|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
etterpåklokest
|
Sv: Kjoleveka
Jeg leste deg ikke sånn heller, så beklager om det virket sånn av det jeg skrev. |
|
|
|
|
|
#122 |
|
Glamorøs
|
For meg er estetikk i form av klær, arkitektur eller kunst nesten like viktig som å puste. Jeg setter pris på å se mennesker som har et par fine øredobber, et nydelig skjerf, fargerike sko, eller som rett og slett føler seg vel med seg selv. Det har egentlig lite med pynt å gjøre, og det har null og niks med prislapper og merker å gjøre. Jeg er kjempeopptatt av fashion, i form at historie, haute couture og trender, men jeg er svært lite opptatt av å følge klestrender.
|
|
|
#123 |
|
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sjølvsagt snakke eg om min egen arbeidssituasjon. Hadde eg jobba i barnehage hadde eg hatt fokus på komfort, hadde eg jobba på sjukehus hadde eg gått i uniform og crocs, hadde eg vore polit hadde eg brukt uniform. Eg snakke om min arbeidsdag og da syns eg det er fint når kollegene mine kler seg fint. Og definisjon av fint har lite med merker og stil å gjere, men med estetikk som Tally nevne her. Et fint skjerf, vakre sko, kule øredobber osv.
|
|
|
|
#124 |
|
Fortynnet
|
Sv: KjolevekaSiden du nevner barnehage, Tussa: Jeg tror ikke alle bare tenker 100% komfort der heller. Jeg kommer ihvertfall ikke til å gå rundt i ullundertøyet når jeg er på jobb, og merker en indre motstand mot fleecejakkeuniformeringen. En må selvfølgelig kle seg for å kunne være ute i all slags vær, men det betyr ikke at en ikke kan være pent kledd inne. |
|
|
|
|
|
#125 |
|
ctrl+z
|
Jeg synes det er mest rart at man legger merke til det, egentlig. Hva kollegene har på seg legger jeg nok kun merke til hvis det er helt off. (type rumpesprekk og bunad, som nevnt tidligere her).
Jeg hadde en lignende opplevelse med fem medstudenter når vi snakket om individualisme, alle iført sorte Dr. Martens.
|
|
|
#126 |
|
Elsker gamlis- godis
Sv: KjolevekaJeg synes dere leser Tussa litt med vrangbrillene her. Altså, er man ikke opptatt av klær,kunst, interiør osv, så legger man jo mindre merke til det. Men det er vel ikke rart om folk som interesserer seg for sånt legger merke til det rundt seg? Og at det ikke skal være lov til å glede seg over noe man synes er pent og vakkert rundt seg enten det er farger, klær, bygninger eller biler, synes jeg er helt merkelig.
|
|
|
#127 |
|
Ringskrømt
|
Sv: KjolevekaHos oss er rødt in hele året. Heldigvis. Sist redigert av Skremmern : 22-02-14 kl 12:18. |
|
|
|
|
|
#128 |
|
Ferdiglada
Eg trur eg hadde valgt komfort men når eg tenke meg om har dei som har jobba i mine barns barnehage gått i olabukser og gensera, og Tunika og tights som jo var en hit då mine barn gikk i barnehage.
|
|
|
|
#129 |
|
Ferdiglada
Sv: KjolevekaOg takk til Apple!
|
|
|
|
#130 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
Legger du virkelig ikke merke til hva kollegaene dine har på seg? Ser du ikke en fin genser, kjole eller tøffe sko/støvletter? |
|
|
|
|
|
#132 |
|
Ferdiglada
Det har du rett i. Trøyene frå Kari Traa er jo kjempefine. Men eg trudde Fili meinte trøye og stillongs liksom.
|
|
|
|
#137 |
|
Ferdiglada
Sv: Kjolevekahttp://www.flust.no/klaer-og-smykker...ose-roundneck/
|
|
|
|
#139 |
|
Fortynnet
|
Sv: KjolevekaUlltrøye er jo helt ok å gå med, det er jo som en helt vanlig genser hvis ikke det er av den gjennomsiktige typen. Jeg tenkte på ullstillongs og trøye uten noe mer, som jeg har sett barnehagepersonale gå i. Det syns jeg ser upåkledd ut, og jeg vil ihvertfall ikke gå inn i rollen som ped.leder og møte foreldre og kolleger i bare longsen. Jeg hadde ALDRI gått i ullundertøyet på arbeidsplassen min. (Og da snakker jeg ikke om ulltrøye og vanlig bukse eller skjørt). En er på jobb og ikke ett av barnehagebarna. Sist redigert av Filifjonka : 22-02-14 kl 13:33. |
|
|
|
|
|
#140 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
|