Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Noen som bruker kontaktlinser?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-14, 14:04   #1
arrow
Erfaren

arrow sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Noen som bruker kontaktlinser?

Jeg har brukt linser i mange år men egentlig har jeg ikke brukt mer enn to-tre ulike typer. De første jeg fikk var dagslinser, men på grunn av skjeve hornhinner og litt ukurant brytningsakse havnet jeg til slutt på månedslinser av merket Proclear fra Coopervison. Tror dagslinsene var Dailies fra Cibavison, og tilsvarende fra Johnson & Johnson et par ganger uten at jeg merket noe særlig fra eller til. Jeg har også prøvd en type månedslinse man kan bruke døgnet rundt i 30 dager som var grei nok i og for seg, men det ble med det ene prøveparet. Jeg ser bare ikke for meg at jeg kommer til å gå med linser døgnet rundt; det er deilig å få dem av seg også.

De siste fire årene er det kanskje ikke skjedd så mye nytt teknologisk, men jeg har altså ikke prøvd særlig mye. Jeg vil ha så skarpt og klart syn som mulig og at linsen ligger slik den skal er viktigere enn at jeg kan sove med dem eller at det er dagslinser man tar nye på hver dag.

Er det noen som har brukt linser lenge og har litt oversikt over ulike typer og hva som kan være verd å prøve?

Sist redigert av arrow : 30-01-14 kl 16:16. Årsak: tok feil av merket
arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-14, 14:26   #2
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som bruker kontaktlinser?

Jeg har brukt acuvue i mange år. Er fornøyd med moist. Dagslinser.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-14, 14:57   #3
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har brukt Acuvue dagslinser i mange år. Veldig fornøyd. Jeg liker "de gamle" bedre enn Moist, faktisk. Før tror jeg det var Focus Dailies jeg brukte, og de var ikke gode. De var mye tykkere og stivere.

Gammel 30-01-14, 15:01   #4
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er mest rystet over hvor dyrt det har blitt! Nå har jeg brukt noen helt greie i små, mørkeblå, runde pakker i flere år, til noe over 300 per måned. (Må evt. sjekke merket hjemme; det står ikke på enkeltpakkene.) Disse går selvsagt ut fra sortimentet til Brilleland, så nå skal jeg over på Acuvue Moist til 500 kr måneden. Det blir 6000 kroner i året!

Gammel 30-01-14, 15:23   #5
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har brukt Frequency Xcel Toric fra CooperVision på øyet som har skjev hornhinne og er veldig fornøyd. På det øyet jeg bare er nærsynt på har jeg brukt Proclear XC fra CooperVision, men er ikke fornøyd med de. De har gått veldig lett i stykker, av og til med en gang jeg har åpnet ny. Nå prøver jeg noen nye, men jeg husker ikke hva det er. Må se på pakken når jeg kommer hjem.

Gammel 30-01-14, 15:27   #6
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Jeg trodde ikke jeg kunne bruke døgnlinser, men det kan jeg visst. Helt utrolig å bare ha linsene på i en måned uten å tenke på dem. Air Optix heter de jeg bruker. Dersom en ønsker å ta dem ut en natt, er det jo ikke noe problem heller, bare ta dem i linsevæske og så på igjen neste morgen.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-14, 15:29   #7
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Jeg brukte et linsemerke i mange år, men jeg kommer ikke på hva de het, kan det ha vært Cibavision? Nei,det tror jeg ikke, men det kan hende jeg kommer på det etterhvert. De sluttet ihvertfall å lage den styrken jeg trenger,så nå er jeg over på Specsavers eget merke, Easyvision. Jeg bruker månedslinser,får ikke noe annet til mine øyne. Om de funker godt eller ei,kommer litt an på hvilken linsevæske jeg bruker. Den jeg har nå,funker greit, Optifree etellerannet. Jeg har gått inn på den avtalen Specsavers har med Lensmail,da får jeg linser tilsendt hver 3.mnd og får linsekontroller inkludert,tror jeg betaler 148 kr/mnd,synes ikke det er ille.

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-14, 16:13   #8
arrow
Erfaren

arrow sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

...På det øyet jeg bare er nærsynt på har jeg brukt Proclear XC fra CooperVision, men er ikke fornøyd med de. De har gått veldig lett i stykker, av og til med en gang jeg har åpnet ny.

