Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Den kvinnelige anatomi

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-02-14, 19:48   #21
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den kvinnelige anatomi

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg svingte såvidt innom truseitightstråden, en skyndte meg ut derfra. At så mange faktisk er oppmerksomme på dette gir meg nesten magesår og enda flere bekymringsrynker.

Jeg synes da vi er mange mange flere i den tråden som ikke kunne brydd oss mindre om trusekanter. Hvilke bekymringer gir dette deg, egentlig? At andre er så opptatte av trusekanter er jo ikke noe du trenger å tenke på?

Jeg synes forøvrig kronikken var fin, morsom og tankevekkende.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-14, 20:20   #22
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg aner ikke hvordan underlivet mitt ser ut. Jeg har sikkert sett det en gang, men det er så lenge siden at jeg ikke husker.
Det du ikke ser, har du ikke vondt av, er det ikke det det heter?

Men fra spøk til alvor: Ja, det er mange utseende- og kroppstråder på FP, og 95 % av mitt utseendeprat/fokus finner sted her inne, men jeg deltar da Gud bedre meg mest i diskusjoner som omhandler andre ting, og jeg er mer enn gammel nok til å ikke bekymre meg nevneverdig over at trusa synes under tightsen. Vi er vel en gjeng med voksne damer og menn, og vet bedre enn å la Internett bestemme hva vi skal bekymre oss for?
For øvrig enig med Kanina ang. trusekanttråden. De fleste i den tråden bekymret seg vel sånn midt i ryggen over om trusa syntes under tightsen.

Sist redigert av rine : 21-02-14 kl 20:25.
rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-14, 20:22   #23
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Jeg for min del har lyst å slette alt av slanketråder, shoppingtråder, klestråder og treningstråder her på FP fordi det bidrar i stor grad til dette selvpåførte tyranniet.

Personlig opplever jeg ikke at det er mye shoppe, klær og treningstråder her på FP. Mulig det er jeg som er (for?) selektiv i lesingen min?

Gammel 21-02-14, 20:22   #24
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil ikke vite hvordan underlivet mitt ser ut.

Når det gjelder den tightstråden var den vel av de bedre sånn sett, det var ikke mange som tenkte i de baner.

Gammel 21-02-14, 20:24   #25
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Personlig opplever jeg ikke at det er mye shoppe, klær og treningstråder her på FP. Mulig det er jeg som er (for?) selektiv i lesingen min?

Da tror jeg du er litt selektiv eller svært tolerant overfor denslags. Jeg husker mine første FP-dager (jeg slang inn via google fordi jeg lurte på etellerannet). Inntrykket var på ingen måte at "her er det et sted med mange interessante mennesker og sterke meninger og engasjement", men mer "oj, her er det mange som er svært motebevisste og som bruker mye penger på klær og gjerne viser det frem". Førsteinntrykk som sagt.

Gammel 21-02-14, 20:28   #26
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså, trusemerketråden var da 99,9% "what, jeg har da på meg den trusen jeg har på meg, kant eller ikke kant! Drit i den kommentaren!"

Jeg blir alltid så forundret hver gang noen ut fra en tråd med kanskje ett eller to svar i retning x tolker det som "jah, jeg forstår jo at her inne er det x som gjelder, så da er jeg vel rar, jeg da, som har Y. "

Gammel 21-02-14, 20:29   #27
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Da tror jeg du er litt selektiv eller svært tolerant overfor denslags.

Du har sikkert rett i at det er lesingen min som er "problemet" (jeg er veldig lite opptatt av klær. Eller rettere sagt: var lite opptatt. Nå nevler jeg jo på alle som kommer i nærheten av meg for å kjenne på stoffkvaliteten. Ser jeg er stoff som ser interessant ut tar jeg på det. Huff, huff. Ikke så spennende å lese om det.)

Gammel 21-02-14, 20:29   #28
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Du har sikkert rett i at det er lesingen min som er "problemet" (jeg er veldig lite opptatt av klær. Eller rettere sagt: var lite opptatt. Nå nevler jeg jo på alle som kommer i nærheten av meg for å kjenne på stoffkvaliteten. Ser jeg er stoff som ser interessant ut tar jeg på det. Huff, huff. Ikke så spennende å lese om det.)

Sydame blitt?

Gammel 21-02-14, 20:30   #29
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bra artikkel.

Jeg for min del har lyst å slette alt av slanketråder, shoppingtråder, klestråder og treningstråder her på FP fordi det bidrar i stor grad til dette selvpåførte tyranniet.

