|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Kjoleveka
Det er jo greit det. Men om man snur på det, ville du vært bekvem med at kollegaene dine syntes det var kjipt om du kom på jobb i slitte jeans og flannelsskjorte hver dag, og aktivt ønsket at du pyntet deg? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: KjolevekaJeg synes ikke jeg er pyntet når jeg går i hverdagskjole, altså. Overhode ikke. Men det er litt delte meninger om det, så etter at jeg fikk så mye kommentarer på hvor pyntet jeg var i kjole, har jeg gått mest i bukse + skjorte, evt skjørt + bluse/skjorte/genser på min nye arbeidsplass.
|
|
|
#3 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Kanina sa det bra. Ikkje for arbeidsmiljøet men for menneska rundt meg.
|
|
|
|
#4 |
|
This is normal!
|
Sv: KjolevekaJeg tror ikke jeg legger merke til hva kollegaer går i på jobb med mindre de viser rumpesprekken eller stiller i bunad. Er det mer formelle møter/møter med eksterne, regner jeg med at alle kler seg deretter, men på en vanlig "kontordag" tåler jeg det meste. Og jeg har visst gått i fjellstøvler selv opptil flere dager i vinter. Det har vært det mest praktiske når jeg har gått til og fra jobb, og det er ikke alltid jeg husker å bytte til noe annet når jeg kommer fram.
|
|
|
|
#7 |
|
Ferdiglada
Det er ei ganske fjern problemstilling for meg for eg likar å "pynte" meg. Dessuten er det ingen her som snakke om å gå AKTIVT inn for noko som helst, men å syns det er fint når kolleger er pent kledd.
|
|
|
|
#8 |
|
etterpåklokest
|
Jeg leser det du skriver i tråden som at du synes andre, f. eks på din egen arbeidsplass, burde pynte seg. Misforstår jeg, eller er det du mener? |
|
|
|
|
|
#9 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: KjolevekaHar ikke hørt noe om dette, jeg. Ikke har jeg sett et eneste innlegg om det på FB heller. Hvor kommer det fra? Er det fra media eller på FB eller?
|
|
|
#10 |
|
Ferdiglada
Sv: KjolevekaKanskje eg er bortskjemt med kolleger som allerede gjer det sida eg tar meg i å glede meg over noko så overfladisk?
|
|
|
|
#11 |
|
Erfaren nok
|
Sv: KjolevekaNå går de fleste hos oss i uniform, og det er mulig det blir min hverdag også. Så da får jeg kjolepynte meg så lenge jeg kan
|
|
|
#12 |
|
Epikur
|
Sv: KjolevekaJeg vet at når en av kollegene mine stiller i dress, så forventer han å gå kjeft. Eller han skal i begravelse. Ett av to.
|
|
|
#13 |
|
Panzerekstremfeminist
|
jeg ser også på klær som mange, mange ting. men jeg har i alle år jobbet i en bransje hvor man bruker arbeidstøy, og da kan man utrykke seg sjæl ved hjelp av morsomme sokker og litt crazy farge på hårstrikken.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Rockesøster
|
Mens jeg ser på klær som noe jeg må, men ikke bryr meg nevneverdig om, bortsett fra at de skal funke på meg til det jeg gjør der og da. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
etterpåklokest
|
Joda. Men det er noe annet å være interessert i hva andre har på seg, og å mene så veldig mye om hva andre burde ha på seg, sånn av typen "hun burde være pent pyntet i Odd Molly-tunika, og ikke gå rundt i Converse-t-skjorte*", tenker jeg. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: KjolevekaJeg kunne ikke brydd meg mindre om hva kollegene mine går med. Kroppslukt og fett hår er fint å unngå, men de trenger absolutt ikke pynte seg for min del. Vanlige, rene og hele klær holder lenge. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Ferdiglada
Ja, på generell basis syns eg folk godt kan kle seg pent i sammenhenger som jobb/festar/selskap/ut på byen/ut og spise osv. No veit ikkje eg kva du legg i begrepet pynte seg, men eg tenker heile og reine olabukser/bukser/skjørt/kjolar og fine gensere/skjorter/blusar/Tunika osv. Eg tenker ikkje stivpynting.
|
|
|
|
#19 |
|
This is normal!
|
Så Nike Free er ikke "pent" i jobbsammenheng for deg?
|
|
|
|
#20 |
|
Ferdiglada
Nike free er ikkje pent i jobbsammenheng for meg nei. Da har eg til dømes ingen eksterne møter og aller helst ingen interne heller. Da er det "dårligtidsløvkontordagingensomsermegdag" som i dag da 80% av jobben hadde vinterferie.
|
|
![]() |
|
|