Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Å bli belært av folk som kan mindre om emnet

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-01-14, 08:52   #21
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å bli belært av folk som kan mindre om emnet

Jeg kan bli irritert, ja, både IRL og her på forum. Jeg mener jo f.eks. at jeg vet mer om skolen enn Folk flest og kan bli irritert når folk ikke kan skjønne at man ikke "bare" kan gjøre slik og slik. Irritasjonen gjelder også for andre emner enn skolen, og "jeg har lest i VG" er sjelden en god start på en debatt.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 08:54   #22
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Hvis man tar dem på alvor og går tilstrekkelig ned i smådetaljene pleier det å gå over. Av en eller annen grunn husker jeg lett tall, og når man kan svare med; "Nei, økningen der var 37,92% i 1883" gir de fleste seg. De siste kverulantene må man bare jatte med.

Gammel 21-01-14, 09:03   #23
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Alfa, her.

Å stille spørsmål tilbake, der svaret krev djupare innsikt i feltet, har ein tendens til å hjelpe.

Enig. Da en i familien var ute i en av sine "alt var mye bedre før"-tirader - denne gangen om hvor bortskjemte barn er nå om dagen inkl. unødvendig hjelmbruk, bilbeltebruk, hysteriske foreldre osv.- og viste til barna i Afghanistan som nesten ikke har sko men klarer seg fint likevel, var min respons: "Men hvordan forklarer du da at Afghanistan ligger på topp i barnedødelighet, mens den i Norge har sunket dramatisk siden du var barn?" Inni meg var jeg sånn: , mens jeg prøvde å være slik utenpå:

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Fra dagboka til Olav H. Hauge: "For sume er ordi magnetiske. Dei nemner eitt, og sjå der heng eit anna på, og endå eitt!"

Gammel 21-01-14, 09:09   #24
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Det avhenger veldig av hvem som belærer og hva saken handler om.

I jobbsammenheng (kunder) er jeg noen ganger pent nødt til å si ja og ha, og tenke mitt inni meg. Barn kan jeg høre på bedrevitenskap til grensa tipper over i frekkhet og nesevishet. Jeg har til og med innsett at svigerfar bare prøver (riktignok på en litt klønete måte) å være sosial eller finne noe å prate om når han kommer med uklare og generelle påstander. :engel:

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 09:13   #25
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oh, don't get me started. Det er klart at de fleste taxisjåfører i verden vet mer enn meg om dokumenterte legemidler og vaksinekonspirasjoner. Visste dere for øvrig at D-vitamin kunne kurert en hver sykdom, inkludert AIDS og kreft, og at alle vet det men den onde legemiddelindustrien sørger for at den korrupte styresmakten (litt uklart hvilken) holder kjeft om det?

Kjemp ned korrupsjonen ved å bestille dette kosttilskuddet på denne obskure nettsiden (kun 1679,- for en måneds forbruk).

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 09:25   #26
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg takler det med veldig, veldig lite klasse. Jeg avbryter veldig fort med "VISSVASS!".

Og det til tross for at jeg kan være ikke så rent lite bedrevitende selv. :selvinnsikt, i det minste:

Gammel 21-01-14, 09:25   #27
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Herlig tråd.

Min mor er hellig overbevist om at hun er bedre på skredvurderinger enn meg. Jeg sier bare hmm og nikker og småjatter med, og klarer ikke hisse meg opp.

Derimot har jeg en annen bekjent som tilsynelatende tror han er nasjonal ekspert på alle felt, ut fra den kvalifikasjonene at han har lært om det på Lærerhøyskolen. Jeg, og flere, tenderer til å bli litt skarpe i enkelte familieselskap hvor han er overbevist om at han parkerer oss.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 09:29   #28
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hørt i går:

"De klarer jo sånne "månelandinger" overalt, ellers! Skikkelig dustete at vi ikke fikk det til her!"
Jeg: "Det der er jo bare ikke sant! Det er ingen som er i nærheten av å få til CO2-rensing fra gasskraftverk. Selv fra kullkraft, som er mye lettere pga konsentrasjonen, så er det ETT anlegg, som settes i gang i disse dager. Med lagring på land. Et par mil unna. Det kan faktisk ikke sammenlignes! "

Gammel 21-01-14, 09:30   #29
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 356
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg jobber med et felt som mange. mange mener masse om. Jeg prøver å være snill og grei når folk vil fortelle meg at de har funnet Fasiten ™ på alle utfordringene i mitt fagfelt etter en lang pinnekjøttmiddag med tilhørende akevitt, men det hender at jeg jeg sprekker. Jeg er ikke spesielt stolt av å ha avlevert følgende replikk med tilnærmet utestemme til min far: "Jeg vil hevde at jeg faktisk vet adskillig mer om eldreomsorg enn Karl I Hagen."

