Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Kjoleveka

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-02-14, 20:44   #1
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjoleveka

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Eg blir i alle fall glad når kollegene mine er pent kledd :enkel:

Det er jo greit det. Men om man snur på det, ville du vært bekvem med at kollegaene dine syntes det var kjipt om du kom på jobb i slitte jeans og flannelsskjorte hver dag, og aktivt ønsket at du pyntet deg?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-14, 20:55   #2
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes ikke jeg er pyntet når jeg går i hverdagskjole, altså. Overhode ikke. Men det er litt delte meninger om det, så etter at jeg fikk så mye kommentarer på hvor pyntet jeg var i kjole, har jeg gått mest i bukse + skjorte, evt skjørt + bluse/skjorte/genser på min nye arbeidsplass.

Det har en del å si hvordan jeg kler meg på jobb. Ikke for flashy, ikke for formelt, ikke for pyntet, ikke for sjuskete. Ikke for arbeidsmiljøet, men for menneskene jeg møter i jobben min.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-14, 21:03   #3
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Jeg synes ikke jeg er pyntet når jeg går i hverdagskjole, altså. Overhode ikke. Men det er litt delte meninger om det, så etter at jeg fikk så mye kommentarer på hvor pyntet jeg var i kjole, har jeg gått mest i bukse + skjorte, evt skjørt + bluse/skjorte/genser på min nye arbeidsplass.

Det har en del å si hvordan jeg kler meg på jobb. Ikke for flashy, ikke for formelt, ikke for pyntet, ikke for sjuskete. Ikke for arbeidsmiljøet, men for menneskene jeg møter i jobben min.

Kanina sa det bra. Ikkje for arbeidsmiljøet men for menneska rundt meg.

Gammel 21-02-14, 21:11   #4
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke jeg legger merke til hva kollegaer går i på jobb med mindre de viser rumpesprekken eller stiller i bunad. Er det mer formelle møter/møter med eksterne, regner jeg med at alle kler seg deretter, men på en vanlig "kontordag" tåler jeg det meste. Og jeg har visst gått i fjellstøvler selv opptil flere dager i vinter. Det har vært det mest praktiske når jeg har gått til og fra jobb, og det er ikke alltid jeg husker å bytte til noe annet når jeg kommer fram.

Gammel 21-02-14, 21:12   #5
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 842
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Ja altså, ikke for kollegene, da.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-14, 21:14   #6
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Men du mente vel kollegaene dine? Det tror jeg ikke Kanina gjør, ikke i første rekke i alle fall.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-14, 21:02   #7
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Det er jo greit det. Men om man snur på det, ville du vært bekvem med at kollegaene dine syntes det var kjipt om du kom på jobb i slitte jeans og flannelsskjorte hver dag, og aktivt ønsket at du pyntet deg?

Det er ei ganske fjern problemstilling for meg for eg likar å "pynte" meg. Dessuten er det ingen her som snakke om å gå AKTIVT inn for noko som helst, men å syns det er fint når kolleger er pent kledd.

Gammel 21-02-14, 21:14   #8
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Det er ei ganske fjern problemstilling for meg for eg likar å "pynte" meg. Dessuten er det ingen her som snakke om å gå AKTIVT inn for noko som helst, men å syns det er fint når kolleger er pent kledd.

Jeg leser det du skriver i tråden som at du synes andre, f. eks på din egen arbeidsplass, burde pynte seg. Misforstår jeg, eller er det du mener?

Gammel 21-02-14, 20:00   #9
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Har ikke hørt noe om dette, jeg. Ikke har jeg sett et eneste innlegg om det på FB heller. Hvor kommer det fra? Er det fra media eller på FB eller?

Gammel 21-02-14, 20:07   #10
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Standard

Kanskje eg er bortskjemt med kolleger som allerede gjer det sida eg tar meg i å glede meg over noko så overfladisk?