Treningstråder? Hvorfor?

Gammel 21-02-14, 20:35   #30
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror Esme går i FP-fella.
Jeg deltar f.eks aldri/ekstremt sjelden i interiør-og shoppingtrådene og ganske lite i treningstrådene. Slanketrådene har jeg derimot deltatt ofte i (i nesten seks år :hostogkremt: ), men jeg vil ikke betegne meg selv som en person som er kjempeopptatt av hva andre tenker om meg og som slave av et skjønnhets-og forfengelighetstyrani. Jeg tipper dette gjelder mange flere enn meg- det virker som om "alle" er i disse trådene, men så er vi egentlig ganske spredd.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-14, 20:40   #31
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Treningstråder? Hvorfor?

Ofte er vel fokus i treningstråder slanking?

Jeg syntes også kronikken var bra skrevet, og er trist over at man i større og større grad bedømmes ut fra utseendet, i stedet ut fra virkelige kvaliteter. Det er til å bli deprimert over, og spesielt bekymret er jeg overfor den oppvoksende slekt, som ser ut til å bli puttet i mye trangere båser enn det jeg selv opplevde som tenåring, og nå ser også guttene ut til å følge etter.

Gammel 21-02-14, 20:42   #32
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Synes dere at fokuset i treningstråder er slanking?

Gammel 21-02-14, 20:46   #33
Nera
Pandemonium

Nera sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg tippet, må jeg innrømme. Jeg leser ikke slike tråder (og ikke tråder om slanking eller spesielle dietter, og nesten aldri klestråder).

Gammel 21-02-14, 20:47   #34
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

For mange er trening og slanking tett forbundet, men trening har altfor mange andre helsegevinster til å legges i kategorien "utseendefokuserte destruktive impulser", altså. (Slanking også, for den del, når det gjelder helsemessig behov for slanking).

Gammel 21-02-14, 20:48   #35
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Jeg har ikke opplevd mye slankemas i treningstråder, i hvert fall. Muligens med unntak av humring eller en bisetning om at man har blitt smalere av treningen. De treningstrådene jeg er i handler om mestring, fremgang, mål, planer, frustrasjoner, skader, tips, etc. De eneste vektgreiene jeg har hørt om der er om hvor mye man løfter.

Men de er selvsagt heller ikke fri for fenomenet "Noen få gjør noe ekstraordinært bra. Alle andre enn meg gjør noe ekstraordinært bra. Nå føler jeg meg langsom/svak/at jeg trener lite!"

Gammel 21-02-14, 20:49   #36
tjolahopp
Erfaren

Medlem siden: Nov 2011
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Bra artikkel. Fikk meg til å tenke på to av hennes bloggposter også:
http://martabreen.wordpress.com/2014...skrukk-og-gru/
http://martabreen.wordpress.com/2014...ingen-changes/

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-02-14, 20:50   #37
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes de er nokså kompetitive. Og selv om det er sunt å trene så mener jeg at forumet hadde vært bedre uten dem.

Gammel 21-02-14, 20:54   #38
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Jeg synes de er nokså kompetitive. Og selv om det er sunt å trene så mener jeg at forumet hadde vært bedre uten dem.

Nå frekventerer jeg i svært liten grad treningstrådene på FP, men det å ha telletråder og andres innsats å måle meg mot hjelper meg faktisk til å gidde.

Gammel 21-02-14, 20:56   #39
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Standard

Kompetitive? Tjah, en del (inkl meg selv) trener mot et mål, et løp f.eks., det er jo i seg selv kompetitivt. Å telle treningsøkter har for meg et element av konkurranse i seg, noe som jeg synes er veldig bra. Jeg er glad for at jeg har noen å inspireres av, og "konkurrere" med. Treningstrådene er jo inne på et eget underforum. Man kan jo la være å ferdes der inne hvis man ikke liker treningstråder.

Gammel 21-02-14, 20:57   #40
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Jeg synes da vi er mange mange flere i den tråden som ikke kunne brydd oss mindre om trusekanter. Hvilke bekymringer gir dette deg, egentlig? At andre er så opptatte av trusekanter er jo ikke noe du trenger å tenke på?

Jeg synes forøvrig kronikken var fin, morsom og tankevekkende.

Det er vel ikke helt innafor å referere til tråder som er i medlemsområdet, men jo, det er mange synspunkter på hvilke truser og hvilke tightser som er brukbare mtp hva som synes og ikke synes i den tråden.

Det bekymrer meg at dette overhodet er et tema.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:22.