|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
maler
|
Gjør du ting du mener er helt feil i din jobb? Det gjør jeg virkelig ikke altså. Men som sagt blir det på et helt annet plan enn dette som jeg ikke greier å forstå at er en sak en gang. Jeg står i etiske minefelt på ukentlig basis, det finnes ingen enkle, klare løsninger på noe av det. Man må manøvrere så godt man kan og søke råd der det ikke går. Og merker man at man ikke håndterer noe kan det være riktig å gi saken videre. Det er ikke alltid det mest riktige er det minst kjipe heller. Sånn sett. Noe av den jobben man skal gjøre er å stå i vanskelige situasjoner som har med liv og død å gjøre. Du får ikke noen mennekser som fungerer maskinelt nok i slike situasjoner til at de er med på hva som helst tror jeg. Og i såfall er de nok ikke av den sorten som bør gjøre den jobben i utgangspunktet.
![]() |
#3 |
Unik
Ja, selvsagt, hvis det står i lovverket at det er en del av jobben min. Stadig vekk. Liker jeg ikke det, får jeg finne meg noe annet. Dette er tilogmed noe som ofte blir spurt om på jobbintervjuer i den slags jobber jeg er kvalifisert for, hvordan man takler å få beskjed om å gjøre noe man er helt imot. Takler man det dårlig, vil man mest sannsynlig ikke fpr jobben, da vil man bli ansett som en svært vanskelig arbeidstaker man ikke ønser å ha som ansatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Unik
Man slik er jo ikke abortsakene, der kvinnene faktisk har krav på å få utført slike aborter det her er snakk om. En soleklar løsning finnes: gi dem det de ber om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
maler
|
Ja, som sagt skjønner jeg ikke hva som er saken akkurat der. Jeg skjønner veldig godt at man ikke vil utføre aborter, men jeg skjønner ikke at man ikke vil informere og peke.
![]() |
#6 |
This is normal!
|
Jeg synes dette var godt skrevet. Det skiller en del oppgaver i helsevesenet fra min. Det handler om liv eller død, og det er mange ganger det ikke er noen fasit eller en "riktig" eller "feil" måte å gjøre det på.
![]() |
![]() |
#7 |
Glamorøs
|
Ja, her er jeg også. Dette gjør meg så sint! "Nei, vi har brutt loven i så mange år vi, at nå syns vi rett og slett at det burde bli lov".
Ikke sant? Det ser man jo i Bø, men en hel haug med leger som verken vil henvise til abort eller sette inn spiral, og de andre fastlegene er fulle.
![]() |
|
|