Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilke skallklær/regnklær satser dere på til våren?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-04-13, 14:13   #21
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke skallklær/regnklær satser dere på til våren?

Storebror har fått skalljakke fra POP, ny nå, kjøpt på salg, og har en HH-bukse liggende fra ifjor. Han skal ikke ha regntøy mer, prøver oss på bare dette.
Lillesøster har fått ny Reima vår/høstdress, har i tillegg arvet regntøy fra Reflex.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-13, 14:16   #22
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Apan: Tror du vil se at det duger, også som regntøy. Min har ikke hatt regntøy siden neste siste år i bhg.

Gammel 11-04-13, 14:17   #23
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Apan: Tror du vil se at det duger, også som regntøy. Min har ikke hatt regntøy siden neste siste år i bhg.

Ja, jeg regner med det. Jeg ser at regntøyet uansett knapt er brukt siden han startet på skolen.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-13, 14:40   #24
Verdande
Melkeku

Verdande sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Verdande er litt kulVerdande er litt kulVerdande er litt kul
Standard

Storebror (116/122) har skalljakke og skallbukse fra PoP, pluss HH Shelter skallbukse. PoP har han ikke hatt før, men det virker bra foreløpig. Jeg liker de glade fargene, og passformen er god. HH Shelter har han hatt i flere år, og jeg er veldig godt fornøyd.
Lillebror (86/92) har Isbjörn selebukse og skallsett fra 66°North, begge arvet fra storebror. Veldig fornøyd med disse også. Regntøy bruker de ikke.

Gammel 31-01-14, 00:00   #25
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Dytter opp denne, gleder meg til vår nå som vi snør ned i sør. Hva har dere tenkt å kjøpe til skolebarna til våren?

Gammel 31-01-14, 00:15   #26
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eldste kan bruke det han hadde i høst. Skalltøy fra Bergans. Veldig fornøyd med det. Kan knapt se det er brukt, og det holder ham tørr her på vestlandet. Han har ikke vanlig regntøy.

Yngste har skallbukse og vårdress fra Bergans liggende klar, men vi må nok kjøpe jakke. Jeg hadde et håp om at han skulle vokse i Bergansjakke etter broren, i str. 104, men det kan vi se langt etter. Den må nok vente et år til.

Gammel 31-01-14, 08:34   #27
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde en tråd her inne der jeg lette etter skalljakke til eldste på salg, rett etter jul, da vi hadde mangfoldige varmegrader. Endte opp med å kjøpe en HH Shelter fra Lekmer.no, nedsatt til 489 kr, den var kjempefin! Har hatt buksene til disse før, og minsta har også hatt ei jakke. Har vært veldig fornøyd med disse. Selv synes jeg at Bergans o.l. er finere i fasongen, litt rettere og "voksnere", HH Shelter er litt videre i fasongen. Men jenta elsket den, og hun liker også at klærne sitter litt løsere. Kjøpte den i størrelse 140, så hun har litt å vokse i (hun er 8 år, bruker 134 i det meste). Hun elsket fargen også. De har den opp til 152.

Fra før har hun skallbukse fra Isbjørn, som passer en god stund til.

De to andre har skallklær som fortsatt passer. Lillebroren har ei veldig fin P.O.P-jakke (jeansfarget med glidelås i ulike farger), og lillesøstra har ei mørkeblå (nesten svart) skalljakke med rosa glidelås fra Ticket, og begge har skallbukser fra Ticket (hun har i samme rosafarge som glidelåsene i jakka, han har svart).

Så da er vi heldigvis bra dekket opp til våren.

Sist redigert av My : 31-01-14 kl 09:57.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-14, 09:50   #28
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg hadde en tråd her inne der jeg lette etter skalljakke på salg, rett etter jul, da vi hadde mangfoldige varmegrader. Endte opp med å kjøpe en HH Shelter fra Lekmer, nedsatt til 489 kr, den var kjempefin! Har hatt buksene til disse før, og Eivor har også hatt ei jakke. Har vært veldig fornøyd med disse. Selv synes jeg at Bergans o.l. er finere i fasongen, litt rettere og "voksnere", HH Shelter er litt videre i fasongen. Men jenta elsket den, og hun liker også at klærne sitter litt løsere. Kjøpte den i størrelse 140, så hun har litt å vokse i (hun er 8 år, bruker 134 i det meste). Hun elsket fargen også. De har den opp til 152.

Den var fin!
Eldste har rød fra POP og tilhørende bukse, men det kan hende jakken er for liten.

Yngste har arvet en HH og en reflex jakke. De er begge str 104, men jeg tenker de kan brukes ut våren i bhg. Han sliter mye nå for de er så mye ute. Han har to godt bruke reflex dresser som kanskje skal brukes litt, om de passer. Men jeg ser egentlig for meg de to jakkene. Han må nok ha ny bukse. Vet ikke helt hva han skal ha da. Han er tynn. Tenker han må ha ny jakke til skolestart. Har en Bergans stallo liggende kjøpt på salg for lenge siden, men den passer neppe dette året heller. Har også en Isbjørn bukse fra salg, men den må nok og ligge lenger. Han har i alle fall skalltøy til 2. klasse kan jeg trøste meg med, så får jeg finne noe som kan duge frem til det.

