|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvordan finner man seg en sommerleir?Jeg tenker at eldstesnuppa her er stor nok til å dra på sommerleir, men aner ikke hva som finnes, og hvordan sånt fungerer. Eller er det sånn at en drar på leir ved at en allerede er med på ting og tang? F.eks rideleir hvis man går på ridning, speiderleir hvis en går på speidern?
![]() |
#2 |
maler
|
![]() Sv: Hvordan finner man seg en sommerleir?Det er ikke så veldig stort utvalg for de som er i SFO-alder, det er bedre fra 5. trinn. Men det er mange leire som er pga at man er med på en aktivitet ja (sommerskole i regi av korps, korpstur, rideleir, fotballskole, håndballskole, svømmekurs). Forskerfabrikken bruker å ha sommerkurs, det samme bruker Vitensenteret i Trondheim. Langedrag har familieleir. Turistforeningen har også leir endel steder. I Oslo er det Hudøy, der kjenner jeg ikke opplegget utover at det har eksistert en mannsalder. I tillegg er det endel kristne organisasjoner som har endel leirvirksomhet, blant annet acta og NMSU. Taekwondo-leir er det også flere steder i landet, men der bør man kanskje ha vært med litt først (mine har prøvd Surnadal og Langesund, begge deler var ok).
![]() |
#3 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Hvordan finner man seg en sommerleir?Vi sender pøbelprinsessen på musikkleir - hun spiller i korps og det er i regi av Norsk Korpsforbund. I tillegg skal hun på korpstur.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Hvordan finner man seg en sommerleir?
Man lærer å ro, seile, padle, stå på vannski, slå knuter etc., Slik som http://www.sjoleir.no/ og http://aktivcamps.no/?gclid=CJfHxZqH3rwCFUGQcgodME4AQQ
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan finner man seg en sommerleir?Jeg var på Hudøy som liten.
![]() |
#7 |
maler
|
Det der hadde mine storunger elsket!
![]() |
#8 |
Panzerekstremfeminist
|
Jeg vet!
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
maler
|
![]() Sv: Hvordan finner man seg en sommerleir?Nei... mine har vel allerede fått beskjed om at de må velge mellom TKD-leir og friluftsvukku. De har valgt det siste, men det er mulig de får TKD-leir også hvis det ikke kræsjer med familieferietur.
![]() |
#10 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvordan finner man seg en sommerleir?KFUK/KFUM legger ut sommerleirer nå i mars mener jeg det er. Fikk bladet nå i alle fall hvor alle leirene sto. En trenger ikke være medlem i noe lag for å være med der, men en kan betale medlemskontingent til KFUK når en melder seg på en leir, så får en leiren rimeligere. Største jenta mi var på leir med dem flere ganger i fjor sommer, og i år skal mellomste tulla også. Det er ikke sånt superkristent opplegg, men det er jo i kristen regi og innslag av det. Men de har veldig fine leirer til en rimelig penge med veldig mange opplevelser for ungene. Ser nå at mange av Trialeirene og andre leirer er lagt ut allerede for sommeren i vår krets i alle fall, og det går ann å melde seg på allerede. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan finner man seg en sommerleir?Eldste var på www.oksnoen.no i fjor. Masse ulike aktiviteter man kan være med på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Hvordan finner man seg en sommerleir?Det er mange flotte leirer en kan dra på om man ønsker å betale litt, men for oss er det uaktuelt å betale 15000 kroner for ei uke for å ha tre unger på leir. Du har også Bjøntegård i Østerdalen som har sommerleirer med busser fra Oslo, hvis en er villig til å betale en del for leir. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Mine to yngste gutter var på Bjøntegård i 2012 og det var helt supert! Det ligger like ved hytta
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hvordan finner man seg en sommerleir?Redningsselskapet har leir flere steder. Her har vi også Camp Bragdøya. Så finnes det rideleir her.
![]() |
#15 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Hvor gamle må de være på korpsleir? Jeg var selv på det flere ganger.
![]() |
|
|