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 09:32   #30
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som kronisk hjertesyk er det en del av belastningen, ja. Jeg teller til ti når noen begynner med "omega 3 og 6 og trening".

Gammel 21-01-14, 09:33   #31
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Å, kjære vene, Niobe, da er du laget av bedre stoff enn meg. Jeg hadde kaldkvelt dem!

Gammel 21-01-14, 09:33   #32
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Herlig tråd.

Min mor er hellig overbevist om at hun er bedre på skredvurderinger enn meg. Jeg sier bare hmm og nikker og småjatter med, og klarer ikke hisse meg opp.

Derimot har jeg en annen bekjent som tilsynelatende tror han er nasjonal ekspert på alle felt, ut fra den kvalifikasjonene at han har lært om det på Lærerhøyskolen. Jeg, og flere, tenderer til å bli litt skarpe i enkelte familieselskap hvor han er overbevist om at han parkerer oss.

Jeg kjenner også en sånn som er ekspert i ALT. Fra barneoppdragelse til el-biler til global oppvarming til medisinsk forskning til trening til kosthold til båtmotorer til sykler til hvahardu.
Nå har han begynt på videreutdanning og min manns tørre kommentar til det var: Hæ? Jeg trodde han visste alt fra før?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Gammel 21-01-14, 09:35   #33
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Å, kjære vene, Niobe, da er du laget av bedre stoff enn meg. Jeg hadde kaldkvelt dem!

Faren er vel at jeg hadde gått tom for luft før dem.

Gammel 21-01-14, 09:36   #34
noen
This is normal!

noen sin avatar

noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Niobe: Fortell dem at de kan putte omegakapslene sine et visst sted.

Jeg var visst litt belærende overfor en av foreleserne mine forrige uke. Men det han sa var fullstendig feil, og dette er noe jeg kan MYE om.

Gammel 21-01-14, 09:37   #35
noen
This is normal!

noen sin avatar

Standard

Det er forundelig kort vei bra belære til blære.

Gammel 21-01-14, 09:37   #36
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Som kronisk hjertesyk er det en del av belastningen, ja. Jeg teller til ti når noen begynner med "omega 3 og 6 og trening".

Fri og bevare meg , jeg hadde også gjort som Polyanna.

Gammel 21-01-14, 09:40   #37
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg kjenner også en sånn som er ekspert i ALT. Fra barneoppdragelse til el-biler til global oppvarming til medisinsk forskning til trening til kosthold til båtmotorer til sykler til hvahardu.
Nå har han begynt på videreutdanning og min manns tørre kommentar til det var: Hæ? Jeg trodde han visste alt fra før?

Vi tilbrakte en helg sammen med en sånn i sommer. Det var ofte jeg bare måtte reise meg opp og gå et annet sted for å ikke klikke totalt.

Men jeg syns også at det er irriterende med de som mener at siden det er deres fagfelt, så kan ingen andre ha meninger eller komme med innspill. Slik at man som elev/forelder/bruker/kunde/pasient/pårørende osv... ikke har rett til å si noe.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-14, 09:42   #38
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg mistenker at jeg kjenner han.

Det må være vidunerlig å være 24 år og vite alt allerede.

Gammel 21-01-14, 09:56   #39
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Jeg blir overraskende nok ganske rolig, men veldig overbærende og sikkert litt "snillete" i uttrykket før jeg sier "men det er faktisk ikke sånn det ER". Og så kommer det en kortere eller lengre tirade om hvordan det faktisk ER, og hvorfor osv.

Gammel 21-01-14, 09:56   #40
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Hjelpe og trøste.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:28.