|
|||||||
| Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Maling av kjøkkenskapfronter - noen tips?I det forrige hjemmet mitt leverte vi frontene til lakkering. Ble veldig fornøyd, og har holdt seg veldig bra. Solge huset i sommer, 12 år etter, og det så fremdeles pent ut
|
|
|
#22 |
|
heimføing
|
Sv: Maling av kjøkkenskapfronter - noen tips?
Det må da bli veldig dyrt? |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Maling av kjøkkenskapfronter - noen tips?
Du kan visstnok helt fint bruke bengalakk i tre strøk hvis du vil ha et helt blankt resultat |
|
|
|
|
|
#25 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Maling av kjøkkenskapfronter - noen tips?Er det ikke bedre å bruke rulle enn bare pensel? Jeg tror det er enklere å få det jevnt med rulle. Jeg malte en gang skapdører med en liten rulle omtrent som svamp, helt glatt.
|
|
|
#26 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Maling av kjøkkenskapfronter - noen tips?Vi pusset lett over med sandpapir, da mener jeg lett! Ikke noe gnikking i kriker og kroker. Støvsugde og vasket med avfettende vaskemiddel (jeg bruker ikke salmiakk pga lukten). Og malte med Scanox 3 stjerner gulvmaling. Helt strøkent! Like fint nå i 3 år. Dette var ett gammelt eikekjøkken.
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 16-01-14 kl 23:27. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Maling av kjøkkenskapfronter - noen tips?Se om du kan få tak i Sten-Hansen oljemaling for interiør (lister og sånt). Fantastisk kvalitet og lett å jobbe med (kilde: Teofelia. Men jeg har sett forskjellen til vanlig Jotun "high-end"-listemaling og den er ENORM.
|
|
|
#28 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Maling av kjøkkenskapfronter - noen tips?Ja, sånn spesialrulle for glatte flater.
|
|
|
#29 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Maling av kjøkkenskapfronter - noen tips?Tror der er disse: http://www.gulesider.no/f/nesodden-j...ndel:84256157?
|
|
|
#30 |
|
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Maling av kjøkkenskapfronter - noen tips?Jeg malte vårt kjøkken i fjor, og ble kjempefornøyd med resultatet. Jeg pusset, vasket, malte ett strøk heftgrunn og tre strøk maling. Gulvmaling er nok lurt å bruke, men interiørmalingen til Jotun er også veldig slitesterk. Vi brukte sistnevnte etter anbefaling fra butikken, og har ingenting å utsette på malingen. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jun 2013
![]() |
Sv: Maling av kjøkkenskapfronter - noen tips?Hvordan ble det, maverick? |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Bedreviter
|
Sv: Maling av kjøkkenskapfronter - noen tips?Er du ferdig? For hvis ikke har jeg følgende råd: |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Bedreviter
|
Sv: Maling av kjøkkenskapfronter - noen tips?Her er det en del gode råd: |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Maling av kjøkkenskapfronter - noen tips?Jeg har et forbannet stygt furukjøkken som er kun marginalt bedre med min adventslilla interiørmaling på.
|
|
|
#35 |
|
villende
|
Sv: Maling av kjøkkenskapfronter - noen tips?Jeg har gjort det to ganger. Eller, dvs. jeg har gjort det en gang og satt det vekk en gang. Da jeg gjorde det selv ble det fint og forble fint. Den andre gangen ikke like fint. Du må vaske godt og så pusse godt og vaske over igjen. Og du må bruke heftgrunn. Det er faktisk viktig for et varig pent resultat. Jeg brukte en kombinasjon av rulle og pensel pga profilerte fronter og fikk god hjelp til å velge maling og penseltype på Maxbo Sinsen. De er gode på maling. |
|
|
|
![]() |
|
|