Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Kjoleveka

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-02-14, 23:37   #121
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjoleveka

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg mener heller ikke noe om hva andre burde gjøre i klesveien, jeg tenker ikke på det før noen spør direkte. Og ikke merkete uansett.

Jeg leste deg ikke sånn heller, så beklager om det virket sånn av det jeg skrev.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-14, 23:51   #122
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Og bare så det er sagt: Jeg kan også nyte et godt måltid mat, kose meg med arkitektur, synes en kjole er dødskul, bry meg om hva vi skal henge opp av kunst på veggene hjemme osv., men jeg synes det er helt greit at sånt ikke tar for mye tid i hverdagen. Jeg vil ikke at det skal bli for viktig. Derfor er det veldig fjernt fra min verden å bry meg om hva andre har på seg på jobb.

For meg er estetikk i form av klær, arkitektur eller kunst nesten like viktig som å puste. Jeg setter pris på å se mennesker som har et par fine øredobber, et nydelig skjerf, fargerike sko, eller som rett og slett føler seg vel med seg selv. Det har egentlig lite med pynt å gjøre, og det har null og niks med prislapper og merker å gjøre. Jeg er kjempeopptatt av fashion, i form at historie, haute couture og trender, men jeg er svært lite opptatt av å følge klestrender.

Jeg syns det er fint å se mennesker som har omtanke for seg selv, og i min jobb hender det at vi må kle oss i annet enn jeans og joggesko, i form av respekt for de vi møter. Jeg er glad i å pynte meg, og er av og til mer pyntet enn mine kolleger, av og til ikke.

Det jeg sukker tungt over er at det forventes mer av kvinner når det kommer til å lukte godt, ikke ha grått hår, ha høye hæler, gå med kjole på jobb (for ingenting er visst så fint som en pike i kjole), ikke bule på feil steder, bruke passe med sminke osv. osv. Jeg syns det er synd at rammene er så trange, ikke at folk liker pene ting. Jeg tror ingen som kjenner meg tror at jeg mener det er antifeministisk å pynte seg.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-14, 00:13   #123
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Da snakker du jo utelukkende basert på din egen arbeidssituasjon.

Nike, uansett type, er helt fint hos oss, og vi har interne møter daglig.

Sjølvsagt snakke eg om min egen arbeidssituasjon. Hadde eg jobba i barnehage hadde eg hatt fokus på komfort, hadde eg jobba på sjukehus hadde eg gått i uniform og crocs, hadde eg vore polit hadde eg brukt uniform. Eg snakke om min arbeidsdag og da syns eg det er fint når kollegene mine kler seg fint. Og definisjon av fint har lite med merker og stil å gjere, men med estetikk som Tally nevne her. Et fint skjerf, vakre sko, kule øredobber osv.

Og sjølv bruke eg fotballdrakt kvar gong vi har heimekamp på en arbeidsdag, noko som sikkert veldig få syns er fint.

Gammel 22-02-14, 10:30   #124
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Siden du nevner barnehage, Tussa: Jeg tror ikke alle bare tenker 100% komfort der heller. Jeg kommer ihvertfall ikke til å gå rundt i ullundertøyet når jeg er på jobb, og merker en indre motstand mot fleecejakkeuniformeringen. En må selvfølgelig kle seg for å kunne være ute i all slags vær, men det betyr ikke at en ikke kan være pent kledd inne.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-14, 10:49   #125
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Ja, eg synst det er flott at kollegene mine er fint kledd. Er det virkelig så rart??

Jeg synes det er mest rart at man legger merke til det, egentlig. Hva kollegene har på seg legger jeg nok kun merke til hvis det er helt off. (type rumpesprekk og bunad, som nevnt tidligere her).

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Vel, vi dukket alle tre opp i identiske, grå, lave Converse. Jeg kunne se den unge mannen vi intervjuet bli fnisete i blikket da han oppdaget det, og han syntes neppe vi framstod som særlig rocka.

Jeg hadde en lignende opplevelse med fem medstudenter når vi snakket om individualisme, alle iført sorte Dr. Martens. Det var nesten så vi måtte bytte samtaleemne sporenstreks.

Gammel 22-02-14, 12:05   #126
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes dere leser Tussa litt med vrangbrillene her. Altså, er man ikke opptatt av klær,kunst, interiør osv, så legger man jo mindre merke til det. Men det er vel ikke rart om folk som interesserer seg for sånt legger merke til det rundt seg? Og at det ikke skal være lov til å glede seg over noe man synes er pent og vakkert rundt seg enten det er farger, klær, bygninger eller biler, synes jeg er helt merkelig.

Jeg legger merke til klær, jeg gleder meg over det, men har full forståelse om det for andre bare betyr å holde på varmen. Selv legger jeg ikke merke til andres biler, men kan skjønne om andre har interesse for dette.

