Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hils på valpen vår!

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-01-14, 20:45   #81
Christa
Bør lage seg en tittel selv

Christa sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hils på valpen vår!

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Kan du prikke meg hvilken frisør det var? Jeg vurderte p klippe vår, men frisøren jeg snakket med insisterte på å klippe uten oss tilstede og "vise hunden hvem som er sjefen" og vår er så myk og underdanig at jeg ikke ville utsette henne for en sånn streng hundeklipper. Men jeg har ikke engang sett for meg muligheten at en sånn frisør kan skade hunden.

Sendt PM.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-14, 20:50   #82
Christa

Christa sin avatar

Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Jøsses

Dere som har klippehunder. Har dere vurdert å lære det selv? Altså få oppdretter til å vise, også kjøpe en god klipper å gjøre det selv. En god klipper koster kanskje ett par tusen (usikker på pris) men det blir jo ikke billig eller kjekt om det der er resultatet.

Sårene bør du følge med på, så det ikke går betennelse og drit i det. Med tanke på at idioten klarer å skalpere bikkja flere steder, ville jeg vært nøye på å følge med om det kanskje blir noe betennelse.
Og jeg ville tatt kontakt imorgen, at det ikke er godt nok, og kreve pengene igjen. Samt en forsikring om at HVIS hun skulle få betennelse i sårene, så er det DE som må dekke utgiftene til veterinær.

Vi har tenkt å lære oss ja, men nå tenkte vi at en flink frisør var det beste. Jeg angrer big time.

Følge med på såren skal jeg og oppsøke veterinær på en gang hvis jeg ser tegn på betennelse eller hun virker plaget.
Kan ikke si jeg gleder meg til å dra dit i morgen, men føler jeg må.

Gammel 30-01-14, 20:52   #83
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Christa, her.

Vi har tenkt å lære oss ja, men nå tenkte vi at en flink frisør var det beste. Jeg angrer big time.

Følge med på såren skal jeg og oppsøke veterinær på en gang hvis jeg ser tegn på betennelse eller hun virker plaget.
Kan ikke si jeg gleder meg til å dra dit i morgen, men føler jeg må.

Nei det skjønner jeg veldig godt. :/
Utrolig at det går ann...

Gammel 30-01-14, 20:54   #84
Christa

Christa sin avatar

Standard

Hun er så rolig, vil ikke leke, ikke "skravle", bare ligge tett, tett på meg.

Gammel 30-01-14, 21:14   #85
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Stakkars, sikkert blitt skremt. :/

Gammel 31-01-14, 15:54   #86
Christa

Christa sin avatar

Standard

Frisøren sier at det ikke har skjedd der, men tilbyr oss en skikkelig god pris neste gang hun kommer. For det skjer jo.

Gammel 31-01-14, 15:56   #87
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 357
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Christa, her.

Frisøren sier at det ikke har skjedd der, men tilbyr oss en skikkelig god pris neste gang hun kommer. For det skjer jo.

Seriøst? Når mener vedkommende at det har skjedd da?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-14, 16:00   #88
Christa

Christa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Seriøst? Når mener vedkommende at det har skjedd da?

Vi spurte om vedkommende hadde sett noen sår før h*n begynte da, men nei det hadde h*n ikke.
Men vi skulle jo få en veldig god pris neste gang så da er vel alt bra.

Gammel 31-01-14, 16:00   #89
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke lever hunden et ukjent sted og dra fra den. Vær så snill! Mange proffe frisører godtar ikke at eieren er med. Det ville ikke jeg tillatt i det hele tatt, samme hva de sier.

Stakkars, stakkars valpen din! Jeg får helt vondt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-14, 16:06   #90
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 357
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ikke lever hunden et ukjent sted og dra fra den. Vær så snill! Mange proffe frisører godtar ikke at eieren er med. Det ville ikke jeg tillatt i det hele tatt, samme hva de sier.

