|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Stressa før
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?Vel, jeg ville ikke ha valgt meg en lege som jeg visste hadde reservert seg i utgangspunktet, så derfor ville jeg ikke kommet i den situasjonen at jeg hadde blitt "sendt over gangen". Jeg hadde valgt meg en lege helt fra starten, som jeg visste at hadde samme syn på dette som meg.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?
Og hva med de stedene der det finnes bare EN eneste lege, og du ikke har andre alternativer? Hva med unge jenter som ikke har valgt fastlegen sin selv?
![]() |
![]() |
#3 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
#5 |
Travelt opptatt
|
Hva ville du gjort i Bø, da? Der halvparten av legene har "reservert" seg, og den andre halvparten har fulle lister?
![]() |
#6 |
Travelt opptatt
|
OK - da forstår jeg. Det er en prinsippielt viktig forskjell på disse; en høringssvaraksjon vil ha juridiske ringvirkninger som jeg har veldig liten greie på, men som jeg vet (av erfaring) skal ha reell påvirkning. Epostaksjoner er aksjonisme, som kan funke hvis noen velger å høre. Det hadde vært utrolig kult om vi fikk til en skikkelig høringssvaraksjon.
![]() |
#7 |
can-jur
|
Jeg kommer i allefall til å sende inn et slikt svar. Og oppfordre alle jeg kjenner til å gjøre det samme. Fy flate, dette er en for viktig sak til å sitte rolig altså!!!
![]() |
![]() |
#8 |
Fersk i gamet
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nå er det vel sånn at i dag "arver" de aller fleste jenter sin mors fastlege. På hvilket tidspunkt er det naturlig å anta at en ung jente skal sette seg ned å finne ut om hennes lege har reservert seg? Og ta det skrittet å bytte lege og evt forklare foreldre? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Reservasjonsretten - hva er det jeg overser?*slettet*
All of these lines across my face Tell you the story of who I am So many stories of where I've been And how I got to where I am Sist redigert av Carrera : 07-03-14 kl 19:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Fersk i gamet
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Poenget mitt var vel at man ikke kan gå ut fra at tenåringsjentene rundtomkring i landet vårt har så oppegående mødre som deg. Mange mødre vil ikke tenke over dette. Mange døtre vil ha et forhold til sin mor som tilsier at de verken får hjelp til eller forståelse for å måtte finne ut av hvor legen står og å evt bytte lege. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|