Beklager, jeg skrev Opticlear i første innlegg, men det er Proclear det står på pakken min. Jeg har også opplevd at en bit har gått av randen på linsen lenge før de var 30 dager gamle. Utrolig irriterende!! Jeg har alltid gnidd linsene og skylt dem før de går i linseetuiet, og lurt på om det er da jeg ødelegger dem. Jeg har kjøpt et lite batteridrevet apparat som vibrerer etuiet ganske intenst, og det skal være en god erstatning for å gni dem. Jeg har brukt Opti-Free "rub free solution", men etter det jeg leser på netter er visst ikke "rub-free" noe å stole på.

...altså; Acuve og Frequency Toric verd å se nærmere på.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-14, 16:33   #9
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har gått over til noen silikon-greier, månedslinser, fra Bausch og Lomb eller hva det heter. Er godkjentfor døgn-bruk, men det er ikke anbefalt. Synes de fungerer bedre enn de jeg hadde fra før som vel er samme som Acuvue Moist (bare med Specsavers logo).

Gammel 30-01-14, 16:47   #10
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Jeg er mest rystet over hvor dyrt det har blitt! Nå har jeg brukt noen helt greie i små, mørkeblå, runde pakker i flere år, til noe over 300 per måned. (Må evt. sjekke merket hjemme; det står ikke på enkeltpakkene.) Disse går selvsagt ut fra sortimentet til Brilleland, så nå skal jeg over på Acuvue Moist til 500 kr måneden. Det blir 6000 kroner i året!

Jeg bestiller linser på nett, mye billigere. Sist betalte jeg 400 for 6 mnd bruk (jeg bruker mndslinser, husker ikke hva de heter siden jeg nettopp har byttet merke).

Gammel 30-01-14, 17:07   #11
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Jeg bestiller linser på nett, mye billigere. Sist betalte jeg 400 for 6 mnd bruk (jeg bruker mndslinser, husker ikke hva de heter siden jeg nettopp har byttet merke).

Hvor kjøper du?

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-14, 17:41   #12
Primrose
nju nja njo

Primrose sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har brukt Focus Dailies i ca 20 år nå. Prøvde meg på sånne linser som skulle sitte på en måned av gangen men ble plaga med øyekatarr. Jeg kjøper på LensWay eller YourLenses, begge steder har salg innimellom.

Gammel 30-01-14, 17:41   #13
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Brilleland-damen sa uoppfordret at jeg bare kunne glemme å finne disse billigere på nettet.

Gammel 30-01-14, 17:46   #14
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hot Lips, her.

Hvor kjøper du?

Den forrige typen fant jeg billigst på shopping4net, mens de jeg bruker nå er billigst på lensway.no. Så det er lurt å søke litt forskjellige steder, eller bruke f.eks. prisjakt.no.

Gammel 30-01-14, 17:50   #15
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Brilleland-damen sa uoppfordret at jeg bare kunne glemme å finne disse billigere på nettet.

Jeg finner dem til litt under 500 kroner for en 90 pk (lensstore.no). Det vil si to slike pakker for tre måneder = 4000 i året. Det er litt å spare i allefall.

Gammel 30-01-14, 18:11   #16
Molly
Bør lage seg en tittel selv

Molly sin avatar

Hvor: Oslo
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg bestiller linsene mine på www.123optic.com. Og selv med fortollingsgebyr og mva så blir linsene mine billigere der enn i norske butikker/nettbutikker.

Gammel 30-01-14, 20:59   #17
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Bruker acuvue et eller annet. Veldig fornøyd. Kjøper kun på nett.

Gammel 30-01-14, 22:14   #18
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Det lønner seg å sjekke litt rundt på nettet. Det er ofte litt forskjellig tilbud rundt om.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-14, 09:45   #19
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Det lønner seg å sjekke litt rundt på nettet. Det er ofte litt forskjellig tilbud rundt om.

Samtidig er det smart å gå til optikeren og få en sjekk en gang i blant ...
Etter noen år med nada utvikling, har styrken på øyene mine plutselig begynt å endre seg. Mye.

Gammel 31-01-14, 20:37   #20
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har brukt PureVision døgnlinser fra Bausch&Lomb i snart 13 år, altså døgnet rundt. Kjøper på Lensstore.no nå, har også brukt lensway. Jeg er "bare" veldig nærsynt, er superfornøyd med linsene!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:26.