|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Dette med hvor privat hagen erJeg opplever vår hage som vårt private område og på linje med at jeg aldri ville tillate barna å leke i andres hager når barna der i huset ikke var hjemme, tillater jeg heller ikke at andre leker hos oss når vi ikke er der. Jeg ville like lite gå inn i naboens hage når de ikke er hjemme, som jeg ville sette meg på verandaen deres eller gå inn i huset.
![]() |
#22 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Dette med hvor privat hagen erHer er hva min nabo har gjort i vår hage:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Leser
|
![]() Sv: Dette med hvor privat hagen erSignerer både Maximillia og Hattifnatten her. Såfremt jeg oppfatter hagen min som privat og at det er unaturlig at noen kommer inn hit synes jeg veldig lite om det. Her hvor vi bor ville det vært veldig merkelig om noen kom inn i hagen (som ikke kjente oss). Alle som bor her har egne hager, så hva skulle de ha gjort i vår? I tillegg kjenner ikke jeg alle naboen. Der jeg vokste opp var det anderledes, pga større avstander var det mer naturlig å ikke sitte helt pal i sin egen hage + at jeg kjenner ikke bare de som bodde der, men visste også hvem foreldrene deres var, hvem ungene deres var og vi hadde gjerne noen felles slektninger laaaangt baki.
![]() |
#24 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Dette med hvor privat hagen erDet handler vel som flere her sier noe om type hage, type nabolag, størrelse og beliggenhet. Men jeg tror også vi er veldige forskjellige på hva som oppleves privat, og hva som oppleves ubehagelig.
![]() |
#25 |
Opp og ned
|
![]() Sv: Dette med hvor privat hagen erKom på et par episoder der vi bodde før. Hadde 1,4 mål tomt og det var ikke gjerde rundt. En kveld står et kjærestepar å krangler rett under kontorvinduet mitt, klokken var vel halv tolv en lørdagskveld. Det endte med at jenta slo opp. Kunne ikke annet en le.
![]() |
#26 |
sjelden
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dette med hvor privat hagen erDette er et problem som er skikkelig uaktuelt her jeg bor nå. Men jeg tror at hadde jeg bodd et sted, med tettere hus og hager, ville jeg sett på hagen som familiens private område. Og hadde vi hatt et lekestativ stående der, hadde det ikke skadet om de som ville prøve, hadde spurt om lov først.
![]() |
#27 |
Kjernesnill
|
![]() Sv: Dette med hvor privat hagen er
![]() |
#28 |
♡
|
![]() Sv: Dette med hvor privat hagen erNå deler vi hagen med to andre leiligheter, bor i et stort gammelt sveitserhus delt inn i tre leiligheter, men jeg ville reagere om andre vandret inn i hagen vår. Synes det er frekt av voksne å ta seg til rette i andres hager. Det er selvfølgelig helt greit å hente en ball.
![]() |
#30 |
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dette med hvor privat hagen erMens min nabo luker mikroskopisk ugress med pinsett og har bannlyst enhver barnlig aktivitet fra det grønne, sparker hans sønn fotball i min hage så staudene mine ynker seg i smerte.
![]() |
#31 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Dette med hvor privat hagen erHer flyr ungene stort sett inn i hagene til hverandre. Vi bor i rekkehus og alle har en liten hageflekk. De aller fleste har hekk ut mot gangstien og hull i hekken. Vi bor på enden og det hender rett som det er at barn løper igjennom. Men stort sett er vi ikke i hagene til de som ikke er hjemme annet enn for å hente baller og sånt. Om sommerene driver vi med hagehopping, fra den ene hagen til den andre. Det er sosialt og hyggelig også for oss voksne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Dette med hvor privat hagen erVi diskuterte dette her på søndag, faktisk, siden to av nabobarna hadde vært i lekehuset vårt uten at vi var hjemme. Vi er enige om at selv om det ikke er noe vi direkte oppfordrer til, er det helt OK. Da føler jeg at vi har litt å gå på når vår lille hyperSneip plutselig står i verandadøren deres.
![]() |
|
|