Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Barnevogn-hjelp!

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-14, 19:24   #21
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnevogn-hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Personlig er mine kriterier dette etter 4 barn:
-lufthjul. Jeg synes ikke det er behagelig å kjøre med andre hjul, fordi det rister og er vanskelig å kjøre på grus/snø med
-svingbare forhjul. Allermest praktisk på shoppingsentre Ut og inn av butikker, kafeer, smale dører og ganger= mye lettere med svingbare
-enkelt og greit å slå sammen + få inn i bil
-enkelt å komme til kurv under
-enkelt å justere ryggen, og helst full eller tilnærmet full liggestilling på sportsvogn
-bagen trenger ikke være større enn at den passer opp til 6-7 måneder
-bagen må være mot meg
-sportsvognsdel må være vendbar
-klikkregulert håndtak, ikke teleskop (jeg har også høy mann)
-barnet må ligge/sitte relativt høyt -jeg synes mange vogner er altfor lave (særlig for den høye mannen)
-fordel om understellet kan brukes sammen med bilsetet, men ikke et must
-lun nok vogn til soving ute om vinteren også uten bag

Det var stort sett disse kriteriene jeg hadde, minus lufthjul, og havnet på Teutonia S3 (3 hjul) første gangen og Teutonia Fun (4 hjul) andre gangen. Jeg brukte hardbagen, men det finnes forskjellige bager til og alle kan enkelt takes av og bæres.

Gammel 17-01-14, 19:25   #22
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mange tror dessverre at trehjulinger er ustabile, det stemmer ikke. Eller, det stemmer kanskje på noen, men OTH er fantastisk solid og stabil, den beste vogna jeg ha hatt.
Jeg skal jo også ha baby samtidig med deg hvis jeg ikke tar helt feil, og er også grøt i hjernen av alle vognene! Klarer bare ikke å bestemme meg, men TROR jeg har landet på en OTH nå. Fordi jeg har hatt den før, elsket den og vet jeg blir fornøyd.
Kunne godt tenke meg en Bugaboo og, men nekter å ha Cameleon pga de pinglete små hjulene foran, og Buffalo er så dyr at jeg gremmes. Har råd til den, absolutt, men nekter å TA meg råd til den. Svingbare framhjul er et must, mye lettere for rygg og bekken, så det vil du nok ha, tenker jeg. Har man først hatt det, går man sjelden tilbake, altså.

Lykke til med jakten, det skal fader ikke være lett. Jeg utsetter det så lenge jeg kan, kjenner jeg.

Gammel 17-01-14, 19:43   #23
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv

Observatøren sin avatar

Blogginnlegg: 25
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker buggis (bugaboo). Har bare hatt Cameleon, men ser at de nyere modellene er mer fancy og supre.

Vi har nå byttet til babyjogger city elite istedenfor mountain buggy. Så langt er vi langt mer fornøyd- sittestillingen er bedre, polstringen er bedre, sammenleggingsmekanismen er fantastisk og den er smalere/lettere. Men lillebror er nå 1.5år, og liker å sitte vendt fra oss. Jeg har ikke testet babyjogger som bagvogn.

Gammel 17-01-14, 19:50   #24
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Vi har nå byttet til babyjogger city elite istedenfor mountain buggy. Så langt er vi langt mer fornøyd- sittestillingen er bedre, polstringen er bedre, sammenleggingsmekanismen er fantastisk og den er smalere/lettere. Men lillebror er nå 1.5år, og liker å sitte vendt fra oss. Jeg har ikke testet babyjogger som bagvogn.

Har noen erfaringer med bagen? Høres interessant ut. Det er også en trehjuling, sant? En ting som irriterer meg litt med OTH er jo at ryggen ikke kan slås helt opp.

Gammel 17-01-14, 20:03   #25
Observatøren

Observatøren sin avatar

Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Dixie Diner, her.

Har noen erfaringer med bagen? Høres interessant ut. Det er også en trehjuling, sant? En ting som irriterer meg litt med OTH er jo at ryggen ikke kan slås helt opp.

Bagen minner veldig om en tidlig MB-bag, så man kan nok ikke regne med mer enn 6 mnd. De sier 11kg maksvekt.