Gammel 22-02-14, 12:08   #127
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hos oss er rødt in hele året. Heldigvis.

Jeg kaster meg aldri på sånne Fb-engasjement, men liker idéen til den personen som kom på det og som gjennomfører det for seg selv. Som de der dinosaurene som rotet rundt på kjøkkenet og i huset hele advent. Genial idé, skulle ønske jeg hadde kommet på det selv, men jeg ville ikke kastet meg på bølgen.

Sist redigert av Skremmern : 22-02-14 kl 12:18.
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-14, 12:12   #128
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Siden du nevner barnehage, Tussa: Jeg tror ikke alle bare tenker 100% komfort der heller. Jeg kommer ihvertfall ikke til å gå rundt i ullundertøyet når jeg er på jobb, og merker en indre motstand mot fleecejakkeuniformeringen. En må selvfølgelig kle seg for å kunne være ute i all slags vær, men det betyr ikke at en ikke kan være pent kledd inne.

Eg trur eg hadde valgt komfort men når eg tenke meg om har dei som har jobba i mine barns barnehage gått i olabukser og gensera, og Tunika og tights som jo var en hit då mine barn gikk i barnehage.

Gå i ullundertøy?

Gammel 22-02-14, 12:13   #129
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Standard

Og takk til Apple!

Gammel 22-02-14, 12:21   #130
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg synes det er mest rart at man legger merke til det, egentlig. Hva kollegene har på seg legger jeg nok kun merke til hvis det er helt off. (type rumpesprekk og bunad, som nevnt tidligere her).

Legger du virkelig ikke merke til hva kollegaene dine har på seg? Ser du ikke en fin genser, kjole eller tøffe sko/støvletter?
Jeg synes det er veldig hyggelig når kollegaene mine har pyntet seg på jobb, men jeg blir ikke sur hvis de ikke har det.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-14, 12:22   #131
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Gå i ullundertøy?

Synes det er masse fint ullundertøy, jeg, tøy som lett kunne passere som "vanlig" tøy.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-14, 12:25   #132
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Synes det er masse fint ullundertøy, jeg, tøy som lett kunne passere som "vanlig" tøy.

Det har du rett i. Trøyene frå Kari Traa er jo kjempefine. Men eg trudde Fili meinte trøye og stillongs liksom.

Gammel 22-02-14, 12:54   #133
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

På jobb?

Gammel 22-02-14, 12:54   #134
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan gå med longs og trøye inne.

Gammel 22-02-14, 12:55   #135
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

På jobb?

Gammel 22-02-14, 13:14   #136
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Selvsagt kan man gå i ulltrøye på jobb, kvet flere som gjør det jeg. Har selv gjort det da jeg jobbet i barnehage.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-14, 13:19   #137
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Standard

http://www.flust.no/klaer-og-smykker...ose-roundneck/

Denne trøya her kunne nok gått som genser om en jobba i barnehage! Den er jo fin!

Gammel 22-02-14, 13:21   #138
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

På jobb?

Jeg gjør det ikke, men har gjort det og kan gjøre det. Situasjon og aktivitet og kabal tilsa at det måtte bli sånn. :nemlig.

Gammel 22-02-14, 13:26   #139
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Standard

Ulltrøye er jo helt ok å gå med, det er jo som en helt vanlig genser hvis ikke det er av den gjennomsiktige typen. Jeg tenkte på ullstillongs og trøye uten noe mer, som jeg har sett barnehagepersonale gå i. Det syns jeg ser upåkledd ut, og jeg vil ihvertfall ikke gå inn i rollen som ped.leder og møte foreldre og kolleger i bare longsen. Jeg hadde ALDRI gått i ullundertøyet på arbeidsplassen min. (Og da snakker jeg ikke om ulltrøye og vanlig bukse eller skjørt). En er på jobb og ikke ett av barnehagebarna.

Sist redigert av Filifjonka : 22-02-14 kl 13:33.
Gammel 22-02-14, 13:32   #140
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Jeg synes dere leser Tussa litt med vrangbrillene her. Altså, er man ikke opptatt av klær,kunst, interiør osv, så legger man jo mindre merke til det. Men det er vel ikke rart om folk som interesserer seg for sånt legger merke til det rundt seg? Og at det ikke skal være lov til å glede seg over noe man synes er pent og vakkert rundt seg enten det er farger, klær, bygninger eller biler, synes jeg er helt merkelig.

.

Er det noen som har sagt at det ikke er lov til å glede seg over klær og fine biler. Jeg for min del synes bare det er rart at noen mener at det å ikke bry seg om hva kollegene går med på jobb er det samme som å ikke bry seg om hva man spiser eller hvordan man har det hjemme. Andres bekledning verken plager eller gleder meg, jeg håper det ikke gjøre meg til et avstumpet menneske.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:24.