Jeg er helt enig. Jeg lurer veldig på hvorfor de ikke vil at eierne skal være tilstede.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-01-14, 16:07   #91
Christa

Christa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Kommer aldri, aldri skje igjen. Vi brukte en frisør som er knyttet til en veterinær og som har veldig god omtale, som klipper til utstilling og som jeg var dum nok å stole på.

Jeg satt å gråt her i går. At hun vart skremt er helt tydelig. Hun følger meg til og med inn på kottet, frem til i går nektet hun gå over terskelen, Nå er det bedre å fotfølge meg inn på dette "skumle" kott enn å være alene.

Gammel 31-01-14, 16:26   #92
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Standard

Det er ikkje akseptabelt.. Grusomt rett og slett..

Også valper som er så lett å skremme.
Håper ikkje hun har tatt skrekken.

Gammel 31-01-14, 16:48   #93
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Er dette i Oslo?
Mine foreldre var uheldige med klippen til sin Havanais, hun hadde knapt pels igjen
(ingen sår eller tegn til at hun ikke har hatt det bra).
De fikk tilbud om ny klipp og har vært der en gang til hvor de håndklippet hele hunden,
og alle var fornøyd.
Nå fikk jeg litt ekkel følelse at dette kanskje er samme?
Kunne du prikket meg navnet på salongen?
De fikk også tips om denne hos en veterinær.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-14, 21:14   #94
Christa

Christa sin avatar

Standard

I dag har vi hatt besøk av Pelenfamilien med hund. Første gang vår valp virkelig har nærkontakt med en annen hund. Og det gikk så bra, særlig med tanke på alt som har vært etter frisørhistorien, det gikk SÅ bra!

Hun var jo skeptisk i starten men det kom seg. Pelensønnen var så fin med henne så etter hvert lå hun i fanget til honom. Vår lille loppe som har vært så redd for alt mulig i det siste.

Det blev til og med litt lek med Pelenhunden og etter de dro gikk hun og kikket etter dem. Så sovnet hun og har har sovet mer eller mindre resten av dagen og kvelden, godt sliten.

Gammel 09-02-14, 21:24   #95
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hun er såååå nydelig! Når hun ble litt trygg med hunden vår så ble hun jo ordentlig leken også, men jeg skjønner godt at hun var sliten etterpå. Masse inntrykk for en liten tass! Vi får sees om ikke så lenge igjen! Hyggelig for oss mennesker og ikke minst for hundene. Det er nok greit for hunden deles å treffe en som bare er litt større (mindre er vel neppe enkelt å finne ) til tross for at han helst vil hilse på en gang og leke for fullt.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-14, 22:03   #96
Christa

Christa sin avatar

Standard

Veldig hyggelig for oss mennesker ja! Ettermiddagen sov hun seg gjennom, og vi andre tre strikket oss gjennom den.
Tror hunden deres er helt perfekt lekekamrat både i størrelse og personlighet.

Gammel 20-02-14, 12:45   #97
Christa

Christa sin avatar

Standard

En liten oppdatering fra oss. Etter hele historien hos frisøren er hun fortsatt veldig skeptisk til folk vi møter når vi er på tur, men vi øver og det blir stadig bedre.
Lille venn er nå hele 1900 gram stor. Hun løper opp og ned trappa, hun er 100% stueren og går til døren og setter seg når hun trenger gå ut. Er vi oppe så løper hun ned og venter på at vi skal oppdage henne ved døren. Hun kan sitt og plass og opp- da står hun på bakbeina.
Hun sover fortsatt 10 timer hver natt.

Her er bilde tatt i dag. Etter lek i snø blir man kald om potene og da elsker hun når vesla pakker henne inn i et varmt godt håndkle.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (194,6 KB, 41 visninger)
Gammel 20-02-14, 12:51   #98
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så nydelig!

Gammel 20-02-14, 13:00   #99
Christa

Christa sin avatar

Standard

Tørr og varm igjen tar vi plass på koseteppet til mor.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (311,7 KB, 37 visninger)
Gammel 20-02-14, 13:04   #100
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Supersøt!!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:15.