|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Norske bokanbefalinger til jente (13) - skoleprosjekt?Hva med Nina Grøntvedt? "Hei, det er meg" og "Absolutt ukyssa" er fine bøker for 11-14-åringer, og så har hun et par fine billedbøker også, om man trenger to bøker av ulik sjanger men samme forfatter.
|
|
|
#62 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Sv: Norske bokanbefalinger til jente (13) - skoleprosjekt?Min 9-åring har nettopp pløyd gjennom "Hei, det er meg" og "Absolutt ukyssa". Hun elsket bøkene. For meg er ikke det bøker jeg ville anbefalt en 13-åring. (Men så har jeg jo bevist at jeg ikke må høres på.
|
|
|
#63 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: Norske bokanbefalinger til jente (13) - skoleprosjekt?Ja, de funker sikkert fint for niåringer også. Mange av mine 7. klassinger leser disse, og 13-åringen min leste de i fjor. Jeg tenker bare at selve oppgaven blir enklere om ikke bøkene er så tunge. Det er helt OK å lese barnebøker når man er 13, altså.
|
|
|
#64 |
|
Borte
|
Sv: Norske bokanbefalinger til jente (13) - skoleprosjekt?
Enig i at de er i enkleste laget for en 13-åring. Noe mellom der og Langeland er sikkert ok.
|
|
|
#65 |
|
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Norske bokanbefalinger til jente (13) - skoleprosjekt?Og jeg slukte bøkene til Johan Falkberget i den alderen |
|
|
|
|
|
#66 |
|
Leser
|
Sv: Norske bokanbefalinger til jente (13) - skoleprosjekt?Uenig i at bøkene er for lette når poenget er at de skal analyseres. Hadde de "bare" skulle leses, så vil jeg si at det viktigste er å treffe med sjanger og tema - ikke litterær kvalitet. Jeg leser bøker av alle typer, og det er klart at god litteratur er et pluss, men absolutt ikke noe must for å ha en god leseopplevelse.
|
|
|
#67 |
|
Truth is in the x-files
|
Sv: Norske bokanbefalinger til jente (13) - skoleprosjekt?Jon Bings Alexandria-krøniken var det jeg tenkte på.
|
![]() |
|
|