Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva spiser du til frokost?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-01-14, 23:04   #121
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva spiser du til frokost?

96% fullkorn -

Wasa RugSprø Havre
Et nøkkelhullsmerket grovt knekkebrød som gjør det godt i testen. Skåret i tynne skiver.
Det har et høyt innhold av fullkorn, hele 96 %, og dette betyr også et veldig bra innhold av protein. Middels med fiber.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-14, 23:09   #122
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

96% fullkorn -

Wasa RugSprø Havre
Et nøkkelhullsmerket grovt knekkebrød som gjør det godt i testen. Skåret i tynne skiver.
Det har et høyt innhold av fullkorn, hele 96 %, og dette betyr også et veldig bra innhold av protein. Middels med fiber.

Hmm. Jeg elsker Rugsprø. (Dog ikke de med havre. ) Men jeg har alltid hørt at de ikke er særlig sunne? Kanskje det bare gjelder de av rug. Får alltid litt dårlig samvittighet når jeg spiser Rugsprø, for jeg trodde det var som å spise om ikke akkurat loff, så ihvertfall industrikneipp.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-14, 23:16   #123
Ole Brumm
er her

Ole Brumm sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Jeg spiser to brødskiver (grovt hjemmelaget) med noe pålegg, det varierer men alltid det samme på begge skivene. Det går i bølger hva jeg har som pålegg, brunost, leverpostei og rødbeter eller blåbærsyltetøy med banan er gjenngangere. Noen dager spiser jeg polarbrød i steden for brødskiver, veldig sjeldent knekkebrød.

Gammel 22-01-14, 23:22   #124
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rugsprø er sunt året rundt, og har ingen ting med industrikneip å gjøre.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-14, 23:38   #125
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Rugsprø er sunt året rundt, og har ingen ting med industrikneip å gjøre.

Da skal de inntas med god samvittighet!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 06:41   #126
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ungene spiser vafler.
Og det lukter så godt!
(Jeg bruker en solid dæsj kanel i frokostvaflene, og det lukter aldeles magisk!)

Gammel 23-01-14, 06:55   #127
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Jeg spiser havregrøt kokt på vann. Oppå har jeg rikelig med økologisk smør, hampfrø, sesamfrø og kanel. I det siste har jeg begynt å koke meg en kopp vann med ingefærrot som jeg presser sitron oppi. Dette er min daglige rutine.

Gammel 23-01-14, 07:00   #128
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I mitt neste liv vil jeg være Bærets barn.

Gammel 23-01-14, 07:41   #129
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

De dagene jeg har tidlig- eller mellomvakt spiser jeg frokost sammen med barna på avdelingen, og da blir det en brødskive eller to. Som regel med gulost eller leverpostei.
De andre dagene varierer det. Lørdagen blir det som regel pizzarester.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 08:09   #130
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg er enda mer frempå og stiller meg til rådighet for adopsjon her og nå.

Gammel 23-01-14, 08:12   #131
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitat:

Sitat:

Jeg er enda mer frempå og stiller meg til rådighet for adopsjon her og nå.

Jeg tror livet mitt hadde vært minst like interessant om jeg hadde adoptert Blondie og him istedet for å dille med disse ungene.

Gammel 23-01-14, 08:14   #132
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Jeg hadde jo en plan om å finne en ny frokostvane, men jeg kjenner jo at hele meg går på autopilot på morningen.
3 rugsprø og kaffe. Det er liksom det som skjer helt av seg selv om jeg ikke bevisst går inn for noe annet.

Jeg må planlegge litt mer, tror jeg.

Jeg driver og vurderer om jeg skal venne meg til omelett på morningen. Det høres ut som en fin start?

Gammel 23-01-14, 09:12   #133
IOA
WF: BNBE

IOA sin avatar

IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg kan anbefale denne havregrøten, som jeg spiser nesten hver hverdag i vinterhalvåret. Holder meg mett lenge.
1,5 dl havregryn (små), 1 dl vann og 1 dl melk helles i en dyp tallerken. Sett i mikroovnen på full styrke i tre minutter. I mellomtiden skjærer du opp 1/4 eple i små terninger og knuser ca 10 hasselnøtter (jeg bruker en kjevle og deljer løs - herlig på morgenkvisten!). Når grøten er ferdig blander du eplebitene og en ss cottage cheese inn. Så strør du på kanel, og så nøttebitene oppå der igjen. Skikkelig god start på dagen!

Gammel 23-01-14, 09:36   #134
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er litt av en autopilot som lager kanelvafler, må jeg si!

Min autopilot gjør ikke sånt.

Gammel 23-01-14, 09:37   #135
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Standard

Min Autopilot er helt snål på morningen.

Gammel 23-01-14, 10:06   #136
Trulte
:)

Trulte sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

2 kopper kaffe og en gresk yougurt go'morgen. Veksler mellom skogsbær og naturell type.

Gammel 23-01-14, 11:14   #137
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Kjedelig, jeg også. Spiser kun for å unngå småspising utover dagen så det må være enkelt å svelge..
Spiser en brødskive med bringebærsyltetøy og en banan mens jeg smører frokost til gutta.

Gammel 23-01-14, 11:46   #138
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er også egentlig søtmons, men fristes ikke av søtt om morgenen. Til nød en pain-au-chocolat til morgenkaffen, etter frokost.

Jeg spiser gjerne egg og salt pålegg, da.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 11:52   #139
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er et vanedyr av dimensjoner og spiser to knekkebrød eller rugsprø med proteinrikt pålegg, et bløtkokt egg og en kopp kaffe med melk. Hver eneste morgen.

Gammel 23-01-14, 12:17   #140
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ble plutselig redd for at dere tror at jeg spiser boller eller cookies hver dag til frokost her. Jeg gjør ikke det, altså! Det blir mest at jeg bre spiser litt frukt, eller en drikkeyoghurt. Hvis jeg har løpt til jobb så unner jeg meg gjerne en kjeks eller to til morgenkaffen (som da blir frokost). 300 kalorier ut, 150 inn - det går fint opp.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:46.