Gammel 21-02-14, 20:09   #11
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå går de fleste hos oss i uniform, og det er mulig det blir min hverdag også. Så da får jeg kjolepynte meg så lenge jeg kan
Blide og positive folk er nok viktigere for meg på jobb, når det kommer til arbeidsmiljø, enn nødvendigvis antrekk. Men det kan vel være fint at folk bryr seg litt om hvordan de ser ut. Kjole eller ei.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-14, 22:18   #12
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vet at når en av kollegene mine stiller i dress, så forventer han å gå kjeft. Eller han skal i begravelse. Ett av to.

Men når han har på den eksentriske tweed outfiten sin som er veldig fin, så er han i godt humør. Jeg ser på klær som noe mer enn enn at man dekker til kroppen for å holde varmen. Jeg har alltid vært opptatt av klær, det er stappfullt av symboleffekter, stamme- og klassetilhørighet, stil, musikksmak, politisk ståsted, sosioøkonomisk status, det er estetisk uttrykk og ekstremt sanselig. Å drite i hva man selv eller andre har på seg høres like merkelig og fremmed for meg som å mene at det er ett fett hva mat smaker eller hvordan bilder ser ut. Hvis man er blind, kanskje, men allikevel ikke, for om jeg var blind ville blitt enda mer fokusert på materiale og tekstur.

Jeg er en hedonist på de fleste områder, klær er ett av de områdene.

Gammel 21-02-14, 22:25   #13
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg vet at når en av kollegene mine stiller i dress, så forventer han å gå kjeft. Eller han skal i begravelse. Ett av to.

Men når han har på den eksentriske tweed outfiten sin som er veldig fin, så er han i godt humør. Jeg ser på klær som noe mer enn enn at man dekker til kroppen for å holde varmen. Jeg har alltid vært opptatt av klær, det er stappfullt av symboleffekter, stamme- og klassetilhørighet, stil, musikksmak, politisk ståsted, sosioøkonomisk status, det er estetisk uttrykk og ekstremt sanselig. Å drite i hva man selv eller andre har på seg høres like merkelig og fremmed for meg som å mene at det er ett fett hva mat smaker eller hvordan bilder ser ut. Hvis man er blind, kanskje, men allikevel ikke, for om jeg var blind ville blitt enda mer fokusert på materiale og tekstur.

jeg ser også på klær som mange, mange ting. men jeg har i alle år jobbet i en bransje hvor man bruker arbeidstøy, og da kan man utrykke seg sjæl ved hjelp av morsomme sokker og litt crazy farge på hårstrikken.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-14, 22:48   #14
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mens jeg ser på klær som noe jeg må, men ikke bryr meg nevneverdig om, bortsett fra at de skal funke på meg til det jeg gjør der og da.
Jeg forstår ikke at man kan bruke et par tusen på en hverdagskjole eller til en eller annen merkeveske.
For meg funker jeans, tee, hettjakke og sneakers til det meste, jeg kan klatre og krype, bøye meg, strekke meg, gå de kilometrene hver dag som jeg gjør uten å tenke på om jeg skal fryse, bli for varm, rumpen skal synes osv.
Lerretsposen funker perfekt til pc, papirer og penal, og da er jeg i grunnen fornøyd.
Jeg har 2 jobber, og vil ikke på noen måte bedømmes ut fra utseende eller klesdrakt, men på grunnlag av det jeg faktisk gjør på jobb.

Jeg innser at man har ulike preferanser på dette, og har ulike fokusområder, men jeg synes virkelig at vi har en jobb å gjøre for oss selv og for den oppvoksende slekt med å fjerne fokus fra kropp og utseende, og heller fokusere på at man yter i jobben.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-14, 22:58   #15
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Standard

Joda. Men det er noe annet å være interessert i hva andre har på seg, og å mene så veldig mye om hva andre burde ha på seg, sånn av typen "hun burde være pent pyntet i Odd Molly-tunika, og ikke gå rundt i Converse-t-skjorte*", tenker jeg.

