|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#101 |
|
Epikur
|
Sv: KjolevekaJeg vet at når en av kollegene mine stiller i dress, så forventer han å gå kjeft. Eller han skal i begravelse. Ett av to.
|
|
|
#102 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: KjolevekaJeg kunne ikke brydd meg mindre om hva kollegene mine går med. Kroppslukt og fett hår er fint å unngå, men de trenger absolutt ikke pynte seg for min del. Vanlige, rene og hele klær holder lenge. |
|
|
|
|
|
#103 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Kjoleveka
jeg ser også på klær som mange, mange ting. men jeg har i alle år jobbet i en bransje hvor man bruker arbeidstøy, og da kan man utrykke seg sjæl ved hjelp av morsomme sokker og litt crazy farge på hårstrikken.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#104 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Ja, på generell basis syns eg folk godt kan kle seg pent i sammenhenger som jobb/festar/selskap/ut på byen/ut og spise osv. No veit ikkje eg kva du legg i begrepet pynte seg, men eg tenker heile og reine olabukser/bukser/skjørt/kjolar og fine gensere/skjorter/blusar/Tunika osv. Eg tenker ikkje stivpynting.
|
|
|
|
#105 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
Jeg forsøkte bare å presisere at jeg tror du misforsto Kanina litt. |
|
|
|
|
|
#106 |
|
Epikur
|
Sv: KjolevekaBusiness som var koden på kurs og samlinger på gamlejobben er for pent nå. Jeg kler meg stort sett alltid så pent som mulig innenfor koden, men jeg går også på jobb i jeans og genser og flate sko innimellom. Været er en faktor, hva jeg skal til eller fra jobb, humør, hva som er rent. Osv. Men helst pent, helst kjole og helst sånn at jeg anytime kan motta fint besøk, gå i viktig møte osv.
|
|
|
#108 |
|
This is normal!
|
Så Nike Free er ikke "pent" i jobbsammenheng for deg?
|
|
|
|
#109 |
|
Halloen!
Sv: KjolevekaJeg gikk med Nike Free på jobb ganske så ofte i fjor vår, de er fordømt gode å gå i. |
|
|
|
|
|
#110 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
Nike free er ikkje pent i jobbsammenheng for meg nei. Da har eg til dømes ingen eksterne møter og aller helst ingen interne heller. Da er det "dårligtidsløvkontordagingensomsermegdag" som i dag da 80% av jobben hadde vinterferie.
|
|
|
|
#111 |
|
sukk
Dette synes jeg personlig er rart, til tross for at jeg er kjent som den mest pyntede i hele avdelingen, med alle mine små skjørt og kjoler. Men det kommer kanskje an på hva man mener er fine gensere. Bluse og tunika synes jeg personlig ikke er spesielt fint, og som sagt, jeg synes kollegaene mine kan være kjempefine og absolutt presentable i jeans, joggesko og T-skjorte (og det er dessuten fint på meg også). |
|
|
|
|
|
#112 |
|
Rockesøster
|
Mens jeg ser på klær som noe jeg må, men ikke bryr meg nevneverdig om, bortsett fra at de skal funke på meg til det jeg gjør der og da. |
|
|
|
|
|
#113 |
|
sukk
Da snakker du jo utelukkende basert på din egen arbeidssituasjon. |
|
|
|
|
|
#114 |
|
etterpåklokest
|
Joda. Men det er noe annet å være interessert i hva andre har på seg, og å mene så veldig mye om hva andre burde ha på seg, sånn av typen "hun burde være pent pyntet i Odd Molly-tunika, og ikke gå rundt i Converse-t-skjorte*", tenker jeg. |
|
|
|
|
|
#115 |
|
This is normal!
|
Jeg håper Nike er greit hos oss, for det er ofte mitt alternativ til fjellstøvlene.
|
|
|
|
#116 |
|
Halloen!
Sv: KjolevekaJeg ante ikke hva Boden, Desigual, Odd Molly og Converse var før jeg meldte meg inn på FP. Jeg vet at Converse er mer rocka og ikke typisk FP, men jeg ante faktisk ikke at de flate tøyskoene het Converse. |
|
|
|
|
|
#117 |
|
etterpåklokest
|
Sånn for å spore av, så hadde jeg et veldig lite rocka Converse-øyeblikk da jeg skulle holde jobbintervju i sommer. Sjefen min og HR-sjefen min (som begge også er kvinner, og vi er alle i tredve- og førtiåra) var også med. Vel, vi dukket alle tre opp i identiske, grå, lave Converse. Jeg kunne se den unge mannen vi intervjuet bli fnisete i blikket da han oppdaget det, og han syntes neppe vi framstod som særlig rocka. |
|
|
|
|
|
#118 |
|
sukk
|
|
|
|
|
|
#119 |
|
sukk
|
|
|
|
|
|
#120 |
|
Epikur
|
Jeg mener heller ikke noe om hva andre burde gjøre i klesveien, jeg tenker ikke på det før noen spør direkte. Og ikke merkete uansett.
|
![]() |
|
|