Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Uegnede foreldre får for mange sjanser

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-07, 15:14   #21
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Uegnede foreldre får for mange sjanser

Jeg mener også at pendelen har svingt for langt, og at det nå er foreldrenes rettigheter og ikke barnas behov som blir i hovedfokus. Min erfaring er at BV gjør så god jobb de kan, men de har desverre knappe ressurser og er bundet opp av et lovverk som ikke duger alltid....
Etter min mening er det en lovendring som må til.
Kjenner desverre til mange barn, som blir værende hos biologiske foreldre, som overhode IKKE har evne til å være stabile, trygge omsorgspersoner. Og da snakker jeg ikke om at de ikke vil, men at de desverre ikke mestrer det...
Er selv tilsynsfører i BV, og både der og i jobben som pedagogisk leder i bhg er det flere ganger jeg har hatt tårer i øynene og klump i magen når jeg har vinket "ha det" til barna. Og dette har vært i saker der BV har vært aktivt inne i bildet...
Så både mennesklig og ikke minst samfunnsøkonomisk er det lønnsomt å gi barna gode oppvekstvilkår!

Gammel 13-05-07, 17:00   #22
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er ganske så grusomt å tenke på at for noen "heldige" barn så er den eneste positive tiden deres i løpet av dagen den de får være i barnehagen.

Gammel 13-05-07, 17:45   #23
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Det er ganske så grusomt å tenke på at for noen "heldige" barn så er den eneste positive tiden deres i løpet av dagen den de får være i barnehagen.

Ja, trist å tenke på...
Men det er heldigvis av avgjørende betydning for disse barna at de har hatt EN stabil og trygg voksen tilstede, som bryr seg om dem. Det kan være en ansatt i barnehagen, en nabo eller en tante....Det utgjør faktisk STOR forskjell for hvordan barnet er utrustet i møtet med den store verden.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:11.