Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kan du se OL i arbeidstida?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-02-14, 12:03   #121
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kan du se OL i arbeidstida?

Opprinnelig lagt inn av Koma, her.

Jeg har ingen forventninger eller sterkt ønske om å få lov til å se på OL i arbeidstiden overhodet.
Har full respekt om det blir totalforbud, men erfaringsmessig så vet jeg at det har vært aksept for å se avsluttende høydepunkt/innspurter i type 10-15 minutter på felles-TV. Som type sprintfinale, stafettoppløp, siste 3 hoppere etc. forutsatt at Norge gjør det bra. Når Norge tar gull er det markering med is/sjokolade.

Og nå har det kommet mail om at er forbudt å streame, og at det ikke skal gå ut over daglig drift/effektivitet. Antar at det blir som tidligere, at det settes på en Tv i fellesareal ved typiske klassiske "høydepunkt" og at man samles der noen minutter.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-14, 12:05   #122
Einhyrningur
Be happy!

Einhyrningur sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Vi har tv på vaktrommet som vi kan bruke på rolige kvelder og netter. Da velger vi selv hva vi vil se, så da er jo mulighetene for OL der. På dagtid ville det vært latterlig å skulle foreslått noe slikt.

Gammel 07-02-14, 22:02   #123
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har ikke sett noe info om forbud, men kommer nok ikke til å se. Ser heller opptak eller oppsummering når jeg kommer hjem.
Sist det var ski-VM var det håpløst å jobbe, siden mange brukte båndbredden på nett-tv

Gammel 07-02-14, 22:15   #124
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det virker som om det norske folk aka FP har et edruelig forhold til det å se OL mens de er på jobb.

I dag fikk jeg selv svar på spørmålet på den ene jobben min, der får man ikke lov å bruke nettet til denne vederstyggeligheten, noen andre føringer ble ikke gitt.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-14, 22:16   #125
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

njei... eller, jo.

Det kom mail fra HR med info om at det KAN vi, men da i lunsj, den ti minuters kaffipausa vi har klokka to (og både denne og lunsjen er vi fri til å flytte på til tider det passer) og ellers oppfordres vi til kollektiv avspassering ved behov.

Deretter kom det mail fra IT som at om vi skal gjøre det så MÅÅÅ vi gå sammen og se mange på en skjerm, ellers knerter vi nettverket...

Gammel 07-02-14, 22:18   #126
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Også har jeg tenkt å høre radio, ja, det har vi lov til uansett (så lenge vi helst ikke, ikke så mange om gangen i alle fall) gjør et via pc'n, igjen pga bådnbredde.

Gammel 07-02-14, 22:29   #127
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sjefen min kjøpte ny tv i dag, så det sier vel sitt. Men jeg har såpass mye å gjøre de neste ukene så rekker ikke å se så mye.

Gammel 07-02-14, 23:02   #128
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har ikke fått noen føringer i forhold til å se på OL.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-14, 23:29   #129
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hehe. I dag kom det beskjed fra øverste hold, om at vi offisielt har lov til å se OL i arbeidstiden. Innen rimelighetens grenser, vel og merke. ("OL-titting er greit, så lenge det ikke går utover arbeidet man skal utføre.")

Sånn er det i staten, gitt.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-14, 23:35   #130
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Nei, tror ikke det. Tv blir brukt til internt formål hos oss.

Gammel 07-02-14, 23:49   #131
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Ikke noe OL i arbeidstida her, nei. Skal vi oppfylle årstimetallet til elevene i de ulike fagene, kan vi neppe forsvare å kikke på OL, og etter at ungene går hjem er det jammen nok som skal skje.

Gammel 07-02-14, 23:53   #132
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Nei, og det gjør meg absolutt ingen ting!
I pausen gjør vi jo hva vi vil, så da kan man jo.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-14, 00:45   #133
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eg har ein veldig fleksibel jobb der eg jobbar omtrent som det passar meg, kor som helst (berre eg har laptop og mobil). Ønsker eg å sjå ein time OL midt på dagen, så kan eg det. Men eg gjer jo ikkje det. Da må eg ta igjen tapt tid på kvelden, og uansett er eg ikkje så interessert at eg prioriterer å sjå OL framfor å jobbe... Men eg har kollegaer som sikkert vil få med seg meir - og det er da heilt i orden for meg.

Men eg vil gjerne vite kva som skjer - kva resultata er, og sjå ein innspurt eller tre. Eg vil sjå litt med ungane også - gutungen gler seg til snowboard (for det er så kult), så det skal vi sjå saman eg og han Dette blir jo nødvendigvis ikkje i arbeidstida.

Eg har eit avslappa forhold til idrett - det provoserer meg ikkje, og eg kan syns det er kjekt å få med seg litt, fordi det er spennande og sosialt. Men eg veit jo ikkje kva nokon av utøverane heiter - ikkje dei norske ein gong - og eg veit ikkje kven som er gullkandidatar eller ei. Meg og 8-åringen er på same nivå sånn sett

Gammel 08-02-14, 08:01   #134
Pegasus

Pegasus sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Tja, kan vel se noe når det er rolig på nettene. Men orker ikke se på.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-14, 10:55   #135
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Ser ikke på OL i arbeidstiden nei. Kan sikkert bruke en arbeidstime til det, men da må jeg jobbe mer på kvelden. Vi har snakket litt om å se på ett av Tora sine renn sammen med elevene siden hun er fra her og liksom er litt "vår".

Gammel 13-02-14, 19:34   #136
Thomas
Mmm, skeptisk

Thomas sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
Thomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populær
Standard

På jobben min har vi tilgang til IPtv på arbeidsstasjonene, slik at vi får inn en haug med kanaler.

https://www.uninett.no/iptv

Så muligheten er definitivt der, men jeg må si at mellom korrupsjonen og de tildels begredelige resultatene våre så har ikke interessen stått i taket.

Min erfaring er forøvrig at det er et mindretall på min jobb som har noe særlig interesse av å følge med på OL.

Gammel 13-02-14, 23:26   #137
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Vi hadde felles OL-lunsj i dag, med tv og langrenn/slope style. Veldig hyggelig. Ellers står tv på på møterommet, så folk går litt til og fra.

Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-14, 08:20   #138
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Hos oss jobber vi så intenst hele tiden at det er uaktuelt. Det å ta pause for å spise lunsj er det vi strekker oss til.

Gammel 14-02-14, 08:24   #139
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Hehe. I dag kom det beskjed fra øverste hold, om at vi offisielt har lov til å se OL i arbeidstiden. Innen rimelighetens grenser, vel og merke. ("OL-titting er greit, så lenge det ikke går utover arbeidet man skal utføre.")

Sånn er det i staten, gitt.

Sånn er det absolutt ikke i det statlige organet jeg jobber i. Vi har alle for mye ansvar og tidspress til å vurdere å sitte og se på OL.

Gammel 14-02-14, 08:49   #140
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Sånn er det absolutt ikke i det statlige organet jeg jobber i. Vi har alle for mye ansvar og tidspress til å vurdere å sitte og se på OL.

Ja, men på min arbeidsplass så bare diller vi, skjønner du, så der ser vi OL hele dagen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:14.