*Aner ikke om Converse lager t-skjorter. Men jeg vet tydeligvis ingenting om kule t-skjorter.

Gammel 21-02-14, 22:20   #16
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva kollegene mine går med. Kroppslukt og fett hår er fint å unngå, men de trenger absolutt ikke pynte seg for min del. Vanlige, rene og hele klær holder lenge.

Tilføyelse: Jeg legger merke til om folk går med hullete dongeri på julebordet og synes det er litt synd om noen ikke har giddet å pynte seg på bursdagsfesten min, men jobb? Nei, virkelig ikke. Jeg har heller ikke særlig mye tid til å tolke bekledningen til de jeg jobber med.
Jeg kan også opplyse om at jeg (riktig nok i mindre grad enn mange på FP, mistenker jeg) bryr meg om hvordan maten jeg spiser smaker og liker å ha pene bilder på veggene mine.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-14, 22:25   #17
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Men det er jo ikke det jeg spør om. Synes du de bør pynte seg?

Jeg synes i alle fall det er stor forskjell på å sette pris på at folk pynter seg og det og mene at folk bør pynte seg.

Jeg er ikke ute etter å krangle, men å skjønne hva du mener.

Ja, på generell basis syns eg folk godt kan kle seg pent i sammenhenger som jobb/festar/selskap/ut på byen/ut og spise osv. No veit ikkje eg kva du legg i begrepet pynte seg, men eg tenker heile og reine olabukser/bukser/skjørt/kjolar og fine gensere/skjorter/blusar/Tunika osv. Eg tenker ikkje stivpynting.

Som Harriet er eg opptatt av klær og legge derfor merke til det. Når det er sagt kan eg finne på å gå i Nike Free på jobb innimellom men det er definitivt ikkje god-dagane mine og eg er sikker på mine nærmeste kolleger veit kva humør eg er i dei dagane eg går i det.

Gammel 21-02-14, 22:38   #18
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

, men eg tenker heile og reine olabukser/bukser/skjørt/kjolar og fine gensere/skjorter/blusar/Tunika osv. Eg tenker ikkje stivpynting.
.

Ah- da pynter jeg meg på jobb likevel, da!

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-14, 22:38   #19
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som Harriet er eg opptatt av klær og legge derfor merke til det. Når det er sagt kan eg finne på å gå i Nike Free på jobb innimellom men det er definitivt ikkje god-dagane mine og eg er sikker på mine nærmeste kolleger veit kva humør eg er i dei dagane eg går i det.

Så Nike Free er ikke "pent" i jobbsammenheng for deg?

Og bare så det er sagt: Jeg kan også nyte et godt måltid mat, kose meg med arkitektur, synes en kjole er dødskul, bry meg om hva vi skal henge opp av kunst på veggene hjemme osv., men jeg synes det er helt greit at sånt ikke tar for mye tid i hverdagen. Jeg vil ikke at det skal bli for viktig. Derfor er det veldig fjernt fra min verden å bry meg om hva andre har på seg på jobb.

Gammel 21-02-14, 22:42   #20
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Så Nike Free er ikke "pent" i jobbsammenheng for deg?

Og bare så det er sagt: Jeg kan også nyte et godt måltid mat, kose meg med arkitektur, synes en kjole er dødskul, bry meg om hva vi skal henge opp av kunst på veggene hjemme osv., men jeg synes det er helt greit at sånt ikke tar for mye tid i hverdagen. Jeg vil ikke at det skal bli for viktig. Derfor er det veldig fjernt fra min verden å bry meg om hva andre har på seg på jobb.

Nike free er ikkje pent i jobbsammenheng for meg nei. Da har eg til dømes ingen eksterne møter og aller helst ingen interne heller. Da er det "dårligtidsløvkontordagingensomsermegdag" som i dag da 80% av jobben hadde vinterferie.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:17.