|
Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#61 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: GTA og alderHehe, har erfart det jeg og ja, men man kan fint unngå det, og man trenger ikke å stjele biler fra personer heller. Man kan stjele biler i veikanten, eller man kan praie en taxi, skaffe seg egne biler og ha stående i garasjer rundt omkring osv. Man kan spille GTA helt 100 % uten vold (men missions utgår jo da, selvsagt).
![]() |
#62 |
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() Sv: GTA og alder
Ja, det er helt sikkert mulig å spille voldsfritt, men jeg har aldri gjort det. Og det er jo uansett ikke formålet med spillet, selv om det går an.
![]() |
#63 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: GTA og alderNei, man kommer seg jo ikke gjennom spillets story ved å spille uten vold, men når så mange som aldri har spilt kommer med alle slags merkelige og usanne uttalelser om spillet (ikke du altså, men har sett det mange ganger i lignende diskusjoner), så er det i hvert fall verdt å nevne at det går an.
![]() |
#64 |
heimføing
|
![]() Sv: GTA og alderJeg tror dessverre at det er en del hjernedøde foreldre der ute når det gjelder spill. De lar ungene sine spille GTA fordi "det er jo bare et spill". "Alle andre spiller jo, så hva kan være farlig med det da?". "Det er bare et bilspill". |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
By the Sea
|
![]() Sv: GTA og alderJeg tenker mye på dette med spill for tiden. Eldstemann er 6. klassing, og jeg vet at flere av kameratene spiller GTA, og jeg ble helt satt ut da jeg fant det ut - det er jo drøy kost, selv for tenåringselevene mine. GTA er fullstendig utelukket, mao, og vi har også snakket om at det er det het forbudt å spille hos andre også (hva som faktisk blir gjort på andres gutterom, har jeg dog ingen kontroll over. Men det virker som om han ikke er trukket mot GTA).
![]() |
#66 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: GTA og alderZoë: Derfor spørs jeg er inne når jeg lurer på noe om spill. Jeg har heller ikke peiling, for vil ikke nekte ting bare for å nekte.
![]() |
![]() |
#67 |
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: GTA og alderFor å gjenta fra en annen tråd: Jeg har, og spiller, mange spill med forskjellige aldersgrenser, også flere som er merket med 18 år av PEGI. Hos oss fungerer det, så vidt jeg vet, greit å gi beskjed om at det ikke er greit å spille spill med for høy aldersgrense uten å spørre først, så spillene er oppbevart sammen uavhengig av merking. Det er jo mulig det kan bli aktuelt å endre på dette siden, men jeg tviler egentlig. Jeg tviler også på at mindreårige tar særlig skade av spill med voldelig innhold, så jeg er ikke så veldig bekymret for om reglene skulle bli brutt her heller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Glamorøs
|
Hiawata har blitt veldig oppmerksom på dette i det siste. Ikke nødvendigvis på grunn av kvinnesyn, men det å være kjip for å få det som man vil. Han følger youtube-videoene til en (voksen) norsk Minecraftspiller, og han la ut en video hvor han snakket om hvor lei han var av at folk var så slemme. Han fikk ikke så veldig lyst til å lage flere videoer når folk maste og kalte ham dust, liksom. "Lag en ny video, din dust!"
![]() |
#69 |
heimføing
|
![]() Sv: GTA og alderEr GTA V noe annet enn GTA, eller er det samme spill som folk snakker om tidligere i tråden? Jeg har ikke peil, som dere skjønner.
Jeg pleide tidligere å være en nettside for datainteresserte, og registrerte meg med et guttenavn fordi jeg ikke orket nedlatende holdninger fra guttungene. Det var langt unna plaging altså, men jeg skjønner at verden har blitt råere på dette punktet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() Sv: GTA og alderJeg er såpass kjip at jeg sier ifra til foreldrene poden skal være hos om at han ikke fåt spille spill som har høyere aldersgrense enn alderen tilsier at han faktisk kan spille.
![]() |
#72 |
Glamorøs
|
GTA er en serie med spill, de har nettopp sluppet det siste i rekken.
Av samme grunn som man ser på filmer med vold for eksempel. Det er en spennende historie. Filmpolitiet på NRK P3 anmeldte spillet, der kan du lese endel av hva man finner attraktivt.
![]() |
#74 |
can-jur
|
Ok.
![]() |
![]() |
#76 |
By the Sea
|
![]() Sv: GTA og alderBen Murphy: hvorfor tenker du at vold i spill ikke påvirker spilleren negativt men at et negativt kvinnesyn i spill gjør det?
![]() |
#77 |
can-jur
|
Ja.
![]() |
![]() |
#78 |
Glamorøs
|
![]() Sv: GTA og alderFloksa; har du aldri sett en TV-serie eller en film med en antihelt? Hvor du holder med skurken? Hvor hva som er rett og galt ikke er sort/hvitt og hvor man som seer blir utfordret moralsk ift. hvem man holder med? Jeg skjønner godt at det er attraktivt å bli utfordret på dette i et spill også, hvor man må ta stilling til det aktivt, ikke bare som en passiv seer.
![]() |
#79 |
can-jur
|
Nei. Og jeg spør ikke for å være frekk eller ekkelt.
![]() |
![]() |
|
|