|
|||||||
| Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Ser lyst på livet
|
e-poster på engelskDet er lenge siden jeg lærte hvordan skrive på engelsk, og jeg ser at den norske måten å skrive e-poster på i firmaet er svært forskjellig fra enkelte som skriver engelsk, det jeg lurer på; hvordan starter man en e-post til en kollega på engelsk? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: e-poster på engelskDet kommer jo helt an på hvem man skriver til? Til de fleste kollegaer skriver jeg |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Smugleser
|
Sv: e-poster på engelsk
Evt
Alt avhenger jo av innhold og om du kjenner vedkommende personlig, tenker jeg.
|
|
|
#7 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: e-poster på engelskVeldig formelt (nesten bare til asiater eller tyskere):
|
|
|
#9 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: e-poster på engelskNei, de er ikke fra engelsktalende land, og jeg synes det er ubehagelig, men så er det jo om det er jeg som er for fintfølende og bør endre holdninger, eller om jeg skal ture på som jeg gjør. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: e-poster på engelskJeg skriver mye på engelsk, og jeg legger meg ofte på linjen til den jeg kommuniserer med, sånn for enkelhetsskyld. Noen franskmenn bruker Dear Sol uansett om jeg kjenner dem godt eller ikke, andre skriver Hi.
|
|
|
#13 |
|
flisespikker
|
"Dear" og "yours sincerely" er ikke intimt i det hele tatt på engelsk - det betyr rett og slett ikke det samme som oversettelsen betyr på norsk.
|
|
|
#14 |
|
Ser lyst på livet
|
Nei, det var derfor jeg tenkte det var på tide å høre med noen som kunne litt mer enn meg. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
lettere utlada
|
Sv: e-poster på engelskDet er vanlig med "Dear NN" ja. Som avslutning er jeg mest vant med "Best regards..." eller noe lignende. Det er i offentlige mailer til og fra amerikanere/engelskmenn jeg har lagt merke til at det hovedsakelig blir brukt.
|
![]() |
|
|