Gammel 17-01-14, 20:19   #26
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Venter du tvillinger? Det har isåfall ikke jeg fått med meg! :sløv:

Jeg kan anbefale www.bestbuggy.co.uk for informasjon om forskjellige barnevogner.
Selv har jeg en Out'n about Nipper som jeg er veldig fornøyd med. Den har 3 hjul og er superlett å manøvrere. Har prøvd vogner med 4 hjul, men likte de ikke. Selv ikke Mountain Buggy som så mange skryter av. Men det er jo smak og behag.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-14, 20:20   #27
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Venter du tvillinger? Det har isåfall ikke jeg fått med meg! :sløv:

Jeg kan anbefale www.bestbuggy.co.uk for informasjon om forskjellige barnevogner.
Selv har jeg en Out'n about Nipper som jeg er veldig fornøyd med. Den har 3 hjul og er superlett å manøvrere. Har prøvd vogner med 4 hjul, men likte de ikke. Selv ikke Mountain Buggy som så mange skryter av. Men det er jo smak og behag.

Hvis det er meg du spør, så nei. Heldigvis bare en. Det holder det kjenner jeg.

Gammel 17-01-14, 20:32   #28
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

Hvis det er meg du spør, så nei. Heldigvis bare en. Det holder det kjenner jeg.

Aaah. Jeg kan visst ikke lese heller.

Gammel 17-01-14, 20:35   #29
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Aaah. Jeg kan visst ikke lese heller.

Hvis du tenker på Palmen sin kommentar, tror jeg det var for å illustrere hvor lite man faktisk trenger stelleveske når man ikke trenger det selv når man har tvillinger og skal ha med dobbelt så mye.

Da sett bort fra den generelle lykken over å eie en så fin stelleveske som den Storksak-veska da.

Gammel 17-01-14, 20:36   #30
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Bagen minner veldig om en tidlig MB-bag, så man kan nok ikke regne med mer enn 6 mnd. De sier 11kg maksvekt.

Ah. Nå får jeg jo ikke så store unger da (eldste var under 10 kg på ettårskontrollen), så det går nok greit, dessuten kan de jo bruke sportsdelen fa rundt 6 mndr uansett, den kan jo legges helt ned og man har pose og seler og greier.

Gammel 17-01-14, 20:37   #31
Observatøren

Observatøren sin avatar

Standard

Ah. Nå får jeg jo ikke så store unger da (eldste var under 10 kg på ettårskontrollen), så det går nok greit, dessuten kan de jo bruke sportsdelen fa rundt 6 mndr uansett, den kan jo legges helt ned og man har pose og seler og greier.

Ja, det er mest om man takler å ha babyen fra seg.

På det bildet ser det ut som kalesjen er langt bedre enn MB sin, så jeg er pro-BJCE nå.
(Bortsett fra klikkelyden som er i min, ref annen tråd, men det er vel bare min flaks!)

Gammel 17-01-14, 20:40   #32
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

Hvis du tenker på Palmen sin kommentar, tror jeg det var for å illustrere hvor lite man faktisk trenger stelleveske når man ikke trenger det selv når man har tvillinger og skal ha med dobbelt så mye.

Da sett bort fra den generelle lykken over å eie en så fin stelleveske som den Storksak-veska da.

Fine ja, men du verden så dyre!

Gammel 17-01-14, 20:48   #33
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Ja, begge mine har taklet fint (og villet det selv) å sitte vendt fra meg i vogna fra sportsvogn-alder, men jeg vet jo aldri med denne tredje ungen.

Brio Go ser jo fantastisk ut, så nettopp videosnutten over her. Årh!
Men er litt skeptisk til hjulene, det er lufthjul eller? Jeg må ha ei vogn som takler mye turgåing, er veldig god å gå med over lange strekninger både på asfalt og skogsstier.

Gammel 17-01-14, 20:56   #34
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Standard

Fine ja, men du verden så dyre!

Jepp. Svinedyre. Så det blir nok ikke noen sånn.

