Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Skallklær til førskolebarn

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-14, 14:18   #21
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skallklær til førskolebarn

Vesla her har todelt sett fra Bergans jeg er godt fornøyd med. Hun har ikke hatt heldress på lenge (som hovedklær) i alle fall ikke på 3 år tror jeg. Langt mer praktisk, i alle fall for hennes del, når det kommer til å ha det travelt med å komme seg på do. Det har absolutt ingenting å gjøre med om det er kult eller ikke, det tror jeg ikke kunne ha brydd henne mindre. Hun har en heldress i reserve her hjemme (en vinterdress som foret kan tas utav) og den bruker hun uten problem om behovet skulle oppstå og ville sikkert gjort det på skolen også. Jeg har forresten ikke hørt noen førskolebarn snakke om kule og ikke kule klær, begynner de faktisk så tidlig altså?

Sist redigert av Luvi : 17-02-14 kl 14:25.
Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-14, 14:35   #22
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Luvi, hvis du sikter til da jeg skrev "kulhet" i parantes, så kan jeg svare nei, mine førstkolebarn har ikke sagt noe om klærne er kul eller ei. Men de liker å føle seg fine ja. Heller har det vært praktisk med dress på skolen av den grunn at de har korte friminutt, står for påkledning på egenhånd, og skal raskt ut.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-14, 14:44   #23
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Daisy, her.

Luvi, hvis du sikter til da jeg skrev "kulhet" i parantes, så kan jeg svare nei, mine førstkolebarn har ikke sagt noe om klærne er kul eller ei. Men de liker å føle seg fine ja. Heller har det vært praktisk med dress på skolen av den grunn at de har korte friminutt, står for påkledning på egenhånd, og skal raskt ut.

Neida, siktet ikke til det. Jeg bare lurte siden Levic skriver at det ikke er kult og Millact skriver at det nok ikke vil komme til bli brukt på skolen til høsten. Jeg skal heller ikke påstå at jenta mi ikke hadde villet ha heldress på skolen altså. Jeg blir bare forundret over at 5-åringer mener kult og ukult om klær, men det kan jo bare være fordi jenta her kler på seg hva som helst.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-14, 15:07   #24
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min datter hadde helt klart en formening om hva som var kult og ukult da hun var førskolebarn. Og det har ikke blitt noe bedre med årene (nå er hun 9 år). Fra førsteklasse var hun helt klar på at det skulle være todelt sett, for dress var for barnehageungene. (Jeg håper hun ikke formulerte det like tydelig til alle de i klassen som gikk i dress, for det var relativt mange.)

Jeg har en førsteklassing nå som virkelig ikke bryr seg. Han bruker hel dress (samme som han brukte i barnehagen i fjor). Den holder ham tørr og varm, og det er det eneste som er viktig for ham.

Gammel 17-02-14, 15:10   #25
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det varierer litt med kultur også, hos oss har de brukt heldress ut 3. trinn omtrent. Men det er om vinteren, de har ikke brukt vårdress siden de var ca 4.

Gammel 17-02-14, 15:22   #26
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Neida, siktet ikke til det. Jeg bare lurte siden Levic skriver at det ikke er kult og Millact skriver at det nok ikke vil komme til bli brukt på skolen til høsten. Jeg skal heller ikke påstå at jenta mi ikke hadde villet ha heldress på skolen altså. Jeg blir bare forundret over at 5-åringer mener kult og ukult om klær, men det kan jo bare være fordi jenta her kler på seg hva som helst.

Min tar også på seg hva som helst, men hun er veldig glad i å ta på seg noe hun synes er skikkelig fint! Som den fæææle Hello Kitty joggedressen med 1000 HK på. Men begrepet "kult" er ikke helt inne. Hos snart åtteåringen min derimot, er det noe han bryr seg litt om. Men hos han og går praktiskhet foran og han synes det er praktisk med dress.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-14, 15:39   #27
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Jun 2009
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Eldste har hatt POP siden skolestart, kjempefornøyd! Men de buksene er litt vide. Går de greit til smale barn også?

Min eldste er veldig smal, og har buksa med glidelås på siden. Det er borrelåsinnstramming på den, og det har gått helt fint. Han har den i str 116.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-14, 16:34   #28
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig fornøyd med HH Shelter todelt skallsett til barn (største ulempen med den mørkebrune Shelter-buksa er at det finnes ca 17 like i garderoben, for "alle" har den ...). Buksa er forresten relativt smal, dvs smalere enn Ticket og Isbjørn, som er de to andre merkene vi har for tiden (Ticket til førsteklassingene, Isbjørn til 3.klassingen). Jeg er veldig godt fornøyd med både Ticket og Isbjørn, men de er en del dyrere.

