|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Å bli belært av folk som kan mindre om emnetJeg kan bli irritert, ja, både IRL og her på forum. Jeg mener jo f.eks. at jeg vet mer om skolen enn Folk flest og kan bli irritert når folk ikke kan skjønne at man ikke "bare" kan gjøre slik og slik. Irritasjonen gjelder også for andre emner enn skolen, og "jeg har lest i VG" er sjelden en god start på en debatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Travelt opptatt
|
![]() Sv: Å bli belært av folk som kan mindre om emnetHvis man tar dem på alvor og går tilstrekkelig ned i smådetaljene pleier det å gå over. Av en eller annen grunn husker jeg lett tall, og når man kan svare med; "Nei, økningen der var 37,92% i 1883" gir de fleste seg. De siste kverulantene må man bare jatte med.
![]() |
#23 |
This is normal!
|
![]() Sv: Å bli belært av folk som kan mindre om emnet
Enig. Da en i familien var ute i en av sine "alt var mye bedre før"-tirader - denne gangen om hvor bortskjemte barn er nå om dagen inkl. unødvendig hjelmbruk, bilbeltebruk, hysteriske foreldre osv.- og viste til barna i Afghanistan som nesten ikke har sko men klarer seg fint likevel, var min respons: "Men hvordan forklarer du da at Afghanistan ligger på topp i barnedødelighet, mens den i Norge har sunket dramatisk siden du var barn?" Inni meg var jeg sånn:
![]() |
![]() |
#24 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Å bli belært av folk som kan mindre om emnetDet avhenger veldig av hvem som belærer og hva saken handler om.
![]() |
#25 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Å bli belært av folk som kan mindre om emnetOh, don't get me started.
![]() |
#26 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Å bli belært av folk som kan mindre om emnetJeg takler det med veldig, veldig lite klasse.
![]() |
#27 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Å bli belært av folk som kan mindre om emnetHerlig tråd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Å bli belært av folk som kan mindre om emnetHørt i går:
![]() |
#29 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Å bli belært av folk som kan mindre om emnetJeg jobber med et felt som mange. mange mener masse om. Jeg prøver å være snill og grei
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Å bli belært av folk som kan mindre om emnetSom kronisk hjertesyk er det en del av belastningen, ja. Jeg teller til ti når noen begynner med "omega 3 og 6 og trening".
![]() |
![]() |
#31 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Å bli belært av folk som kan mindre om emnetÅ, kjære vene, Niobe, da er du laget av bedre stoff enn meg. Jeg hadde kaldkvelt dem!
![]() |
#32 |
Panzerekstremfeminist
|
Jeg kjenner også en sånn som er ekspert i ALT. Fra barneoppdragelse til el-biler til global oppvarming til medisinsk forskning til trening til kosthold til båtmotorer til sykler til hvahardu.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Personlig pessimist
|
Faren er vel at jeg hadde gått tom for luft før dem.
![]() |
![]() |
#34 |
This is normal!
|
![]() Sv: Å bli belært av folk som kan mindre om emnetNiobe: Fortell dem at de kan putte omegakapslene sine et visst sted.
![]() |
![]() |
#35 |
This is normal!
|
![]() Sv: Å bli belært av folk som kan mindre om emnetDet er forundelig kort vei bra belære til blære.
![]() |
![]() |
#36 |
Panzerekstremfeminist
|
Fri og bevare meg
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vi tilbrakte en helg sammen med en sånn i sommer. Det var ofte jeg bare måtte reise meg opp og gå et annet sted for å ikke klikke totalt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() |
![]() |
#39 |
Sånn passe sane
|
![]() Sv: Å bli belært av folk som kan mindre om emnetJeg blir overraskende nok ganske rolig, men veldig overbærende og sikkert litt "snillete" i uttrykket før jeg sier "men det er faktisk ikke sånn det ER". Og så kommer det en kortere eller lengre tirade om hvordan det faktisk ER, og hvorfor osv.
![]() |
|
|