, noen er stuck i steinalderen ennå, skjønner jeg.

Gammel 16-01-14, 14:40   #3
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jaisus. Dette er jo så dumt at jeg ikke engang orker å hisse meg opp. Jeg har dog hørt argumentene før.

Gammel 16-01-14, 14:40   #4
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For en gjøk.

Jeg håper ikke noe slikt kommer fram i serien på TV? Jeg har nemlig ikke sett det, men Poden liker å se det.

Sitat Poden:
"Jeg liker å se Sinnasnekker'n. Det er så koselig når de ordner opp i ting og gråter av glede og sånn. "

Han er fin, Poden min.

Gammel 16-01-14, 14:43   #5
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...

Alfa sin avatar

Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg håper ikke noe slikt kommer fram i serien på TV? Jeg har nemlig ikke sett det, men Poden liker å se det.

Eg har alltid tenkt at det er fint at han viser at damer også kan rive veggar og støype golv, men ifølgje denne artikkelen er det visst berre for å få dei til å sette meir pris på at menn gjer den jobben.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-14, 14:43   #6
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Han fremstår jo ikke direkte smart i serien heller. Jeg får grøsninger når han skal være hobbyekteskapsrådgiver og liksom-streng mot folk som står og er dønn slitne, på felgen og uten clue om hvordan de skal komme videre før huset er fikset. Hele konseptet er jo bare fælt.

Og så irriterer det meg grønn at de ikke kan gi seg etter et par sesonger med samme konsept. Er det virkelig noen som gidder å se på det programmet lenger?

"Dette går ikke! Sånn kan dere ikke ha det! Ingen kan bo sånn som dette!" på repeat.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-14, 14:43   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Alfa, ikke sant?

Men nei, jeg har ikke sett noe sånt i de programmene. Jeg har dog ikke sett så mange av dem, da. Jeg syns liksom ikke han har vært så veldig streng eller sinna, og jeg syns det er litt trist å meske seg i folks dårlige boligsituasjoner og skjelle dem ut på TV for det.

Jeg likte ham godt da jeg først så ham på TV; i forbindelse med det aller første oppussingsprogrammet av den villaen på Kjelsås.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-14, 14:43   #8
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Charming, ja.

Gammel 16-01-14, 14:44   #9
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Leste det jeg og. Jaja, hvis det funker for han og hans familie skal ikke jeg bry meg med det. Da synes jeg heller ikke han trenger å fortelle resten av oss hva som er best for oss.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-14, 14:45   #10
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men om det ikke kommer fram i serien, er det strålende at Poden ser på, syns jeg.

Og så trist at mannen ikke finner særlig glede i å være sammen med barnet sitt når barnet er lite.

Gammel 16-01-14, 14:45   #11
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

For en dust.

Gammel 16-01-14, 14:46   #12
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og jeg som har tenkt "yay" fordi det alltid er et poeng i programmene at damen også gjør sitt av snekring og riving og saging og i det hele tatt. Wellwell.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-14, 14:47   #13
nokon
Librocubicularist

nokon sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Blogginnlegg: 175
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I alle dager...

Eg trur han kan ha rett i at kjønnsrollemønsteret kan påverke skilsmissestatistikken, men eg synest det er positivt at kvinner ikkje er så økonomisk avhengige av mannen at dei er nødt til å bli i eit dårleg forhold for å klare seg.

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-14, 14:49   #14
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Han fremstår jo ikke direkte smart i serien heller. Jeg får grøsninger når han skal være hobbyekteskapsrådgiver og liksom-streng mot folk som står og er dønn slitne, på felgen og uten clue om hvordan de skal komme videre før huset er fikset. Hele konseptet er jo bare fælt.

Og så irriterer det meg grønn at de ikke kan gi seg etter et par sesonger med samme konsept. Er det virkelig noen som gidder å se på det programmet lenger?

Jeg liker å se på det på trimsykkelen. Og han gjør ingen dårlig figur der, synes jeg.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-14, 14:50   #15
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes også han er helt grei i serien, det er familiene som har rota det til for seg (de som har klart det helt på egenhånd uten dødsfall, sykdom osv.) som jeg ikke takler. Så jeg liker ikke serien pga det.

Men det han sier her virker jo helt motsatt at hvordan han fremstår i serien. Merkelig.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-14, 14:52   #16
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Jeg liker å se på det på trimsykkelen. Og han gjør ingen dårlig figur der, synes jeg.

Det høres ut som en straff å sykle på trimsykkel mens man ser på sinnasnekker'n. For meg altså.

Nå leste jeg ordentlig og makan til påstand om at verken far eller barn har glede av samvær gjennom pappaperm. Håper virkelig det er resultat av dårlig journalistikk. Uansett så er det jo idiotisk å legge frem noe som som en universell påstand når man vet at pappaperm oppfattes som positivt av veldig mange fedre. Selv om han ikke har glede av barna sine så vil jeg påstå at de fleste andre har det.

Sist redigert av Røverdatter : 16-01-14 kl 14:57.
Gammel 16-01-14, 14:54   #17
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Han og der reiser rundt og prøver å fikse opp i forholdene til folk?!

Gammel 16-01-14, 14:57   #18
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Når kameraet er skrudd av, sier han sikker til mannen at han må ut å skyte en bjørn, og at damen må gå på kjøkkenet og lage smørbrød.

Gammel 16-01-14, 14:57   #19
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Jeg synes også han er helt grei i serien, det er familiene som har rota det til for seg (de som har klart det helt på egenhånd uten dødsfall, sykdom osv.) som jeg ikke takler. Så jeg liker ikke serien pga det.

Jeg syns de verste tilfellene (jeg har sett) er folk som er så ressurssvake at de aldri burde vært gjenstand for et sånt underholdningsprogram. I de første rundene var det ikke så ille, men de siste programmene jeg så var det flere par som fikk meg til å bli flau av at jeg brukte deres skjebne som underholdning på tirsdagskvelden. Jeg syns sånt er spekulativt og uetisk.

Gammel 16-01-14, 15:02   #20
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.

Det høres ut som en straff å sykle på trimsykkel mens man ser på sinnasnekker'n. For meg altså.

Motivasjon vil jeg kalle det. Den andre favoritten er "Ekstremt vekttap".

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:27.