Brio Go ser jo fantastisk ut, så nettopp videosnutten over her. Årh!
Men er litt skeptisk til hjulene, det er lufthjul eller? Jeg må ha ei vogn som takler mye turgåing, er veldig god å gå med over lange strekninger både på asfalt og skogsstier.

Ja, jeg synes også den så veldig snasn ut. Har sett på den filmen to ganger nå.

Gammel 17-01-14, 21:11   #35
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Den nye OTH Mountain Buggy Terrain ser også veldig bra ut. Solid, større plass til ungen og store, gode lufthjul.

Gammel 17-01-14, 21:21   #36
AprilRyan

Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Det å sitte framovervendt vs vendt mot foreldrene handler ikke bare om hva ungen godtar. Det er forskning på at det er positivt for språkutviklingen å sitte vendt mot foreldrene. En får et helt annet samspill med barnet. Hvis en ikke triller vogn veldig ofte har det sikkert ikke så mye å si, men fordi vi triller ganske ofte er det viktig for oss med den kontakten.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-14, 21:25   #37
Observatøren

Observatøren sin avatar

Standard

Den nye OTH Mountain Buggy Terrain ser også veldig bra ut. Solid, større plass til ungen og store, gode lufthjul.

Vi har hatt den i 1,5 år. Ikke spesielt fornøyd, men den har jo blitt oppgradert. Mye tyngre, bredere og på et vis lenger. Ikke så lett manøvrerbar. Vi har fått en mandagsmodell riktignok, så vi har hatt problem med håndbremsen og hjulene. Vanskelig å få ta i deler her i Norge foreløpig.

Gammel 17-01-14, 21:42   #38
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Kom over denne nå, vurderer å bestille den (med bag, regntrekk og det jeg ellers måtte trenge) nå i helgen. Hvis inger her sier den er møkkdårlig da.

http://www.jollyroom.no/urban-jungle...yM&ttype=click

Det står:

Sitat:

Urban Jungle Evolution er den nye, fine og forbedrede vognen fra Mountain Buggy. Solid konstruert med perfekt vektfordeling og optimal yteevne. Store hjul gjør vognen til den ultimate by- og terrengvogn; tar seg lett opp fortauskanter og ruller stødig på brostein og i røffere terreng.

Forbedringer:
- Ny, smart og fin sikkerhetssele, sørger for at ditt barn ikke skades på grunn av løst hengende remmer.
- Automatiskt rammelås – en umiddelbar klikkelyd lar deg vite at vognen er sikker for oppbevaring.
- Tøy med glidelåsknepping – lett å få på og lett å ta av rammen.
- Nytt støttehåndtak – en kobling på, en kobling av – et smartere klemmesystem på rammen, underletter når barnet skal komme seg opp i og ut av vognen.

Ang. det å sitte vendt mot foreldrene, så selges det jo et sete som kan settes på, der ungen sitter nettopp vendt mot foreldrene, kan kjøpe det i tillegg, kostet ikke mer enn ca. 500 kr.

Gammel 17-01-14, 21:44   #39
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ta med mannen på prøving. Min sambo er 1,96 m og det var mange vogner som ble for lave for han. Bl.a. Buggis. Han er veldig glad for at vi gikk for TFK Joggster Twist. Lufthjul, håndbrems og lett manøvrering var viktig for oss siden vi bruker den mye på turer i marka. Men synes den er like lett å bruke i byen. Har hatt multi-x bag til yngste, så hun sitter fortsatt vendt mot oss, men hun er liten for alderen. Mener den kan brukes til 13 kg eller til de blir for lange.

Gammel 17-01-14, 21:51   #40
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg solgte i sin til babyjogger city elite fordi jeg ikke taklet å ha ungen vendt fra meg. Han var 2,5 når vi fikk vogna i hus. Og han likte, og liker fortsatt, å snakke og få svar, veldig viktig med svar, underveis. Jeg hørte ikke ham så godt, han hørte ikke meg, vi fikk ikke snakket sammen. Å ha ham vendt fra meg fra han begynte i sportsdel drøyt 6 mnd gammel var definitivt ikke et valg for oss.

Men jeg er totalt utdatert på vognfronten, så jeg har ikke noen konkrete forslag om hva du vil ha.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:55.