Sist redigert av millact : 31-01-14 kl 11:37.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-14, 09:59   #29
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Eldste passer fortsatt sin Skogstad.
Poden har Isbjørn-jakke og Pop-bukse. Tror han må ha ny bukse - usikker på hva vi går for.
Åtteåringen har HellyHansen.
Fireåringen har Pop.

Gammel 31-01-14, 10:10   #30
Stellebord

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eldste har fortsatt Bergansjakken sin, men trenger ny bukse. Mellomste har to jakker fra Po. P, men Bergansbuksa er nok for liten. Lillesøster arvet reimatec i størrelse 74 som jeg trodd skulle passe til våren, men hun bruker jo 74 nå som fire måneder..

Gammel 31-01-14, 10:41   #31
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Eldste kan bruke det han hadde i høst. Skalltøy fra Bergans. Veldig fornøyd med det. Kan knapt se det er brukt, og det holder ham tørr her på vestlandet. Han har ikke vanlig regntøy.

Yngste har skallbukse og vårdress fra Bergans liggende klar, men vi må nok kjøpe jakke. Jeg hadde et håp om at han skulle vokse i Bergansjakke etter broren, i str. 104, men det kan vi se langt etter. Den må nok vente et år til.

Hvilket Bergans er det? Ruffen? Skallo?

Gammel 31-01-14, 10:44   #32
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Fireåringen har dress, skallsett og regntøy fra PoP. Vi er fornøyde med de to første, men ikke regnsettet, som har klønete passform og blir vått på innsiden. Jeg vet ikke om vi vil satse 100% på skallsett pga. sand og stor slitasje, men vi må i så fall finne regntøy med litt nettere passform til henne.

Minste har jeg ikke helt oversikt over hva skal ha enda. Han er en smal krabat, og vi har en ReimaTec-dress i str. 92 liggende som storesøster brukte da hun var på samme alder. Ellers har han regntøy fra Reflex som jeg tipper kanskje vil passe når sesongen kommer, sånn ut i juli en gang.

Gammel 31-01-14, 11:22   #33
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fikk tak i PoP-sett til alle tre da det var 50% rabatt der.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-14, 11:35   #34
Trixie

Trixie sin avatar

Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Her går det i Bergans jakker og Isbjørn bukser. De to minste har fra i høst. Eldstemann må ha ny jakke, sikkert Bergans eller Isbjørn, han vegrer seg for utebukse, så har kjøpt en på Kappahl, tror den kanskje er brukt en gang.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-14, 11:37   #35
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Kun Isbjørn til skoleungen, og Isbjørn pluss en skalldress fra Reima til barnehageungen.

Gammel 31-01-14, 11:38   #36
millact

Standard

Lille My: Hva slags blåfarge er det på HH jakken? Kan den passe til gutt også eller går den mye mot mørk lilla?

www.familliebutikken.no har også fine HH jakker.

Gammel 31-01-14, 12:15   #37
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lille My: Hva slags blåfarge er det på HH jakken? Kan den passe til gutt også eller går den mye mot mørk lilla?

www.familliebutikken.no har også fine HH jakker.

Jeg vil nok kalle den mørk lilla ja. Om den går til gutt eller ikke kommer vel mye an på gutten. Er jo mange gutteklær som går i lilla, så for den saks skyld skulle det gå fint. Designet og passformen er unisex. Men hvis lilla er definert som en jentefarge i den aktuelle guttens hode, så er den vel i grenseland. Fargen på bildet er ganske lik virkeligheten, så du kan jo spørre han.

Lekmer.no har den samme i grønn og rød. Skal jeg gjette hadde gutten min på 6 år valgt den røde.

Sist redigert av My : 31-01-14 kl 12:22.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-14, 12:37   #38
millact

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Jeg vil nok kalle den mørk lilla ja. Om den går til gutt eller ikke kommer vel mye an på gutten. Er jo mange gutteklær som går i lilla, så for den saks skyld skulle det gå fint. Designet og passformen er unisex. Men hvis lilla er definert som en jentefarge i den aktuelle guttens hode, så er den vel i grenseland. Fargen på bildet er ganske lik virkeligheten, så du kan jo spørre han.

Lekmer.no har den samme i grønn og rød. Skal jeg gjette hadde gutten min på 6 år valgt den røde.

Han har arvet en grønn HH, nokså lik men litt mattere. Den vokse han nok ut av i løpet av våren. Han kler rødt godt, så kan hende han ville likt den.

Gammel 31-01-14, 14:37   #39
Chablis
Drømmer

Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Poden har jakker fra Isbjørn og reflex. Buksen fra isbjørn, men den blir nok snart for liten.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-14, 14:44   #40
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvilket Bergans er det? Ruffen? Skallo?

Eldste har Ruffen i 122 nå, men en Sjoa liggende i 128. Eldste har Stallo bukse, mens yngste har Ruffen.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:02.