Sv: Jeg vet hvem du er...
Opprinnelig lagt inn av him, her.
Tja ... I dette tilfelle var det gode grunner til at brukeren sa i fra på denne måten. Men du må da uansett være enig i at på et generelt grunnlag at det er mer fair å faktisk si ifra enn å holde kjeft?
Det er jo akkurat som om at man kan levere inn bekymringsmeldinger anonymt til barnevernet. De foretrekker helt klart at folk leverer inn meldinger under fullt navn, men enkelte føler ikke at de kan det. Eksempel. En bestemor ønsker å levere inn en bekymringsmelding til barnevernet, men ønsker å være anonym fordi hun ellers er redd for å miste kontakten med barnebarnet.
Jeg vet ikke jeg.... Jeg tror faktisk at hvis personen som kjente igjen meg bare sagt at h*n gjorde det, uten å si hvem h*n var selv, så hadde jeg fått helt noia og ikke våget å skrive en ting her inne mer. Hadde vært utrolig ubehagelig å vite at noen visste ting om meg, uten at jeg ante hvem som visste ting....
Selvfølgelig hadde det jo ført til at jeg kunne begrenset meg i framtiden mht hva jeg fortalte og ikke fortalte, men alt det jeg allerede hadde fortalt og som lå tilgjengelig... Nei takk. Da hadde jeg faktisk foretrukket at personen holdt for seg selv at h*n visste.
Jeg vet ting om folk i RL som de ikke vet jeg vet. Og jeg tror faktisk at det er bedre for dem at de ikke vet at jeg vet. Det forutsetter selvfølgelig at jeg holder det jeg vet for meg selv og ikke sladrer.
Om noen her inne visste hvem jeg var så ville jeg foretrukket å vite det. Men om personen ikke ville stå fram selv, så hadde jeg foretrukket at personen holdt sin viten for seg selv .
For meg hadde FP vært ødelagt som forum om jeg måtte gått rundt og lurt på hvem her inne som visste hvem jeg var.