Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Har abort blitt prevensjon?

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-02-14, 12:36   #1
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har abort blitt prevensjon?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men det som er helt sikkert, jeg tenkte aldri at "blir jeg gravid så kan jeg bare ta abort".

Nei, det er jeg enig i at jeg tror er sjelden. Men jeg tror at forskjellen på "jeg må bruke prevensjon, for jeg vil faen ikke bli gravid og måtte ta abort!" og "jeg må bruke prevensjon, for jeg vil faenihelveteabsoluttikkeforaltiverden få et barn nå!!" er nok til å endre adferd noe. Ikke fra null til max prevensjonssikring for alle, men fra ok til bra sikring for mange. Og det vil selvsagt slå ut på totaltallene. Men, som sagt, jeg syns ikke det er noe argument for å gjøre noe med lovgivningen.

Gammel 12-02-14, 12:40   #2
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har abort blitt prevensjon?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Nei, det er jeg enig i at jeg tror er sjelden. Men jeg tror at forskjellen på "jeg må bruke prevensjon, for jeg vil faen ikke bli gravid og måtte ta abort!" og "jeg må bruke prevensjon, for jeg vil faenihelveteabsoluttikkeforaltiverden få et barn nå!!" er nok til å endre adferd noe. Ikke fra null til max prevensjonssikring for alle, men fra ok til bra sikring for mange. Og det vil selvsagt slå ut på totaltallene. Men, som sagt, jeg syns ikke det er noe argument for å gjøre noe med lovgivningen.

Jeg vet ikke. Og jeg vet hvertfall ikke hvordan man skulle fått til en sånn mental endring, jeg vet ikke om man egentlig er så bevisst den forskjellen heller. Man tenker kanskje "jeg vil ikke bli gravid", men tenker lite på hva konsekvensen av å være gravid er. Altså abort eller mamma. Det var hvertfall ikke tanker som slo meg før jeg satt der med en positiv test og bare visste med absolutt hele meg at dette var helt, helt, helt uaktuelt.

Det er helt umulig å vite hvordan man reagerer på en abort. Jeg reagerte slik at jeg vet at jeg aldrialdrialdri kommer til å gjøre det igjen, andre syns det er helt greit. Og jeg vet ærlig talt ikke om jeg vil at det skal være aborten noen skal være redd for heller.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:39.