Jentene har svært liten formening om at noe er kulere enn noe annet når det gjelder yttertøy. Førsteklassegutten er litt mer bevisst, han er den eneste som har foretrukket todelt framfor hel dress siste året i barnehagen/første året på skolen.

Alle mine tre er spikertynne, men foretrekker likevel baggy bukser, så lenge de kan strammes nok i livet. Det er lettere å få utenpå andre klær.

Gammel 17-02-14, 17:12   #29
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Poden har brukt isbjørn og helly hansen, vi er fortsatt strålende fornøyd med isbjørn.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-14, 20:38   #30
Levic

Levic sin avatar

Hvor: Nær Oslo
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her er kulhet et enormt viktig tema. De har begge vært veldig klesbevisste siden de var ganske små, og jeg velger mine kamper der.

Hel dress er det lenge siden vi har hatt i hus.

Gammel 17-02-14, 20:48   #31
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Vi hadde egentlig Reima vinterdress til henne, men siden det har vært utrolig mild vinter her i øst, så har hun nesten ikke brukt den. Hun er fryktelig varm av seg - og vi kjøpte derfor Helly Hansen skalljakke og Bergans Ruffen skallbukse. Vi er knallfornøyd! Under bruker hun bare vanlig ullundertøy og hjemmestrikk/Nøstebarn ribbukse.

2-åringen vil også bruke sitt skallsett istedenfor vinterdress, og han har akkurat det samme.

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-02-14, 22:55   #32
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Embriksmamma, her.

Jeg jobber i barnehagen til vesla og her er det faktisk ingen av ungene som bruker todelt enda.

Her er det begge deler.

Gammel 18-02-14, 00:02   #33
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Vi hadde egentlig Reima vinterdress til henne, men siden det har vært utrolig mild vinter her i øst, så har hun nesten ikke brukt den. Hun er fryktelig varm av seg - og vi kjøpte derfor Helly Hansen skalljakke og Bergans Ruffen skallbukse. Vi er knallfornøyd! Under bruker hun bare vanlig ullundertøy og hjemmestrikk/Nøstebarn ribbukse.

2-åringen vil også bruke sitt skallsett istedenfor vinterdress, og han har akkurat det samme.

Er ruffen buksen slitesterk?

Gammel 18-02-14, 09:42   #34
Levic

Levic sin avatar

Hvor: Nær Oslo
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg tror det er Ruffen den heter den vi har også. Stallo er vintermodellen (hvis jeg husker rett).
Har hatt to stk Ruffen, og aldri vært i nærheten av å slite hull. Syns Bergans er av veldig god kvalitet.

Gammel 18-02-14, 09:47   #35
Trixie

Trixie sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Her har minsten Isbjørn vinterdress, fantastisk fornøyd, han blir jo ikke våt. Vi har pr dags dato ikke hatt en dag i vinter med pose fra bhg med vått tøy!
Til våren har han Bergans skalljakke og Isbjørn bukse.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-14, 15:19   #36
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Er ruffen buksen slitesterk?

Hun har bare hatt den én uke, så det vet jeg ikke. Men hun er veldig glad i den og liker godt å ha den på seg. Vannsøyle 10 000. Regntøyet er tatt med hjem siden barnehagen tar regnbukse utenpå Bergansbuksa.

Gammel 18-02-14, 15:20   #37
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Standard

Vi sjekka ut Ruffen mot Skogstad sin. Skogstad sin var mye mye tynnere i stoffet og hadde ikke strikk under beina, og det avgjorde at vi valgte Bergans.

Gammel 25-02-14, 00:39   #38
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kan jeg spørre om hvordan HH-Jakkene er i str? Middels stor snart 6åring her. Kjøper man 122 el 128?

Gammel 25-02-14, 11:22   #39
millact

Standard

Tja, litt vanskelig å svare på synes jeg. Min 5.5 åring kan bruke sin HH jakke i 104 litt til. Men det gjør jo ikke noe om de er litt store, for de kan strammes inn på ermene.

Gammel 25-02-14, 11:23   #40
millact

Standard

Jeg kjøpte en bukse fra Kapp Ahl til førskolegutten og så har han en HH bukse også. Dette skal brukes med ulike jakker (han har flere). Da er han dekket for bhg. Har en Isbjørn bukse og bergans jakke som jeg håper kan passe til høsten når han skal på skolen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:44.