|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
kamerat
|
![]() Nord-Italia-ish alene med barn i noen dagerScenario: Utgangspunktet er Pisa, mot midten av juli, og du har noen dager (opp mot en uke) du kan tilbringe alene med to barn (11 og 9). Du kan fly hjem fra hvilken som helst flyplass i området som kan tilby en OK flight til Oslo. Hvor ville du dratt?
![]() |
#2 |
Ansvar for egen luring
|
![]() Sv: Nord-Italia-ish alene med barn i noen dagerCinque Terre, særlig Vernazza
Og knøttet angret etterpå og tenkte: Jeg var dum når jeg lot regn og mørke flytte inn i mine rom Men hvem skal trøste knøttet med at samme dag han dro, ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Nord-Italia-ish alene med barn i noen dagerHva med å følge jernbanen nordover og fly ut av Venezia? Trenitalia er lett å forholde seg til ; http://www.trenitalia.com/ Sist redigert av daffy : 19-01-14 kl 16:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
kamerat
|
![]() Sv: Nord-Italia-ish alene med barn i noen dagerMmm, fristende forslag!
![]() |
#5 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Nord-Italia-ish alene med barn i noen dagerJeg er ikke så stø på italiensk geografi, men kysten mellom |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
flisespikker
|
![]() Sv: Nord-Italia-ish alene med barn i noen dagerVi toget fra Verona til Venezia og tilbake igjen i forfjor, det var en fin togtur og naturligvis to nydelige og riktig så barnevennlige byer (lite biltrafikk, vakre hus og veldig mye is).
![]() |
#7 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Nord-Italia-ish alene med barn i noen dagerFirenze er den vakreste byen jeg har vært i. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nord-Italia-ish alene med barn i noen dagerBergamo er nydelig. Vi toget derfra til Milano (ikke så stas by), så det er mulig å komme seg dit med tog, i hvert fall. Og så går det direktefly fra Bergamo til Rygge. Bergamo har fantastisk mat, en nydelig, nesten bilfri, gammel bebyggelse med små, sjarmerende piazzaer, i den festningsomringede gamlebyen. Nybyen (med bebyggelse som er "bare" fra 1800-tallet
![]() |
#10 |
kamerat
|
![]() Sv: Nord-Italia-ish alene med barn i noen dagerDet høres jo unektelig litt fristende ut å henge rundt i Cinque Terre noen dager, hvor fullt er det egentlig der i juli?
![]() |
#11 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Nord-Italia-ish alene med barn i noen dagerEllers kan man jo bare holde seg i nabolaget, og dra 18 km til Viareggio: |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Nord-Italia-ish alene med barn i noen dagerCinque Terre er veldig turistmaste altså ... Utrolig vakker natur, men inne i byene er det helt skrekkelig. Se for deg 30 tyske pensjonister i gule T-skjorter og guide med paraply som marsjerer inn på restauranten deres, som har alt amerikanere tror at italienere spiser på menyen ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
kamerat
|
![]() Sv: Nord-Italia-ish alene med barn i noen dagerDet var det jeg fryktet.
![]() |
#15 |
kamerat
|
![]() Sv: Nord-Italia-ish alene med barn i noen dagerDaffy, jeg kan melde om at jeg fikk solgt inn Verona–Venezia-opplegget ditt til jentene. Til og med utendørsoperaen!
![]() |
#17 |
kamerat
|
![]() Sv: Nord-Italia-ish alene med barn i noen dagerJeg har også meddelt dem at vi må se minst en filmatisering av Romeo og Julie før vi drar. Og Shakespeare in Love.
![]() |
#18 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Nord-Italia-ish alene med barn i noen dager
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
kamerat
|
![]() Sv: Nord-Italia-ish alene med barn i noen dager
Det vil vi gjerne!
![]() |
#20 |
flisespikker
|
![]() Sv: Nord-Italia-ish alene med barn i noen dagerVi har en Venezia-bok eller to for barn, Toffen, men de er på tysk, så jeg vet ikke om det er aktuelt? Du kan jo låne dem og kikke litt i på forhånd hvis du vil. Det var i alle fall morsomt å lese litt om Markus, siden Markusløven er et motiv som går igjen så mange steder i byen, både på bilder og statuer og annet.
![]() |
|
|